Rýchle správy
Porovnanie tímových kolegov poukazuje na to, že najväčší rozdiel je momentálne medzi jazdcami Aston Martinu. Lance Stroll bol o 0,399 sekundy pomalší ako Fernando Alonso.
Najvyrovnanejšiu jazdeckú dvojicu majú v Sauberi. Bottasa a Čoua delila jedna jediná tisícinka sekundy.
Diferencias entre compañeros de equipo:
Alonso – Stroll -0.399s
Albon – Sargeant -0.373s
Verstappen – Pérez -0.358s
Russell – Hamilton -0.225s
Ocon – Gasly -0.155s
Tsunoda – Ricciardo -0.149s
Leclerc – Sainz -0.100s
Hulkenberg – Magnussen -0.080s
Norris – Piastri -0.069s
Bottas…— MPortillo (@mportilloES) March 1, 2024
Alonso sa mixzóne bavil. Na PR manažérovi si vyskúšal svoje kung-fu.
A new meme is born 😂#F1 pic.twitter.com/JHE6J6eCjs
— F1 History (@TodayF1History) March 1, 2024
Na pokvalifikačnej tlačovej konferencii sa rozoberal aj náskok Red Bullu v pretekoch. George Russell nadhodil, že podľa prepočtov Mercedesu majú červení býci náskok 0,5 sekundy na kolo.
George Russell: “Je to príliš málo?”
Max Verstappen: “Myslím si, že je to príliš veľa!”
Ted Kravitz informuje, že do piatich-šiestich pretekov sa McLaren dočká vytúženého balíka vylepšení, ktorý by mal posunúť MCL38 vpred.
Máme pravdepodobné vysvetlenie toho, prečo sa Max Verstappen ospravedlňoval svojmu inžinierovi Gianpierovi Lambiasemu.
Helmut Marko v rozhovore pre Servus TV prezradil, že sa s Lambiasem stavil o 50 eur, či Verstappen získa pole position. “Vyhral som 50 eur! Ale 25 z nich musím dať Maxovi. Je to tvrdý vyjednávač!”
Šéf Haasu Ajao Komacu: “Naším cieľom bolo dostať obe autá do Q2, s čím sme veľmi spokojní. Nico odviedol dobrú robotu — ako obyčajne — a dostal sa do Q3. Pre Nica sme ušetrili jedny nové softy.”
“Naše preteky však nie sú proti Hamiltonovi, ale proti niekomu inému, preto sme sa takto rozhodli,” doplnil spokojný nástupca Günthera Steinera.
Toto Wolff o druhej sedačke v Mercedese: “Deje sa toho veľa. Prichádzajú mi hovory od čísel, ktoré ani nepoznám, a kladiem si otázku, či by som ich mal vôbec brať!”
Zaujíma vás, ako sú na tom monoposty v pomalých, stredných, rýchlych zákrutách a na rovinkách? Tento graf je pre vás ako stvorený.
Vidíme v ňom porovnanie Mercedesu a ostatných stajní. Ak je tím pod čiarou, znamená to, že v danom type zákrut je rýchlejší ako Mercedes. Ak je nad čiarou, tak v danom type na Mercedes stráca.
Sam Collins showing us car performance using Mercedes as the baseline. Above is slower, below is faster. pic.twitter.com/WhPHO72TrS
— Ky (@FiftyBucksVT) March 1, 2024
Auto Motor und Sport: “V padoku sa hovorí iba o Hornerovom prípade. Nový materiál má byť údajne zverejnený o 18:00 miestneho času (16:00 nášho času, pozn. red.). Kráľovrahovia sa nevzdajú, no Horner je stále tu.”
Christian Horner má práve stretnutie s generálnym riaditeľom F1 Stefanom Domenicalim a neskôr sa stretne aj s prezidentom FIA Mohamedom bin Sulajemom. Obaja s ním chcú riešiť vyšetrovanie obvinení zo strany zamestnankyne Red Bullu.
Max Verstappen sa v piatok opäť sťažoval na radenie. Podľa Helmuta Marka sa z toho nestrieľa. “Maxa už poznáme, je to jeho obľúbená téma. Som si istý, že do piatku to vyriešime.”
Už dnes o 17:00 je na programe kvalifikácia na Veľkú cenu Bahrajnu. Nechcete prísť o priamy prenos a komentár Števa Eiseleho s Pepom Králom?
Registrujte sa cez odkaz F1online.sk/voyo a sledujete všetky marcové tréningy, kvalifikácie aj preteky na Nova Sport 5 za 5,99 eur.
Kvalifikácia a preteky budú dostupné aj v 7-dňovom archíve.
Sú uniknuté dokumenty z komunikácie Christiana Hornera skutočné? To nevie nikto povedať, no nemecký AMuS poukazuje na zaujímavú skutočnosť: Keďže email bol rozposlaný všetkým vrcholným predstaviteľom Formuly 1 a zároveň všetkým akreditovaným novinárom F1, nemohlo ísť o hocijakého vtipkára. Tento zdroj musel mať prístup k mnohým kontaktom, ku ktorým sa bežný smrteľník len tak ľahko nedostane.
“Celú vec nebude možné uzavrieť tak rýchlo, ako si Red Bull predstavoval,” píše Auto Motor und Sport. “Očividne je na streche ostreľovač, ktorý si po neúspechu vo vyšetrovaní vymenil zásobník.”
“Zaujímavé tiež je, ako sa anonymný zdroj dostal k toľkým súkromným emailovým adresám. Kontaktné informácie novinárov korešpondujú s tohtoročným zoznamom držiteľov akreditácie do padoku pre sezónu 2024,” uzavrel svoj článok Tobias Grüner.
Porovnanie pretekových simulácií v druhom voľnom tréningu. Red Bull je vpredu, ale za ním je to priam nesmierne vyrovnané.
FP2 long runs (Top 4 teams + Alonso). Max still has 3 tenth on everybody, but behind all are very close
byu/elnano98 informula1
Dnes mala premiéru aj nová úvodná zvučka Formuly 1.
#F1 IS COMING!!! 🔥🔥pic.twitter.com/NcgtNzL9e5
— Circuit de Barcelona-Catalunya (@Circuitcat_eng) February 29, 2024
