Rýchle správy
Novinári na tlačovke požiadali jazdcov, aby navrhli, ako vylepšiť šprintové víkendy. “Zmeňme ich len na normálne víkendy, prosím,” hovorí Max Verstappen. “Nezaujímajú ma žiadne zmeny. Nepáči sa mi to.”
Felipe Massa sa objavil na okruhu. F1 ho požiadala, aby do Sao Paula nechodil ako ambasádor športu. Ako súkromná osoba má vstup, samozrejme, povolený.
catching up pre race 🤝#BrazilGP pic.twitter.com/iM98JtURJ8
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2023
Esteban Ocon odmieta, že by spôsobil kolíziu v šprintovom rozstrele. „Počul som ľudí hovoriť, že som stratil kontrolu nad autom, ale to skrátka nie je pravda. Všetci jazdci v padoku takto korigujú svoje auto, dokonca aj Lando pri svojom najrýchlejšom kole korigoval monopost a bol v tej zákrute širší. Fernando zatáčal doľava uprostred zákruty a nenechal mi dostatok priestoru, takže to skončilo kolíziou. Na konci dňa na tom však nezáleží, čo sa stalo, stalo sa. Pokračujeme ďalej a sústredíme sa na preteky.“
Toto by sa jazdcovi stali bez ochrany hlavy a krku. Systém HANS chráni krk jazdca tým, že po náraze mu bráni príliš sa predkloniť. Tým predchádza k potenciálnemu poškodeniu chrbtice či nárazu hlavy o volant, resp. kokpit.
Protecting the drivers neck in a frontal crash is the HANS device.
This video shows how extreme a crash can be.
Without HANS the neck extends causing injury and even hitting the steering wheel!
Thread…#F1 #f1tech #BrazilGP pic.twitter.com/3eFqjVtXHi— Craig Scarborough (@ScarbsTech) November 4, 2023
Prehľad najrýchlejších sektorov dnešného rozstrelu: Lando Norris kraľuje v druhom a treťom sektore, strácal len v prvom úseku.
Sprint Shootout Session Best Sector Times #F1 pic.twitter.com/lczpRgXfwq
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) November 4, 2023
V Sao Paule je dnes oveľa krajšie ako v piatok. Slnko svieti a čaká nás nový deň.
Sprint Saturday – and the weather is just a little better than last night. #F1 #F1Sprint #BrazilGP pic.twitter.com/ozFPlgJIRy
— Phillip Horton (@PHortonF1) November 4, 2023
V súvislosti s témou tancujúceho výfuku Ferrari sa už objavila aj takáto zaujímavá fotka, ktorá môže vysvetľovať, prečo si výfuk Red Bullu drží tvar.
V jeho vnútri totiž nájdeme výstuž, ktorá bráni deformáciám vo vertikálnom smere. Je možné, že niečo podobné nájdeme aj vo výfukoch ostatných monopostov… Azda s výnimkou Ferrari.
Credit to @xavigazquez for this photo. Here we can see that the RB19 even has an internal support cross inside the pipe, as well as a lower support. I wonder if these are present in the other cars as well? pic.twitter.com/46XVZFOVdc
— Dr Obbs (@dr_obbs) November 4, 2023
Porovnajme si kvalifikačné kolá Maxa Verstappena a Charlesa Leclerca. Táto vizualizácia nám odhalí, kde Verstappen strácal a kde získaval.
São Paulo GP qualifying lap time comparison between:
🇳🇱Max Verstappen
🇲🇨Charles Leclerc#F1 pic.twitter.com/1YcPyLUZRP
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) November 4, 2023
Expert F1 na techniku Sam Collins odhalil takýto zaujímavý jav. Výfukové potrubie Ferrari doslova tancuje. Pri nárazoch monopostu na trať sa jeho tvar mení z kruhu na vajce.
Isté vibrácie badať aj na iných monopostoch, ale u žiadneho iného nie je deformácia výfukového potrubia taká dramatická ako vo Ferrari.
One to watch, F1TV TechTalk with @NorthHertsSam covering tech stories over the past week and this….. 😮https://t.co/02IJ5GjCq1 pic.twitter.com/c1eo4KHgTR
— Craig Scarborough (@ScarbsTech) November 4, 2023
Padok v Imole sa v tejto sezóne ocitol pod vodou už druhýkrát. Rieka Santerno sa vyliala vo štvrtok po výdatných dažďoch.
After heavy rain, the #Imola paddock is flooded again, for the second time this year. #F1
➡️ https://t.co/7UcIXgbJmU pic.twitter.com/jEW4iLzjcE
— Steffen Dietz (@sdietzf1) November 3, 2023
Max Verstappen v piatok nebol celkom spokojný s vyvážením monopostu. Na začiatku Q1 inžinierovi hlásil, že monopost “skáče ako kengura”.
“Na hrboľoch to bolo trochu ťažšie,” pripustil Max Verstappen. “Neviem prečo, keďže sme auto poriadne nezmenili.”
Inžinieri to budú musieť vyriešiť. Nezabudnime, že takéto nárazy môžu po pretekoch znamenať aj nadmerné opotrebovanie dosky podlahy a čisto teoreticky aj diskvalifikáciu. “Musíme to pochopiť, pretože na nerovnostiach to nebolo príliš pohodlné. Ale pokúsili sme sa s tým nejako vysporiadať.”
Nech sa páči, prehľad zostávajúcich pneumatík pred šprintovým dňom a veľkou cenou.
Gomme disponibili dopo le qualifiche, si profila anche per quest'anno (ormai uno standard) gara a due soste possibile Media – Media – Hard 🟡-🟡-⚪️ o
Media – Hard – Media 🟡-⚪️-🟡#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/UywXfGox9m— Sala Stampa Racing (@SalaStampRacing) November 3, 2023
Vyzerá to tak, že piatková Q1 bola najtesnejšia v histórii tohto kvalifikačného formátu. Prvých šestnásť jazdcov delilo 0,497 sekundy, čo sa od VC Bahrajnu 2006 ešte nikdy nestalo.
According to a @michelemerlino deep data dive, the 0.497s margin between P1 and P16 in Q1 today was the closest since this qualifying format was first adopted at the beginning of 2006 #BrazilGP
— Sean Kelly (@virtualstatman) November 3, 2023
Lance Stroll v piatok definoval, čo je to anomália. Jeho posledných sedem štartových pozícií vyzerá nasledovne: 20-DNS-17-16-20-20-3.
Táto tribúna to konštrukčne zvládla, ale nevydržala to plachta, ktorú ju mala zakrývať.
My BiC, I don’t think anyone has to be an aerodynamicist to know the last place you want to be in a wind storm is inside a GIANT PARACHUTE! 😱😱😱 https://t.co/sjcYSzoAC5
— Dr Obbs (@dr_obbs) November 3, 2023
— Simon (@publogic) November 3, 2023