Rýchle správy
Séria IndyCar oznámila, že sezónu začne na Texas Motor Speedway už 6. júna, teda o mesiac skôr, ako plánuje začať Formula 1. Tréning, kvalifikácia i preteky by sa mali uskutočniť v jeden deň.
Vyzerá to tak, že rozpočtový strop bude v roku 2021 na úrovni 145 miliónov dolárov, v 2022 to bude 140 a v 2023 už len 135 miliónov USD. McLaren žiada pokles až na 100 miliónov, ale to asi nebude reálne. Potvrdil to aj Günther Steiner z Haasu: "Sto miliónov by bolo pre veľké tímy veľmi ťažké... musíme rešpektovať aj ich pohľad. Na druhej strane však mám pocit, že prezident FIA už dobre rozumie tomu, na akej úrovni by mal byť strop, aby vyhovoval každému. Ich rozhodnutie bude založené na faktoch a nie na politikárčení či zaujatosti. Postupne sa k tomu dostávame, ale keďže tam ešte celkom nie sme, nechcem už začať s oslavnými ódami."
Lando Norris sa vrátil k víkendovému neférovému vyradeniu z virtuálneho podujatia IndyCar: "Hovorí sa o tom, že je to len hra, takže by sme to nemali tak brať, ale ešporty sa na druhej strane dosť posunuli a každý ich berie vážnejšie. Viem, že je to virtuálne a mnohí to berú ako hru, ale v posledných týždňoch sa z toho stalo už niečo väčšie. A nielen preto, lebo je to v TV, ale aj preto, lebo tu máme celé tímy a sponzorov, rôzne spoločnosti, ktoré to využívajú aj ako reklamu. V USA to sledovali tisíce a tisíce ľudí, je to viac, ako len hra. Tak či tak očakávame, že každý sa bude chovať profesionálne. Ľudia, ktorí súťažia už roky a majú skúsenosti... To, že niekto vie byť takýto sebecký a nestará sa o ostatných, ma v tej chvíli sklamalo. Nečakal som, že to príde od takéhoto jazdca. Na druhej strane treba ísť ďalej. Vlastne máme šťastie, že to nebolo reálne, pretože potom by to malo aj reálne dôsledky. O pár týždňov sa možno aj ešporty trochu posunú a už to bude mať dôsledky."
Ross Brawn o tom, ako to bude vyzerať počas prvých pretekov a ako sa bude testovať na koronavírus: "Veľmi úzko spolupracujeme s FIA a FIA odvádza super robotu na postavení potrebnej štruktúry. Každý bude otestovaný ešte predtým, ako vstúpi do padoku a potom bude počas pobytu v padoku otestovaný každé dva dni. To všetko autorizovaným zariadením a systémom. Pre všetky európske preteky budeme na testy využívať jedno zariadenie... Budeme mať aj obmedzenia pohybu v padoku. V rámci tímu nedokážeme dodržať sociálne odstupy, takže musíme vytvoriť nové prostredie, vlastne akúsi malú izolačnú bublinu. Tímy budú zotrvávať v rámci svojich skupín, nebudú sa stretávať s ostatnými tímami a budú mať svoje vlastné hotely. Na okruhoch nebudú motorhomy."
Ross Brawn o budúcom delení príjmov: "Myslím si, že v novej Concorde Agreement to bude všetko omnoho spravodlivejšie zadelené. Hlavne tímy stredu poľa budú na tom z hľadiska porcie prize money omnoho lepšie. Dobrý tím stredu poľa by mal mať na to, aby získaval pódiá, možno aj aby vyhral a mal by končiť s malým ziskom. Keď sa nám to podarí dosiahnuť, budeme mať veľmi udržateľnú budúcnosť."
Max Verstappen o tom, ako Simon Pagenaud úmyselne vyradil Landa Norrisa: "Práve som si to pozrel. Musím povedať, že to je fakt tá najhlúpejšia vec, akú som kedy videl. Aké hlúpe je povedať v priamom prenose, že niekoho vyradíte - ak niečo také plánujete, tak to predsa nemôžete povedať..." Holanďan okrem toho dodal: "Možno by sme do padoku mohli umiestniť boxerský ring. Rád by som si pozrel Landa v ringu."
Sebastian Vettel absolvoval v sobotu svoju virtuálnu premiéru. Jeho autom bol Brabham BT44B a v Legends Trophy na okruhu v Sepangu skončil najskôr pätnásty a potom dvanásty. RTL získalo krátke vyjadrenie jeho hovorkyne Britty Roeske: "Bavilo ho to."
Bernie Ecclestone o tom, aké bolo najlepšie rozhodnutie jeho života: "Asi to, keď sme sa rozhodli, že všetky preteky sa budú konať v rovnaký čas v nedeľu, aby si televízne stanice vedeli naplánovať určitý rytmus. Bolo to prelomové a chcelo to dosť tvrdohlavý prístup. Ale dokázali sme to a zmenilo to šport."
Bernie Ecclestone o hrozbách zo strany Ferrari, že opustia šport: "Ja som si to nikdy nevšímal. Nie som človek, ktorý by si všímal iné veci, ako tie, ktoré chcem. Ak Ferrari chcelo niekedy odísť, tak to malo spraviť, ale nikdy to nespravili. V tejto súvislosti vždy v dobrom spomínam na pána Ferrariho. Vždy mi povedal, čo sa skutočne deje, a to napriek tomu, že všetkým ostatným usilovne hovoril presný opak. A či je väčšia F1 alebo Ferrari? Myslím si, že F1 by bez Ferrari nebola veľmi dobrá. Značka Ferrari je taká silná, že pokojne môžu odísť a aj tak budú obrovskí. Veď aj keď nevyhrávajú, môžete sa človeka na ulici spýtať, kto získal titul... a povie, že Ferrari."
Technický riaditeľ Racing Pointu Andy Green potvrdil, že FIA bola na kontrole v továrni tohto tímu a preverovala, či je auto skutočne vernou kópiou minuloročného Mercedesu: "Už keď sme ho predstavili, tak sme o tom komunikovali s FIA a FIA následne prišla do našej továrne, aby si popozerala, čo sme spravili a aby si posvietila na dizajn auta. Dokonca si aj vzali dáta minuloročného auta Mercedesu a porovnali ich s našimi. Všetko poriadne preverili a vyslovili spokojnosť, že auto, ktoré sme poslali na trať, bolo dizajnované nami. Môže mať niekoľko podobností s Mercedesom, ale sú to len podobnosti. Nie je to to isté auto."
Organizátori VC Maďarska potvrdili, že tohtoročné preteky sa uskutočnia bez divákov. Stalo sa tak v nadväznosti na rozhodnutie vlády, podľa ktorého je v krajine do 15. augusta zákaz organizovať podujatia s viac ako 500 ľuďmi. Na Hungaroringu by sa malo jazdiť 2. augusta, avšak keďže to bude bez divákov, možno príde k presunu. "Určite to nie je ideálne, ale sme presvedčení o tom, že aj preteky bez divákov, ktoré si naši fanúšikovia môžu pozrieť v televízii, sú lepšie, ako žiadne preteky," uviedli organizátori, ktorí potvrdili, že fanúšikovia so zakúpenými lístkami majú na výber dve možnosti: buď požiadajú o vrátenie peňazí alebo budú lístky platné pre rok 2021.