Rýchle správy
Prehľad pretekových simulácií v druhom tréningu: Najlepší priemer dosiahol Sergio Pérez.
Španielsky reportér Antonio Lobato: “Dva rôzne tímy mi povedali, že Red Bull bol pár pretekov dozadu zo strany FIA požiadaný o to, aby upravil svoj monopost. To viedlo k strate výkonu.”
Využívali červení býci šedú zónu v pravidlách? Veríme, že sa čoskoro dozvieme viac.
Andrew Shovlin hovoril o tom, či výpadky spôsobené chybnou aktualizáciou od spoločnosti CrowdStrike mali nejaký vplyv na Mercedes. “Vyrobilo nám to prácu, aby sme niektoré počítače aktualizovali, ale dopad na prvý tréning bol minimálny, ak vôbec nejaký.”
Red Bull sa nezbavil chladiacich otvorov na okrajoch kokpitu, len ich presunul do stredu pod hlavný nasávací otvor.
#RedBull upgrades for #HungarianGP 1/3#F1 #Formula1 #F1Tech pic.twitter.com/5Vlz5tUMg7
— Carlo Platella (@RacEng2) July 19, 2024
Niektoré tímy sa v prvom tréningu venovali aj pretekovým simuláciám. Ako dopadli? Pozreli sme sa na top tímy (Red Bull dlhé jazdy vynechal). Priemery nájdete na nasledujúcom obrázku.
V prvom riadku stintu je uvedený vek pneumatík. Carlos Sainz teda pred štartom pretekovej simulácie absolvoval tri kolá na mäkkej zmesi, Charles Leclerc trinásť na tvrdej a pod.
V poslednom riadku vidíme priemer a počet kôl, z ktorých bol daný priemer vypočítaný. Tieto vybrané kolá sú zároveň zvýraznené.
Technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows: “V našich štruktúrach stále máme isté medzery, ktoré by mohli zaplniť ľudia s veľkým množstvom skúseností.”
Aston Martin naďalej usiluje o príchod Adriana Neweyho do Silverstonu.
Aston Martin je jednoznačným vývojovým “kráľom”. Ale len z hľadiska kvantity. Britský tím priviezol suverénne najviac nových komponentov zo všetkých, ale mnohé boli len výstrelmi do prázdna.
🚨PERFORMANCE UPGRADES – HUNGARY UPDATE
Aston Martin: 29 (+6)🥇
Sauber: 18 (+9)
RB: 16 (+1)
Ferrari: 16 (+1)
Haas: 16
Red Bull: 15 (+3)
Mercedes: 12 (+1)
McLaren: 11
Alpine: 9
Williams: 6⚠️ pic.twitter.com/d2n5d45Umw— Holiness (@F1BigData) July 19, 2024
Dnešná “modrá obrazovka smrti” na boxovom múriku Mercedesu.
Mercedes having a fun time in practise. Phew. #F1 pic.twitter.com/Cx4DFXvXKf
— Dre Harrison (@DreHarrison101) July 19, 2024
Tímy v horúcej Budapešti nasadzujú dodatočné chladenie kokpitov. Prečo je táto “vypuklina” v prípade Mercedesu taká veľká? Vedzte, že jej účelom nie je len chladenie, ale ukrýva aj nový prvok zavesenia, ktorý strieborné šípy predstavili pár víkendov dozadu.
Tanto caldo qui in Ungheria e le squadre aprono le prese di raffreddamento per l'abitacolo #F1 #HungarianGP #Ferrari #AstonMartin #Mercedes pic.twitter.com/mj32qHVOYV
— F1INGENERALE (@F1ingenerale_) July 19, 2024
Viaceré tímy si do Maďarska priniesli nové komponenty. Napríklad Ferrari má vylepšenú podlahu.
Red Bull zas prezradil, že s vylepšeným balíčkom, ktorý predstavil na Hungaroringu, bude jazdiť len na pomalých okruhoch. Uvidíme ho ešte v Zandvoorte a Singapure. So starým balíčkom (zo Silverstonu) bude jazdiť napríklad v Spa, Monze či Baku.
Môžeme si napríklad všimnúť, že Red Bull odstránil “bazuky” za svätožiarou, s ktorými vraj Adrian Newey nemal byť veľmi spokojný.
Red Bull’s updated RB20, described by Max Verstappen yesterday as a “bit of a bigger” upgrade #F1 #HungarianGP pic.twitter.com/w3olp9FLYf
— Lewis Larkam (@Lewis_Larkam) July 19, 2024
Max Verstappen obhajuje Sergia Péreza, ktorého budúcnosť, zdá sa, visí na vlásku. “Ak bude auto lepšie a predvídateľnejšie, tak to je aj pre jazdca o čosi jednoduchšie. Nemusíte zakaždým zachádzať až za limit. Nie je fér povedať, že to je len jeho vina.”
Krásna archívna fotografia Hungaroringu z roku 1986. Často sa hovorí, že okruh sa za tie roky príliš nezmenil. Na tejto fotke však vidíte, že kedysi bola cieľová rovinka kratšia, prvá zákruta mala iný tvar a tretia zákruta bola v skutočnosti kombináciou niekoľkých zákrut.
Just saw this photograph of the Hungaroring's original layout when it was opened in 1986, with the shorter start-finish straight, quicker first turn and fiddly chicane at turn three to avoid an underground spring (sorry, don't know the photographer) #HungarianGP pic.twitter.com/p8lJlWezkF
— Sean Kelly (@virtualstatman) July 18, 2024
Pohľad na nový kryt motora Red Bullu. V padoku sa už šušká, že tím bude používať rôzne balíky na rôznych typoch okruhov. Doteraz tímy variovali zväčša len zadné krídla, ale Red Bull chce striedať aj tento diel.
Verstappen probará mañana una actualización en la tapa motor sin los conductos superiores. Checo sale con la configuración vista hasta ahora.
📷 @dr_obbs pic.twitter.com/Qr0m6k9xW8— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 18, 2024
Ďalší pohľad na úplne nový deflektor Aston Martinu. Tento prvok zatiaľ nepúta takú pozornosť ako zadné krídlo pred dvoma rokmi, ktoré nakoniec FIA zakázala.
Detalle de los nuevos deflectores del Aston Martin pegados al Halo.
Details of new Aston Martin's deflectors attached to halo.#f1 #HungarianGP pic.twitter.com/hE7GpP2wN3
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) July 18, 2024
Hlavnú boxovú budovu na Hungaroringu čaká derniéra. Jeden zo symbolov okruhu bude po tohtoročnom víkende zbúraný, aby ustúpil modernej a úplne novej budove. Je to ďalší krok pri rozsiahlej rekonštrukcii Hungaroringu.
Existing (and very old) pit building at the Hungaroring is set to be torn down after this weekend's event – as part of wide-ranging renovations at the track. Hungarian GP has a contract through 2032. #F1 pic.twitter.com/qXUijlN1v9
— Phillip Horton (@PHortonF1) July 18, 2024