Rýchle správy
Maxovi Verstappenovi sa v poslednej šikane podarilo získať 0,112 sekundy, čo v konečnom dôsledku rozhodlo o pole position.
Max Verstappen gained 0.112s in the last chicane, getting pole position by just 0.012s
byu/Jamiesavel informula1
Piloti McLarenu opäť nepodali perfektné výkony. Max Verstappen ako jediný z prvej trojky dokázal poskladať do jedného kola svoje osobné maximá v každom sektore.
Keby to dokázali aj Norris s Piastrim, poradie by vyzeralo takto:
1. Oscar Piastri – 1:26,916
2. Lando Norris – 1:26,966
3. Max Verstappen – 1:26,983
Nefalšovaná radosť Maxa Verstappena po zisku japonskej pole position.
— RacingPrix (@racing_prix) April 5, 2025
V prvom sektore zajazdil fialový čas Lando Norris, v ostatných dvoch Oscar Piastri. Pole position má napriek tomu Max Verstappen.
V dnešnej kvalifikácii sme videli aj prelomenie traťového rekordu Sebastiana Vettela v Suzuke, ktorý zajazdil v roku 2019 v hodnote 1:27,064. Max Verstapen ho prekonal o takmer desatinu.
Max Verstappen je tretím jazdcom, ktorý v Suzuke dokázal získať štyri pole position za sebou. Pred ním to dokázali aj Sebastian Vettel a Michael Schumacher.
Drivers with 4 straight poles at Suzuka:
• Max Verstappen (2022-2025)
• Sebastian Vettel (2009-2012)
• Michael Schumacher (1998-2002)A driver's circuit. pic.twitter.com/TYGcFE0Xil
— Daniel Valente 🏎️ (@F1GuyDan) April 5, 2025
Pirelli prezradilo, že pneumatiky Pierra Gaslyho stratili po jeho gigantickom 46-kolovom stinte na VC Číny až 2,5 kg oproti novej zmesi. Tento úbytok hmotnosti v konečnom dôsledku spôsobil diskvalifikáciu.
Formulu 1 čaká v Bahrajne veľký samit dodávateľov pohonných jednotiek. Rozoberať sa na ňom bude budúcnosť motorov a aj otázka, či by sa mali vrátiť osemvalce alebo desaťvalce.
Piloti obyčajne nemusia myslieť na to, aby v prvej zákrute deaktivovali systém DRS. Keď totiž stlačia brzdu, DRS sa zavrie automaticky.
Suzuka je (podobne ako Silverstone) špecifiká tým, že v prvej zákrute stačí ubrať plyn. Pilot preto nesmie zabudnúť na to vypnúť DRS manuálne. Na videu vidíme, že George Russell to robí stlačením tlačidla na ľavej strane volantu.
— Follow @F1BigData (@BDM_Clips) April 4, 2025
FIA po piatku prijíma preventívne opatrenia, aby sa v sobotu opäť nerozhorel trávnik na okruhu. Maršali pokosili trávnik čo najviac, ako sa dalo, suchú trávu celkom odstránili, a v sobotu ho ešte polejú vodou.
Prehľad zostávajúcich sád pneumatík pred zvyškom víkendu: Red Bull má odloženú o jednu mäkkú sadu menej ako ostatní.
Los neumáticos disponibles para lo que queda de fin de semana
Tyres available for the rest of the weekend pic.twitter.com/ViiO3H7Hgv
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 4, 2025
Charlesa Leclerca už riadne hneval druhý tréning. Keď sa objavila štvrtá červená vlajka, jeho inžinier Bryan Bozzi poznamenal: “Toto je nočná mora.”
Leclercova odpoveď: “Už mám plné zuby tohto tréningu!”
Fernando Alonso si po nehode našiel lavičku, na ktorej presedel zvyšok programu.
— Ky (@FiftyBucksVT) April 4, 2025
Takto dopadol zničený monopost Jacka Doohana. Mechanici očakávajú, že budú musieť vymeniť aj celé šasi, a preto ho rovno vytiahli. Momentálne čaká pred garážou.
This is how Doohan's Alpine turned out. The mechanics have work to do tonight.
.#xaviimages #F1photographer #F1
. pic.twitter.com/7YLjuXEwpv— Xavier Gàzquez (@xavigazquez) April 4, 2025
Prehľad najlepších sektorov z druhého tréningu: Podelili si ich Charles Leclerc a Lando Norris.
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN SUZUKA FP2
S1 – LEC 30.623s
S2 – NOR 39.827s
S3 – NOR 17.276sNot all the drivers completed a lap with the soft tyre
Ferrari lose 2.5 tenths in S3 compared to McLaren
Alonso was fast before his mistake
McLaren looks the first team again pic.twitter.com/aBMXoT2tfb— Holiness (@F1BigData) April 4, 2025