Rýchle správy
V Brazílii sa vytúžených premenlivých podmienok podľa všetkého nedočkáme.
Nezaprší a nezaprší. Aj keď piatok na kvalifikáciu by mohlo. Magnussen na pole position vibes 😇 pic.twitter.com/je6RvCZMem
— Stevo Eisele (@StevoEisele) November 1, 2023
Promotér pretekov v Las Vegas umiestnil na niektoré presklenné objekty mesta hriechu nepriesvitné fólie s cieľom zamedziť “neoprávneným osobám” vychutnať si o pár týždňov konajúce sa preteky zadarmo. Akosi sa však prerátal. Fólie sa dajú totiž ľahko strhnúť, na čo už obyvatelia Las Vegas medzičasom prišli.
Formula 1 have taken preventive measures by installing privacy screens over pedestrian bridges in Las Vegas. These screens have been placed to deter unauthorized individuals from gaining free access to the event, but recently, some privacy screens were ripped off. pic.twitter.com/72eTqYK0Rx
— Real Vegas Locals (@RealVegas_Local) October 31, 2023
Hlavný technický riaditeľ Mercedesu Mike Elliot opúšťa tím. „Mike sa rozhodol dať si v najbližších mesiacoch pauzu od športu, kým bude čeliť ďalšej výzve.“
Mercedes announces chief technical officer Mike Elliott has left the team.
"Mike has decided to take a break from the sport in the coming months, before deciding upon his next challenge" #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) October 31, 2023
Podľa prepočtov Chrisa Medlanda počas posledných piatich súťažných víkendov Lewis Hamilton prekonával Sergia Péreza v priemere o sedem bodov za víkend. Ak by si toto tempo udržal aj v nasledujúcich troch pretekoch, dostal by sa na druhé miesto o jeden bod.
Been doing a little bit of maths for a feature and over the past five race weekends Lewis Hamilton has outscored Sergio Perez by an average of seven points per weekend.
Maintain that rate over the final three and he'd pip Checo to second place by one point #F1
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) October 31, 2023
Už sa nevieme dočkať. Prezident FIA Mohamed bin Sulajem sa včera spoločne so šéfom Formuly 1 Stefanom Domenicalim zúčastnil prehliadky nového okruhu v Las Vegas. Monoposty F1 sa tu prvýkrát vydajú na trať už 17.11.
Meeting with Stefano Domenicali and Las Vegas Grand Prix CEO Renee Wilm and their team at the circuit inspection yesterday.#LasVegasGP pic.twitter.com/9OJoQ9DtKu
— Mohammed Ben Sulayem (@Ben_Sulayem) October 31, 2023
Prvá zákruta na okruhu v Mexiku v podaní Maxa Verstappena, Charlesa Leclerca a Sergia Péreza.
🎥 Verstappen
🎥 Leclerc
🎥 PerezThe charge down to Turn 1! #F1 #MexicoGP pic.twitter.com/cyQVVKwq44
— Formula 1 (@F1) October 31, 2023
Karun Čandhok špekuluje, čo by mohla byť tá veľká bomba, o ktorej špekuluje Albert Fabrega ako o veci, ktorej nedokáže uveriť a rozhodne nechce, aby sa stala. “Hmm… Max pôjde do AlphaTauri, aby im pomohol posunúť sa vyššie v konštruktéroch? Daniel a Checo si to rozdajú v troch pretekoch o sedačku pre rok 2024?!”
“Alebo možno je to o tom, že v padoku bude zrušený stánok s tacos?” uťahuje si zo španielskeho novinára.
Lando Norris na reštarte stratil štyri pozície. Po pretekoch sa pustil do niektorých súperov, ktorí na cieľovej rovinke menili smer, akoby boli na trati sami.
“Musel som zabrániť veľmi veľkej nehode, pretože ľudia prechádzali krížom cez trať, akoby si neuvedomovali, že po trati môžu ísť aj tri autá vedľa seba,” pokrútil hlavou Lando Norris. “Vyhol som sa dvom extrémnym nehodám, jedna by bola veľmi škaredá. Bolo by skvelé, keby si niektorí piloti viac uvedomovali samých seba.”
George Russell uznal, že Daniel Ricciardo ho mal na lopate. “Určite, keby mali preteky o jedno kolo viac, tak by to zvládol. Mal naozaj skvelý víkend a ja som rád, že ho vidíme podávať takéto výkony. Zaslúži si to.”
