Rýchle správy
“Dávam si na tento víkend úlohu. Budem pozornejšie sledovať Mercedes,” vyhlásil Helmut Marko pre ORF pred štartom druhého španielskeho tréningu. “Ich flexibilné predné krídlo je dôležitá téma. Musím mať istotu, že všetko je v súlade s pravidlami.”
Mercedes pre agentúru PA potvrdil, že skúmal pôvodcu mailu, ktorý dostali športoví novinári a redakcie, a všetky zistenia posunie polícii.
Viac detailov o “sabotáži” Lewisa Hamiltona, o ktorej sa v maili píše, sme priniesli v piatkovom článku.
Magazín Autosport tvrdí, že najväčšiu šancu na miesto v tíme Alpine má junior stajne Jack Doohan. “Bývalý člen akadémie Čou je spájaný so sedačkou, ale najväčším kandidátom je pravdepodobne Doohan. Austrálčana manažuje Flavio Briatore, ktorý sa v piatok stal poradcom tímu.”
Magazín Autosport priniesol analýzu diania na prestupovom trhu. Podľa ich informácií sa Mercedes nikam neponáhľa. Toto Wolff vraj stále čaká na Maxa Verstappena. “Ak sa nič neočakávané nestane, kokpit obsadí Andrea Kimi Antonelli. Toto Wolff si necháva otvorené dvere pre Verstappena, ktorý sa ešte definitívne nerozhodol, či opustí Christiana Hornera a Red Bull Racing. Verstappen sa rozhodne spolu s Helmutom Markom a teoreticky si môže počkať až na koniec sezóny.”
Max Verstappen nasadil v Španielsku štvrtý spaľovací motor, štvrté turbo, štvrté MGU-H a štvrté MGU-K. Charles Leclerc nasadil štvrté MGU-H. Každé ďalšie nasadenie nového z týchto komponentov sa bude trestať.
Max Verstappen takes his 4th ICE, turbocharger, MGU-H & MGU-K.
Charles Leclerc takes his 4th MGU-H too.
Additional components in those areas will bring engine penalties for those two. pic.twitter.com/4asZQpw913
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) June 21, 2024
Tento víkend sa nedočkáme žiadnych noviniek o ďalšej budúcnosti Carlosa Sainza, uvádzajú reportéri nemeckého magazínu Auto Motor und Sport.
We don't expect any news about the future of Carlos Sainz this weekend. But there's a good chance we will know more until Austria.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 21, 2024
Autosport pripravil prehľad priemerných cien víkendových vstupeniek v kalendári F1. Najdrahšie sú podujatia v Las Vegas (1500 eur), Miami (820), Mexiku (730), Monaku (710) a Veľkej Británii (640).
Najmenej peňazí zaplatíte za vstup v Číne (185), potom v Maďarsku (193), Japonsku (246), Bahrajne (247) a Austrálii (270).
The average 3-day weekend #F1 ticket price in 2024? £380
Are you attending any races this season? pic.twitter.com/FA0oFO2sbJ
— Autosport (@autosport) June 21, 2024
Daniel Ricciardo má v Barcelone prilbu so zaujímavým odkazom “Nie bez boja”.
NOT WITHOUT A FIGHT@danielricciardo’s handwritten motivation on his helmet this weekend pic.twitter.com/2lZx4oI6R3
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) June 21, 2024
Aj oficiálny web Formuly 1 dnes informoval o návrate Flavia Briatoreho. Čo je však zaujímavé, úplne “zabudol” spomenúť, že bývalý šéf Renaultu dostal za svoju úlohu pri Crashgate doživotný zákaz pôsobenia vo Formule 1, ktorý bol až neskôr znížený na tri roky. Nespomína sa ani VC Singapuru 2008.
Ako teda Formula 1 vysvetľuje jeho odchod zo športu? Briatore vraj “odišiel zo svojej pozície v roku 2009 a doprial si dlhšiu pauzu od F1”.
The official Formula 1 website's article on Flavio Briatore returning to Alpine does not mention that he was banned from the sport over his role in Crashgate.
Instead it refers to him "vacating his position in 2009 and taking some more time out of F1."#F1 pic.twitter.com/QBGjeIIfp6
— Keith Collantine (@keithcollantine) June 21, 2024
Lance Stroll má zamieriť ku komisárom. Podľa pravidiel sa mal totiž pred tréningom zúčastniť najviac 30-minútovej akcie pre fanúšikov, no Kanaďan ju vynechal. Pravdepodobným trestom bude pokuta.
Ferrari si do Španielska prinieslo aj nové bočnice. Na nasledujúcich dvoch záberoch môžeme vidieť, ako sa posunula spodná hrana bočníc smerom hore, teda bočnice budú o niečo tesnejšie obopínať chladenie monopostu.
Na zábere hore sú bočnice pre Španielsko, dole pre Kanadu.
For the #SpanishGP, #Ferrari brought a new sidepod bodywork, tighter (blue lines) and with a different curve along the connexion between sidepod and floor. The winglet close to the halo is slightly bigger (green arrows). The new package comprises also a new rear wing.#F1 #TechF1 pic.twitter.com/qCBfX00BIk
— nicolas carpentiers (@NicolasF1i) June 21, 2024
Max Verstappen tento týždeň testoval s Red Bullom. Holandský pretekár jazdil v stredu s monopostom z roku 2022 na tajnom teste. Nevieme, čo má Red Bull za lubom, ale tím zjavne nesedí so založenými rukami.
Max Verstappen heeft al in een F1-auto gereden deze week: woensdag op Imola tijdens geheime test in de Red Bull van 2022.
Teken dat ze bij Red Bull niet stilzitten en speuren naar mogelijke verbeteringen. Barcelona wordt meetmoment, voor iedereen. ⬇️https://t.co/d8us9gn927
— Erik van Haren (@ErikvHaren) June 21, 2024
Prvýkrát po dlhých mesiacoch budú mať Logan Sargeant a Alex Albon monoposty rovnakej špecifikácie. Z rôznych dôvodov mal druhý menovaný v posledných týždňoch zakaždým buď vylepšené, alebo odľahčené diely. V Španielsky by však autá oboch pilotov mali byť totožné.
❗️ Alex Albon and Logan Sargeant will have the same-spec Williams this weekend for the first time in months, with Sargeant receiving the lighter floor.
Sargeant's #F1 future is in serious doubt but Albon was quick to praise him: pic.twitter.com/V6snShe25g
— The Race (@wearetherace) June 20, 2024
Racing Bulls si do Barcelony priniesol obrovský balík vylepšení. Jeden z inžinierov tímu prezradil reportérom AMuSu: “Takmer všetko je nové s výnimkou predného a spodného zadného krídla.”
The big RB upgrade has been spotted in the pit lane. "Almost everything is new, apart from the front wing and the beam wing", one engineer told us.
Find more close-up images in our AMuS gallery: https://t.co/VxUSYcErws pic.twitter.com/g7fP6eYBjW
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 20, 2024
Fanúšikovia Fernanda Alonsa si do Barcelony priniesli takéto vyobrazenie spasiteľa.
In Patre Speramus pic.twitter.com/9gbuSyiY03
— Aston Martin F1 updates (@startonpole) June 20, 2024