logo F1online.skF1online.sk

Rýchle správy

18. októbra 2024, 21:50

Red Bull si pripravil vylepšenú podlahu, na ktorej upravil okraje v jej zadnej tretine. Sľubuje si od toho viac prítlaku, no zároveň zachovanie stability prúdenia. Okrem toho má aj nové kryty motora určené na efektívnejšie chladenie.

Až šesť nových komponentov si do Austinu priviezol Mercedes: Nové predné krídlo, predné zavesenie, podlaha a deflektory podlahy, nasávanie v bočniciach, kryty motora.

Ťažiskovým komponentom má byť práve podlaha, v ktorej sa strieborné šípy sklamali po VC Belgicka.

McLaren prepracoval prúdenie vzduchu prakticky okolo celého auta s výnimkou podlahy.

Začína novým predným krídlom, ktoré má v spolupráci s vylepšeným predným zavesením a brzdovými komponentmi optimalizovať toto prúdenie. To isté sa udialo aj v zadných rohoch monopostu, a síce došlo k úprave deflektorov na oboch stranách difúzora. McLaren si od toho sľubuje stabilnejšie prúdenie vzduchu, a teda aj stabilnejšie generovanie prítlaku za každých podmienok.

Poslednou novinkou je priečne zadné krídlo, ktoré bolo prispôsobené požiadavkám okruhu v Austine — jeho cieľom je znížiť odporu monopostu.

V prípade McLarenu však musíme podotknúť, že si do Austinu dokázal priviezť len jeden kus nového predného krídla. V prvom tréningu si ho vyskúšali obaja piloti, následne s ním bude jazdiť ašpirant na titul Lando Norris.

Z prostredia Mercedesu sa ozývajú hlasy, že obaja piloti by mali mať dostatok nových súčiastok.

Ferrari nemá k dispozícii nič nové. Ak sú na monoposte nejaké novinky, môžu sa nachádzať v útrobách auta, prípadne mohlo dôjsť k odľahčeniu niektorých komponentov, keďže tieto úkony nie je nutné hlásiť verejnosti.

18. októbra 2024, 10:52

Keď na vás doľahne rozpočtový strop, musíte sa uchýliť aj k takýmto riešeniam. Prevádzací monopost Red Bullu sa vo štvrtok premával cez Austin takýto nechránený.

[Redbull F1] Seen yesterday on I95. Not sure if real or not.
byu/Cromulator inspotted

18. októbra 2024, 10:52

Pedra de la Rosu teší zrušenie bodu za najrýchlejšie kolo. Žartovne poznamenáva, že vďaka tomu sa zvýši šanca, že jeho traťový rekord v Bahrajne zo sezóny 2005 (1:31,447) prežije aj ďalší rok.

18. októbra 2024, 10:51

Astrofyzik Neil deGrasse Tyson vo svojom novom podcaste StarTalk vysvetľuje, ako funguje monopost Formuly 1.

17. októbra 2024, 15:38

Red Bull sa preháňal po Circuit of the Americas už v roku 2011, teda dva roky pred dokončením okruhu.

17. októbra 2024, 15:37

Svoje 45. narodeniny dnes oslavuje posledný šampión s Ferrari Kimi Räikkönen.

16. októbra 2024, 18:12

Podľa talianskeho novinára Giuliana Duchessu nechystá Ferrari do Austinu žiadne veľké vylepšenia.

16. októbra 2024, 18:09

Spoločnosť T-Mobile sa stala partnerom tímu McLaren.

16. októbra 2024, 18:05

Svoje 27. narodeniny dnes oslavuje Charles Marc Hervé Perceval Leclerc. Ferrari na narodeniny pripravilo takéto oslavné video.

15. októbra 2024, 18:51

McLaren bude v Austine pretekať so špeciálnym lakovaním. Časť monopostu bude skutočne strieborná.

15. októbra 2024, 10:34

Predstaví dnes McLaren ďalšie špeciálne lakovanie? Na sociálnych sieťach už naznačuje, že by jeho auto mohlo byť strieborné.

14. októbra 2024, 19:26

Po odmlke sa vracajú Preteky šampiónov! Uskutočnia sa 7. a 8. marca 2025 v austrálskom Sydney.

14. októbra 2024, 19:21

Tak toto sú vskutku unikátne trofeje, ktoré uvidíme na VC USA. Vyrobilo ju Pirelli v spolupráci s talianskym umelcom Matteom Macchiavellim a vyjadruje “intepretáciu spojenia medzi pretekárskym autom a jeho pneumatikami”. Postavička sa volá Heroo.

14. októbra 2024, 11:54

Mattia Binotto hovoril o tom, ako vníma Ferrari a že Frédéric Vasseur nadviazal na jeho prácu: “Fredovi sa podarilo pokračovať v tomto projekte pod vlajkou kontinuity. Nerozpútal revolúciu v dobrej štruktúrovanej a fungujúcej organizácii. Spravil aj pár vlastných rozhodnutí, no ja opakujem: Keď Ferrari vyhráva, som šťastný, pretože ten tím poznám a viem, aké veľké úsilie bolo vynaložené na to, aby sa dostal na istú úroveň.”

11. októbra 2024, 19:31

Čo môžeme čakať od pretekov v Austine? Okruh sa svojím charakterom, rýchlosťami či typmi zákrut nachádza niekde medzi Hungaroringom a Zandvoortom. Na oboch tratiach bol najsilnejší McLaren, ktorý tak má najlepšie rozdané karty aj pred ďalšou veľkou cenou.

Rozhodujúce však budú posledné tohtoročné vylepšenia, ktoré väčšina tímov chystá do Texasu. Nesmieme tiež zabúdať na fakt, že máme pred sebou šprintový víkend — dôležité bude teda správne pracovať s nastaveniami už v prvom tréningu.