Rýchle správy
Podľa simulácií kvalifikačného tempa z dielne F1.com to bude medzi Red Bullom, Ferrari a McLarenom nesmierne tesné. Navrch by mali mať červení býci, ale len o 0,01 sekundy pred Ferrari a 0,08s pred McLarenom.
V pretekoch by to už malo byť o čosi jednoznačnejšie v prospech rakúskej stajne. Ferrari by malo strácať 14 a McLaren 19 stotín sekundy.
Racing Bulls má v Španielsku veľký balík vylepšení, ale na časoch to zatiaľ vôbec nie je vidieť. Júki Cunoda uznáva, že taliansky tím “výrazne zaostáva”. “Bolo to náročnejšie ako obyčajne. Nemáme rýchlosť, ktorú by sme chceli. Budeme to musieť preskúmať a azda to v sobotu bude lepšie.”
“Zdá sa, že náš balík funguje podľa očakávaní, ale niečo nám celkom uniká, pretože výrazne zaostávame za našou tradičnou rýchlosťou. Napraviť to nie je jednoduché, ale určite budeme musieť niečo vymyslieť,” uznal pilot stajne, ktorá sa po prvom tréningu musela vrátiť k staršiemu zadnému krídlu. To nové malo problémy so systémom DRS.
Prehľad zostávajúcich pneumatík po piatkovom programe nám hovorí, že Mercedesy, Alpiny a Haasy veria, že si v sobotu a v nedeľu vystačia s jednou sadou tvrdých a stredných pneumatík. Všetci ostatní si odložili dvoje mediumky.
After the first day of running, here are the sets of tyres available after Free Practice 2 #F1 #SpanishGP pic.twitter.com/CHrw8BZnjm
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) June 21, 2024
Ako by vyzerala prvá desiatka, keby každý poskladal do jedného kola svoje tri najlepšie sektory? Na čele by sa poradie nezmenilo, ale George Russell by poskočil z ôsmej priečky na štvrtú. Max Verstappen by jednu pozíciu stratil.
The top 🔟 sector times and ideal lap times from Free Practice 2 at the 2024 #SpanishGP! #F1 pic.twitter.com/MqjJjosLfv
— Lights Out ●●●●● (@LightsOutF1Blog) June 21, 2024
Fanúšikovia aerodynamiky si vychutnajú tento záber na podlahu McLarenu a jej deflektory.
A look at #McLaren's fences.
(📸 @NicolasF1i & @xavigazquez)#f1 #formula1 #f1tech #aeroporn #spanishgp pic.twitter.com/wvp4MFgmfx
— F1 Paddock (@paddock_formula) June 21, 2024
“Dávam si na tento víkend úlohu. Budem pozornejšie sledovať Mercedes,” vyhlásil Helmut Marko pre ORF pred štartom druhého španielskeho tréningu. “Ich flexibilné predné krídlo je dôležitá téma. Musím mať istotu, že všetko je v súlade s pravidlami.”
Mercedes pre agentúru PA potvrdil, že skúmal pôvodcu mailu, ktorý dostali športoví novinári a redakcie, a všetky zistenia posunie polícii.
Viac detailov o “sabotáži” Lewisa Hamiltona, o ktorej sa v maili píše, sme priniesli v piatkovom článku.
Magazín Autosport tvrdí, že najväčšiu šancu na miesto v tíme Alpine má junior stajne Jack Doohan. “Bývalý člen akadémie Čou je spájaný so sedačkou, ale najväčším kandidátom je pravdepodobne Doohan. Austrálčana manažuje Flavio Briatore, ktorý sa v piatok stal poradcom tímu.”
Magazín Autosport priniesol analýzu diania na prestupovom trhu. Podľa ich informácií sa Mercedes nikam neponáhľa. Toto Wolff vraj stále čaká na Maxa Verstappena. “Ak sa nič neočakávané nestane, kokpit obsadí Andrea Kimi Antonelli. Toto Wolff si necháva otvorené dvere pre Verstappena, ktorý sa ešte definitívne nerozhodol, či opustí Christiana Hornera a Red Bull Racing. Verstappen sa rozhodne spolu s Helmutom Markom a teoreticky si môže počkať až na koniec sezóny.”
Max Verstappen nasadil v Španielsku štvrtý spaľovací motor, štvrté turbo, štvrté MGU-H a štvrté MGU-K. Charles Leclerc nasadil štvrté MGU-H. Každé ďalšie nasadenie nového z týchto komponentov sa bude trestať.
Max Verstappen takes his 4th ICE, turbocharger, MGU-H & MGU-K.
Charles Leclerc takes his 4th MGU-H too.
Additional components in those areas will bring engine penalties for those two. pic.twitter.com/4asZQpw913
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) June 21, 2024
Tento víkend sa nedočkáme žiadnych noviniek o ďalšej budúcnosti Carlosa Sainza, uvádzajú reportéri nemeckého magazínu Auto Motor und Sport.
We don't expect any news about the future of Carlos Sainz this weekend. But there's a good chance we will know more until Austria.#AMuS #F1
— Tobi Grüner 🏁 (@tgruener) June 21, 2024
Autosport pripravil prehľad priemerných cien víkendových vstupeniek v kalendári F1. Najdrahšie sú podujatia v Las Vegas (1500 eur), Miami (820), Mexiku (730), Monaku (710) a Veľkej Británii (640).
Najmenej peňazí zaplatíte za vstup v Číne (185), potom v Maďarsku (193), Japonsku (246), Bahrajne (247) a Austrálii (270).
The average 3-day weekend #F1 ticket price in 2024? £380
Are you attending any races this season? pic.twitter.com/FA0oFO2sbJ
— Autosport (@autosport) June 21, 2024
Daniel Ricciardo má v Barcelone prilbu so zaujímavým odkazom “Nie bez boja”.
NOT WITHOUT A FIGHT@danielricciardo’s handwritten motivation on his helmet this weekend pic.twitter.com/2lZx4oI6R3
— Will Buxton (@wbuxtonofficial) June 21, 2024
Aj oficiálny web Formuly 1 dnes informoval o návrate Flavia Briatoreho. Čo je však zaujímavé, úplne “zabudol” spomenúť, že bývalý šéf Renaultu dostal za svoju úlohu pri Crashgate doživotný zákaz pôsobenia vo Formule 1, ktorý bol až neskôr znížený na tri roky. Nespomína sa ani VC Singapuru 2008.
Ako teda Formula 1 vysvetľuje jeho odchod zo športu? Briatore vraj “odišiel zo svojej pozície v roku 2009 a doprial si dlhšiu pauzu od F1”.
The official Formula 1 website's article on Flavio Briatore returning to Alpine does not mention that he was banned from the sport over his role in Crashgate.
Instead it refers to him "vacating his position in 2009 and taking some more time out of F1."#F1 pic.twitter.com/QBGjeIIfp6
— Keith Collantine (@keithcollantine) June 21, 2024
Lance Stroll má zamieriť ku komisárom. Podľa pravidiel sa mal totiž pred tréningom zúčastniť najviac 30-minútovej akcie pre fanúšikov, no Kanaďan ju vynechal. Pravdepodobným trestom bude pokuta.