Rýchle správy
Celé účinkovanie Oscara Piastriho na VC Azerbajdžanu.
— F1 edits (@F1F1edit) September 21, 2025
Počas kvalifikácie a po nej sa riešilo niekoľko incidentov v súvislosti s ignorovaním žltých vlajok alebo nedodržaním minimálneho času v prípravnom kole. Antonelli dostal napomenutie za ignorovanie žltých vlajok, ktoré sa len nakrátko objavili na jeho volante, po nehode Alexa Albon.
Charles Leclerc a pätnásta zákruta v Baku.
Leclerc and Turn 15 at Baku… a short story 💥 pic.twitter.com/yD2DD0UeKU
— Autosport (@autosport) September 20, 2025
Nehoda Oscara Piastriho.
— F1 edits (@F1F1edit) September 20, 2025
Nehoda Charlesa Leclerca.
— F1 edits (@F1F1edit) September 20, 2025
Nehoda Olivera Bearmana.
— F1 edits (@F1F1edit) September 20, 2025
Nehoda Nica Hülkenberga.
💥 ¡¡¡ACCIDENTE DE HULKENBERG!!!
🔴 BANDERA ROJA #F1 #AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/WcPKFEaOZ1
— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) September 20, 2025
Nehoda Alexa Albona.
— F1 edits (@F1F1edit) September 20, 2025
Franca Colapinta v treťom tréningu trafilo jablko. To sa len tak nevidí.
Colapinto got hit by an apple during FP3pic.twitter.com/YuQtcm2YEs
— Holiness (@F1BigData) September 20, 2025
Formula 1 oznámila predĺženie spolupráce s Baku. Azerbajdžan podpísal novú štvorročnú zmluvu a v kalendári zostane minimálne do roku 2030.
BREAKING: The Azerbaijan Grand Prix will continue to be on the race calendar until 2030!#F1 #AzerbaijanGP pic.twitter.com/a59EFuapJ3
— Formula 1 (@F1) September 20, 2025
Dovidenia, Júki? Holandský reportér Erik van Haren tvrdí, že Isacka Hadjara čaká v roku 2026 povýšenie a stane sa pilotom Red Bullu.
Rovnako povýšenie čaká Arvida Lindblada, ktorému sa ujde kokpit v tíme Racing Bulls.
Vytiahne si krátku zápalku Júki Cunoda alebo Liam Lawson?
Analytici z Formuly 1 stále predpokladajú, že najrýchlejším tímom z hľadiska kvalifikácie je McLaren. Medzi Ferrari, Mercedesom a Red Bullom to bude nesmierne tesné.
🚨 Ritmos de clasificación para mañana:
🔵 Williams, 5º coche.
🟢 Aston Martin, 8º coche.#F1 #AzerbaijanGP 🇦🇿 pic.twitter.com/DdFCvPgPcy— Fórmula Directa (@FormulaDirecta) September 19, 2025
V Baku je most s presklenou podlahou. Ak sa po ňom prejdete, priamo pod sebou uvidíte monoposty F1.
The new glass bottomed bridge in Baku seems like a great spot to watch the race from 📸 pic.twitter.com/vMmRQE1uwZ
— Autosport (@autosport) September 19, 2025
Kto neskáče nie je maršal, hej, hej, hej…
— RacingPrix (@racing_prix) September 19, 2025
V Baku je veľmi dôležité správanie monopostu na brzdách. Piloti tu musia zatlačiť brzdový pedál 12-krát, čo spolu činí takmer 20,5 sekundy. Dodávateľ bŕzd Brembo udelil Baku stupeň náročnosti 4/5.
Piloti tlačia na brzdový pedál najsilnejšie z celej sezóny. V priebehu pretekov musia naň vyvinúť súhrnnú silu ekvivalentnú 88,6 tonám.
Najnáročnejšie je brzdenie do prvej zákruty. Autá spomalia z rýchlosti 329 na 112 km/h v priebehu 2,12 sekundy na úseku dlhom 108 metrov.
Na pedál pritom tlačia silou 176 kg a pocítia pozdĺžne preťaženie o veľkosti 5 G.