Rýchle správy
Špeciálne lakovanie Ferrari pre Monzu nie je až také špeciálne. Vlastne je ťažké vôbec nájsť nejaké rozdiely.
To go with the special team kit, here is @ScuderiaFerrari's special livery for the #SF24 for the #ItalianGP 🤔
Anyone able to spot the difference? 👀#F1 pic.twitter.com/ZN8rmeQuj1
— Decalspotters (@decalspotters) August 28, 2024
Ďalší priam neuveriteľný archívny záber. V roku 2005 si to takto vo Formule 3 rozdali dvaja mladíci menom Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Bol to vskutku krásny súboj.
2005 Formula 3 Euro Series: Sir Lewis Hamilton and Sebastian Vettel's fantastic battle at the EuroSpeedway Lausitzring! #Hamilton #Vettel #F1 pic.twitter.com/rhFK6nDsaf
— Paul McGinnes 🏁 (@PaulMcG92) August 27, 2024
Alex Albon poslal odchádzajúcemu Loganovi Sargeantovi krásny odkaz prostredníctvom sociálnych sietí. “Na vlastnej koži som zistil, aký brutálny môže byť tento šport. Je ťažké sledovať, ako Logan opúšťa tím uprostred sezóny. Brat môj, dal si do toho všetko a bolo mi potešením pracovať s tebou ako tímovým kolegom. Viem, že nech už sa rozhodneš robiť čokoľvek, budeš úžasný.”
I know firsthand how brutal this sport can be & it’s tough to see Logan leave the team mid-season. You gave it your all brother and it’s been a pleasure being teammates with you. I know whatever you do next, you’ll be awesome. pic.twitter.com/7QSMmpBJlO
— Alex Albon (@alex_albon) August 27, 2024
Alpine pokračuje v testoch v Imole. Dnes je na rade Kush Maini.
Jumping in the car for his test day today, @kmainiofficial 👋
Seat fit is complete, first run coming 🔜 pic.twitter.com/MbnhyV9FEs
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2024
Franco Colapinto bude prvým Argentínčanom vo Formule 1 po vyše dvadsiatich rokoch. Tým posledným bol Gastón Mazzacane a pred ním Esteban Tuero, ktorý sa v roku 1998 stal vo veku iba 19 rokov tretím najmladším pilotom F1 (dnes je ôsmy najmladší). Je zaujímavé, že táto krajina, ktorá dala Formule 1 veľkého Juana Manuela Fangia, zažíva ústup. Posledným Argentínčanom na najvyššom stupienku je Carlos Reutemann.
Franco Colapinto will become the first Argentine driver to start an F1 Grand Prix since Gaston Mazzacane took part in the 2001 San Marino GP for Prost – two years before Colapinto was born! 🤯 🇦🇷 pic.twitter.com/ANyZ74bFGy
— Autosport (@autosport) August 27, 2024
Svoje 35. narodeniny dnes oslavuje Valtteri Bottas.
Happy Birthday to the one and only Valtteri Bottas 🍑 🇫🇮#F1 pic.twitter.com/l79Da2ZdmZ
— Formula 1 (@F1) August 28, 2024
Ferrari už predstavilo aj kombinézy na VC Talianska!
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Dnes majú narodeniny hneď štyria bývalí piloti F1!
Derek Warwick – 70 rokov
Gerhard Berger – 65 rokov
Mark Webber – 48 rokov
Sergej Sirotkin – 29 rokov
Takto vyzerá trofej na VC Talianska 2024. Volá sa VROOM a bola vytvorená umelcom Andreom Salom pre titulného sponzora podujatia Pirelli.
Ak máte veľmi umeleckú dušu a cit pre abstrakciu, možno v nej zbadáte aj to, čo má reprezentovať: “dlhú históriu pneumatík Pirelli spojenú s dojmom rýchlosti a akcelerácie”.
Aký bude víkend v Monze? Predpoveď počasia hlási, že slnečný a poriadne horúci! Teploty vzduchu sa budú od piatka až do nedele šplhať k 34 ˚C. Pravdepodobnosť zrážok je v piatok a sobotu prakticky nulová, na nedeľu takmer nulová.
Alpine dnes testuje v Imole. V monoposte A522 sa v priebehu dvoch dní predstavia Jack Doohan ako budúci pilot tímu a Kush Maini.
Before we head to Monza ⏩, we're stopping off in Imola 🇮🇹 for a two day test with @jackdoohan33 and @kmainiofficial.
Running today is Jack. He'll be putting in the laps around the Autodromo Enzo e Dino Ferrari in the A522 👊 pic.twitter.com/E37tTBttYR
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 27, 2024
Ferrari predstavilo čierno-žlté oblečenie na VC Talianska. Maranello sa inšpirovalo textúrou uhlíkových vláken.
Uvidíme, či sa zmení aj lakovanie auta.
Where innovation meets fashion ⚫️
Unveiling our special Monza Carbon Fibre collection 😎 pic.twitter.com/iRNuA7YEuc
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) August 27, 2024
Zaujíma vás aerodynamika? Tak sledujte, ako obteká vzduch krídlo monopostu F1: Pod krídlom vzduch prúdi rýchlejšie ako nad ním, čo znamená, že pod ním sa tvorí podtlak, nad ním je zas tlak väčší. Tento efekt generuje prítlak. Tento rozdiel v rýchlosti prúdenia je dobre vidieť aj na priloženom videu.
Za krídlom si môžete všimnúť aj oblasť s turbulentným vzduchom.
風洞復帰+パルシングテスト
F1型リアウイング_スリットなし簡単な電子工作で煙をパルシング
下が狭くてズルいけど
ウイング上下の流速の差がわかる(希ガス…
下は早くて低圧、上は遅くて高圧
なのでダウンフォースが生まれる
いわゆるベルヌーイですね〜連続で流してるとコレは見れないと思う#F1 pic.twitter.com/FfEkPDUsxD
— 5弦Vn_見習 (v・∇)v (@5Str_Vn_) August 26, 2024
Max Verstappen a Lando Norris skončili na prvých dvoch miestach už toľkokrát, ako Michael Schumacher a Fernando Alonso. Obom dvojiciam sa to podarilo 11-krát.
Big milestone at the Dutch GP: Max Verstappen & Lando Norris have now shared as many 1-2s as Michael Schumacher and Fernando Alonso!
1-2s 🏆
Verstappen & Norris – 11
Schumacher & Alonso – 11 pic.twitter.com/Bhk3qnMLga— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) August 26, 2024
Pred nami je Veľká cena Talianska v Monze. Vedeli ste, že pri brzdení do prvej zákruty bude na jazdcov pôsobiť preťaženie 4,6 G a na brzdový pedál budú musieť vyvinúť silu ekvivalentnú 145 kilogramom? Podľa dodávateľa bŕzd Brembo je na zabrzdenie potrebná energia takmer 2600 kW.
The first braking point of the Italian Grand Prix imposes a deceleration of 4.6 g on the drivers and requires a brake pedal force of 145 kg. The braking power generated in this short period is 2,588 kW. pic.twitter.com/7IvVeHEXY1
— Brembo (@BremboBrakes) August 26, 2024