Fernando Alonso po pretekoch v Mexiku vyhlásil, že Aston Martin už o nič nebojuje a on sa v Pohári jazdcov prepadne o ďalšie tri miesta za Norrisa, Leclerca a Russella. Dáta zo simulátora dávajú Španielovi za pravdu.
Podľa simulácií totiž bude Aston Martin v Brazílii len ôsmym najrýchlejším tímom. Horšie tempo sa predpovedá len Haasu a Williamsu.
Ritmo de carrera esperado para Brasil según el simulador. 1s diferencia de 1 a 10
Expected Brasil race pace for Brasil by the simulator. 1s gap from 1 to 10.
Red Bull
Ferrari
Mercedes
McLaren
Alpha Tauri
Alpine
Alfa Romeo
Aston Martin
Haas
Williams— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) October 30, 2023
Tak toto si nedovolí hocikto. Heinz-Harald Frentzen v roku 2001 prechádzal klopenú poslednú zákrutu a cieľovú rovinku v Indianapolise s jednou rukou a napokon s jedným prstom na volante, akoby sa vracal z roboty po déjednotke.
A nedá nám nespomenúť, ako famózne znel zvuk desaťvalca Ferrari, ktorý bol v monoposte Prost AP04 premenovaný na Acer 01A.
When you become the ultimate GOAT.
Frentzen doesn't care and goes handsfree at Indy in his Prost AP04.
Today it would result in a 4000 second penalty probably. #F1 #RetroF1 pic.twitter.com/HnscicGOtH
— UnracedF1 – Passion for historical F1🏁 (@UnracedF1) October 30, 2023
Najrýchlejšia zastávka v Mexiku sa podarila Ferrari. Carlos Sainz sa zdržal pri svojich mechanikoch len 2,35 sekundy. Pod hranicu 2,5 sekundy sa dostali mechanici aj v prípade Ricciarda, Verstappena, Leclerca a Strolla.
The #MexicoGP for @ScuderiaFerrari in a nutshell: Tough race, but back on the podium and back to lightning fast pit stops.#F1 #DHLF1 #MomentsThatDeliver pic.twitter.com/yZmV4QQrz8
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) October 30, 2023
Lewis Hamilton sa v nedeľu rozhodol spraviť novú profilovú fotku Charlesovi Leclercovi. Takto si ho pred štartom pretekov postavil a “cvakol”. Čo z toho vzniklo?
another angle of this moment omfg i am on the floor i need lewis to post that pic NOOOOWWW pic.twitter.com/n1BEt5C4iT
— sara (@sedicimonaco) October 30, 2023
Thank you Lewis 🥰 pic.twitter.com/tXLgq9F726
— tami. (@Vetteleclerc) October 30, 2023
V poľskej televízii spravili takýto pekný experiment. Model zadného krídla položili na váhu a na krídlo začali fúkať vzduch ventilátorom.
Bez vetra, ktorý simuluje jazdu monopostu, váha ukazovala nulu. Akonáhle sa však začal pomyselný monopost “hýbať”, prítlak spôsobil, že hmotnosť materiálu na váhe sa zdanlivo zvýšila.
Wykorzystaliśmy suchy lód, dmuchawę i… wagę kuchenną 👀
Jak działa siła docisku w bolidzie F1? #viaF1
Prezentują: @patryksoko i @KamilaKotulska pic.twitter.com/BKIXhKccDU— Viaplay Sport Polska (@viaplaysportpl) October 30, 2023
Prehľad maximálnych rýchlostí na VC Mexika. Na úplnom chvoste rebríčka sú Carlos Sainz a Charles Leclerc, ktorí v nedeľu ani raz nemali DRS. Piastri si skúsil jazdu s DRS jedenkrát.
Najvyššiu maximálku mal Valtteri Bottas, na cieľovej rovinke mu radar nameral 362 km/h.
V nasledujúcej tabuľke je pri každom jazdcovi uvedených pätnásť kôl s jeho osobnými maximami. Rozdiel medzi kolami bez DRS a s DRS je očividný.
Bottas reached 362km/h! 😳
That's the effect of the ~20% lower air density in #MexicoGP!At sea level, his top speed would have been around 336km/h (362*(1-0.2)^1/3)
Lowest top speeds for LEC and SAI, as they NEVER used DRS! Their top speed without DRS was excellent, though#F1 pic.twitter.com/wEzI5Wblrs
— Formula Data Analysis (@FDataAnalysis) October 30, 2023