Rýchle správy
Sergio Pérez potreboval na predbehnutie Georgea Russella dva pokusy. Tento prvý mu nevyšiel, keď mu to pilot Mercedesu vrátil v nájazde do štvrtej zákruty.
Punch and counter-punch stuff from George and Checo 🥊#BrazilGP #F1Sprint pic.twitter.com/83eXPqXnUW
— Formula 1 (@F1) November 4, 2023
Myslíte si, že šprinty Formule 1 nič neprinášajú? Nuž, podľa bývalého pilota a dnes experta televízie Sky Karuna Čandhoka je sledovanosť šprintu a šprintového rozstrelu neporovnateľne vyššia než sledovanosť voľných tréningov. Čísla z Brazílie síce ešte nemáme, ale na poslednom šprinte v Austine bola podľa štatistík F1 sledovanosť piatkovej kvalifikácie o 139 percent vyššia než sledovanosť druhého voľného tréningu. Sobotný dopoludňajší rozstrel zas sledovalo o 66 percent ľudí viac ako tretí tréning. Práve tieto čísla budú rozhodovať o osude šprintov.
I don’t have the TV stats for Brazil but at the last Sprint in Austin, @F1 stats are Friday Quali audience was +139% over FP2 & Shootout was +66% versus FP3 in 2022.
Objectively, that was a fun & exciting Sprint yesterday. You will never quantify any FP “as a great practice”🤷🏽♂️ https://t.co/BsMuS5lK0A
— Karun Chandhok (@karunchandhok) November 5, 2023
Súboj Pierra Gaslyho a Fernanda Alonsa nebude patriť k ozdobám šprintu, ale k ozdobám celej sezóny. Bok po boku išli prakticky od dvanástej po štvrtú zákrutu.
Millimetres between them! 👀🤏
Amazing fighting between Alonso and Gasly#BrazilGP #F1Sprint pic.twitter.com/sRnAQMnXl2
— Formula 1 (@F1) November 4, 2023
Vo veku 89 rokov zomrel Erich Zakowski, zakladateľ značky Zakspeed, ktorá v rokoch 1985 až 1989 pôsobila aj vo Formule 1. Oveľa väčšie úspechy však tím rodáka z Pruska dosiahol v šampionátoch GT a športových áut.
Sad to hear of the passing of Erich Zakowski, patriarch of the Zakspeed F1 team of my childhood in the 1980s. For those not old enough to remember, Zakspeed were ambitious privateers who built their own F1 car AND turbocharged engine, with a “pre-McLaren” West cigarette livery pic.twitter.com/rlqxpqMoXf
— Sean Kelly (@virtualstatman) November 4, 2023
Ako by vyzeral šprintový minišampionát, keby existoval? Verte či nie, na prvých dvoch priečkach by sa umiestnili Max Verstappen (45 bodov) pred Sergiom Pérezom (25) a Carlosom Sainzom (22).
How #F1Sprint 2023 would look as its own mini-championship:
Verstappen 45 (4 wins)
Perez 25 (1 win)
Sainz 22
Norris 21
Leclerc 21
Russell 18
Hamilton 17
Piastri 15 (1 win)
Gasly 8
Alonso 8
Stroll 6
Tsunoda 3
Hulkenberg 3
Ocon 2
Albon 2#F1 #BrazilGP— Phillip Horton (@PHortonF1) November 5, 2023
Osemhodinové vytrvalostné preteky v Bahrajne ovládol v kategórii LMP2 W Racing Team, v ktorom jazdí aj Robert Kubica! Spoločne s ním sa v kokpite prestriedali aj Louis Delétraz a Rui Andrade.
Najvyššia kategória Hypercar patrila Toyote a Sébastienovi Buemimu, Brendonovi Hartleymu a Riovi Hirakawovi. V cieli mali náskok jedného kola a zároveň si vybojovali majstrovskú trofej.
🏆 😍 #8HBahrain #WEC pic.twitter.com/gEuT2hjbzL
— ORLEN Team (@TeamORLEN) November 5, 2023
Oscar Piastri mal skvelý štart a pozične si polepšil. Podľa vlastných slov to v štvrtej zákrute chcel “vyšperkovať”, no už to prehnal a skončil mimo trate. Zachránil sa však pred roztočením.
Pirelli nám pripravilo strategický prehľad pred VC Sao Paula. Predpovedá dve zastávky a nasadenie stredne tvrdej a mäkkej zmesi.
ℹ️ Tyre sets available for the #BrazilGP 🇧🇷 #Fit4F1 #F1 pic.twitter.com/Tf9qgzOMYZ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) November 5, 2023
Fernando Alonso zvádza divákov. Počas rozhovorov s médiami sa vždy takto energicky vyzlečie.
he is trying to seduce us (it's working) pic.twitter.com/Jwp7jU9siM
— marco¹⁴ (@RT3NENBAUM) November 4, 2023
Majster sveta z roku 2009 Jenson Button zaujal na Twitteri správou: “Hej, poďme sa zbaviť šprintov!” V komentároch mu odporcovia tohto formátu začali pritakávať, tak to Angličan korigoval slovami, že on je rozhodne veľkým fanúšikom šprintov. “Aha, vy ste si mysleli, že to myslím vážne! Mne sa dnešný šprint strašne páčil.”
Oh you thought I was serious! I loved the Sprint today 🤣
— Jenson Button (@JensonButton) November 4, 2023
Novinári na tlačovke požiadali jazdcov, aby navrhli, ako vylepšiť šprintové víkendy. “Zmeňme ich len na normálne víkendy, prosím,” hovorí Max Verstappen. “Nezaujímajú ma žiadne zmeny. Nepáči sa mi to.”
Felipe Massa sa objavil na okruhu. F1 ho požiadala, aby do Sao Paula nechodil ako ambasádor športu. Ako súkromná osoba má vstup, samozrejme, povolený.
catching up pre race 🤝#BrazilGP pic.twitter.com/iM98JtURJ8
— Scuderia AlphaTauri (@AlphaTauriF1) November 4, 2023
Esteban Ocon odmieta, že by spôsobil kolíziu v šprintovom rozstrele. „Počul som ľudí hovoriť, že som stratil kontrolu nad autom, ale to skrátka nie je pravda. Všetci jazdci v padoku takto korigujú svoje auto, dokonca aj Lando pri svojom najrýchlejšom kole korigoval monopost a bol v tej zákrute širší. Fernando zatáčal doľava uprostred zákruty a nenechal mi dostatok priestoru, takže to skončilo kolíziou. Na konci dňa na tom však nezáleží, čo sa stalo, stalo sa. Pokračujeme ďalej a sústredíme sa na preteky.“
Toto by sa jazdcovi stali bez ochrany hlavy a krku. Systém HANS chráni krk jazdca tým, že po náraze mu bráni príliš sa predkloniť. Tým predchádza k potenciálnemu poškodeniu chrbtice či nárazu hlavy o volant, resp. kokpit.
Protecting the drivers neck in a frontal crash is the HANS device.
This video shows how extreme a crash can be.
Without HANS the neck extends causing injury and even hitting the steering wheel!
Thread…#F1 #f1tech #BrazilGP pic.twitter.com/3eFqjVtXHi— Craig Scarborough (@ScarbsTech) November 4, 2023
Prehľad najrýchlejších sektorov dnešného rozstrelu: Lando Norris kraľuje v druhom a treťom sektore, strácal len v prvom úseku.
Sprint Shootout Session Best Sector Times #F1 pic.twitter.com/lczpRgXfwq
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) November 4, 2023