Rýchle správy
Jos Verstappen na svojich sociálnych sieťach posiela odkaz: “Moja babička zvykla hovoriť: Ostatným o sebe nikdy veľa nehovor. Nezabudni, že keď ide o závisť, slepí začínajú vidieť, hluchí počuť a nemí hovoriť.”
Ak by sme čisto papierovo brali do úvahy počet vylepšení, ktoré tímy priniesli na veľké ceny a uviedli ich v zozname vylepšení FIA, tak suverénne najviac sa činia v Aston Martine. Britský tím priniesol už 21 nových komponentov.
Druhá priečka patrí Ferrari (15), za ním nasledujú Racing Bulls (14) a McLaren (11).
PERFORMANCE UPGRADES – Austria Update
byu/FewCollar227 informula1
Max Verstappen má už na konte viac šprintových pole positions ako celý zvyšok štartového poľa dokopy. Holanďan si v sobotu vybojoval už ôsmu, pričom ostatní ich majú dovedna len sedem (2x Norris, 1x Hamilton, Bottas, Magnussen, Leclerc, Piastri).
V ktorých úsekoch získaval Red Bull a kde McLaren? Zdá sa, že na konci roviniek a pri brzdení mal lepšie tempo Red Bull. McLaren mal zas výhodu z hľadiska trakcie a akcelerácie zo zákrut.
🚨TRACK DOMINANCE – RED BULL VS. MCLAREN
Red Bull has more top speed than McLaren, gaining time at the end of the straights, but also with a good performance in the high speed corners. pic.twitter.com/smZ9DvhD1b
— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Alex Albon vypadol už v prvej časti kvalifikácie. “Nedokázal som poskladať dokopy tretiu a štvrtú zákrutu. Trápil som sa s vyvážením a nedarilo sa mi dostať auto okolo zákruty. Snažil som sa hrať s jazdeckým štýlom aj rôznymi nástrojmi, ale nefungovalo to.”
“V šprintovej kvalifikácii s jedným pokusom mi to nevyšlo. Ľutujem, že som medzi prvým tréningom a kvalifikáciou nešiel do väčšieho extrému pri zmenách nastavení, ale nejaké zmeny spravíme a zajtra sa z toho pokúsime vyžmýkať viac,” sľúbil pilot Williamsu, ktorý bude môcť meniť parametre na monoposte po otvorení parc fermé, a síce medzi šprintom a riadnou kvalifikáciou.
Prehľad zostávajúcich pneumatík po piatku v Spielbergu: Lewis Hamilton v tréningu nenasadil žiadnu mäkkú sadu, takže o jednu má viac ako jazdci okolo neho.
🇦🇹🛞 | Tyres available after sprint quali and rest of the weekend
[📸 | @AlbertFabrega]#F1 #AustrianGP pic.twitter.com/XlNF7rrWv8
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 28, 2024
Opäť tu máme tradičnú vizualizáciu toho, ako tesne to dopadlo v kvalifikácii. Max Verstappen mal pred Landom Norrisom výhodu viac než jednej dĺžky vozidla.
2/2 pic.twitter.com/jeMPHXT7Jn
— justf1car (@justf1car) June 28, 2024
Sergio Pérez musel svoje ostré kolo odjazdiť takto blízko za Estebanom Oconom…
— Valeria’s Media (@ValeLovesCheco) June 28, 2024
Max Verstappen má od roku 2021 naozaj nepoškvrnené kvalifikačné štatistiky na Red Bull Ringu. V každej kvalifikácii vrátane tých šprintových obsadil prvé miesto.
2021 Styria: Max Verstappen
2021 Austria: Max Verstappen
2022 Qualifying: Max Verstappen
2023 Sprint Shootout: Max Verstappen
2023 Qualifying: Max Verstappen
2024 Sprint Qualifying: Max VerstappenQuite the run. #F1 #AustrianGP
— Phillip Horton (@PHortonF1) June 28, 2024
Ako by to vyzeralo, keby každý pilot poskladal do jedného kola svoje najlepšie sektory? Na čele by sa pozície nemenili, ale Lewis Hamilton by preskočil Carlosa Sainza aj Georgea Russella. K dobru by našiel viac než dve desatiny — najviac z celého štartového poľa.
🚨OPTIMAL QUALY LAPS IN AUSTRIA SPRINT Q
1 – VER: 1:04.686 (-0.000s)
2 – NOR: 1:04.779 (-0.000s)
3 – PIA: 1:04.980 (-0.007s)
4 – HAM: 1:05.042 (-0.228s)
5 – RUS: 1:05.054 (-0.000s)
6 – SAI: 1:05.126 (-0.000s)
7 – LEC: 1:05.526 (-0.000s)
8 – PER: 1:05.553 (-0.059s)
9 – OCO:… pic.twitter.com/vDx5EcPdS5— Holiness (@F1BigData) June 28, 2024
Fanúšikovia zazreli Adriana Neweyho na diaľnici. Hádajte, v čom sa viezol? Samozrejme, v Aston Martine Valkyrie, ktorý sám konštruoval.
Newey to Aston Martin, confirmed!!! pic.twitter.com/06HLQFzr0b
— 𝗕𝗪🎨 (@BW_Wallies) June 27, 2024
Jos Verstappen k roztržke s Christianom Hornerom ešte prezradil, že celé jazdy mali byť nakrúcané “vrátane záberov z dronu”. Šéf Red Bullu však nechcel vidieť Verstappenovho otca v jednom zo svojich monopostov a “robil všetko preto, aby som sa jázd nezúčastnil”.
“Som z toho veľmi sklamaný. Aký detinský môže byť jeden človek?” pýta sa Jos Verstappen. “Vyzerá to tu ako v škôlke! Myslím si, že to o ňom hovorí dosť.”
Na Prehliadku legiend sa tak nechystá. “Takto do toho nechcem ísť,” ozrejmil a na Hornerovu adresu dodal: “Mám ho už plné zuby!”
Podľa holandského novinára Erika van Harena už jednotku MGU-K Maxa Verstappena z Kanady nebude možné použiť. Očakáva sa, že Holanďan nasadí nový kus a prijme penalizáciu straty desiatich priečok v Belgicku.
Na Veľkú cenu Rakúska si Red Bull, Haas, Aston Martin, Alpine a Williams nepriniesli žiadne vylepšenia.
McLaren má nové predné krídlo a predné závesy. Mercedes a Sauber predstavia vylepšené spodné zadné krídlo s ambíciou znížiť odpor auta.
Ferrari si pripravilo nový chladiaci panel na krytoch motora s cieľom pokryť chladiace nároky v horúcom a vysoko položenom Spielbergu.
Racing Bulls zas bude chcieť vydolovať nejakú stotinku sekundy z nových deflektorov medzi zadnými kolesami a difúzorom.
Kompletný prehľad nájdete v tomto PDF dokumente od FIA.
Carlos Sainz zatiaľ odkladá rozhodnutie o svojej budúcnosti. Preteková trojička je príliš hektická. “Teraz na to nie je vhodný čas. Preteková trojička asi nie je najlepšie obdobie na to, aby som sa vrátil domov a spolu s mojím tímom prijal rozhodnutie, vyložil na stôl všetky možnosti a dôkladne sa zamyslel, čo je najlepšie pre mňa, moju budúcnosť a moju kariéru. Takže teraz na to nie je vhodná doba.”