Rýchle správy
S kanadskými pretekmi sa kryje podujatie IndyCar na nádhernom okruhu Road America. Aj tu tento víkend poriadne prší. V kvalifikácii na to doplatil aj jeden z najskúsenejších borcov Josef Newgarden. Z tejto tvrdej nehody, našťastie, vyviazol nezranený.
Josef Newgarden's on-board camera shows just how vicious his crash was.
Glad he's OK. #INDYCAR pic.twitter.com/V3LXTUy0Dz
— INDYCAR on NBC (@IndyCaronNBC) June 8, 2024
Analýza pretekového tempa z dielne F1 pasuje do roly favorita Red Bull. Červení býci by v nedeľu mali mať výhodu 0,18 sekundy na kolo pred McLarenom. Tesne za papájovými sú Ferrari a Mercedesy.

Nová jednotka MGU-K je zrejme na odpis už po 14 kolách, avizuje Max Verstappen. “Zvyšok motora je v bezpečí, ale takýto vývoj nechcete, keď nasadzujete novú pohonnú jednotku. Spôsobila tiež dosť veľké škody. Viem, že v priebehu sezóny budem musieť prijať trest.”
Mechanici mali v tréningu problém vôbec odmontovať kryty bočníc a motora. Aby sa dostali k pohonnej jednotke, museli siahnuť po brúske.
Zničená jednotka MGU-K mierne poškodila aj podlahu a šasi, no na víkend v Kanade to nebude mať vplyv. Dopady sa objavia až po letnej prestávke.
Nico Hülkenberg bude štartovať až z devätnásteho miesta. Po tréningu vysvetlil, že musel jazdiť s neplánovanou konfiguráciou monopostu. “Nenamerali sme toľko prítlaku, koľko sme mali. Medzi našimi autami bol istý rozdiel. Potom sa nám to nepodarilo opraviť, tak sme zadné krídlo vymenili a tesne pred kvalifikáciou siahli po verzii na vyšší prítlak.”
Nastavenia však na to neboli optimálne vyladené, navyše zadné krídlo na vyšší prítlak v Montreale nie je vôbec ideálne.
Ak by sa to Haasu podarilo napraviť zo soboty na nedeľu a Hülkenberg sa vrátil k pôvodnému zadnému krídlu, znamenal by to preňho štart z boxovej uličky.
Max Verstappen napokon nedostal trest za to, že sa v boxovej uličke natlačil do radu monopostov. Podľa FIA na to síce nemal vyložene nárok, ale splnil podmienku, že sa zaradil s ohľadom na bezpečnosť.
⚠️ No further action on Max's Pit Lane Infrigement.#F1 #CanadaGP pic.twitter.com/TzrQJV6Cll
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) June 8, 2024
Toto bola naozaj tesná kvalifikácia! Na cieľovej čiare to bolo nesmierne tesné.
Canadian Grand Prix Qualifying Gaps Visualized 🇨🇦👀 pic.twitter.com/d6qYfGnse3
— justf1car (@justf1car) June 8, 2024
Ako je to možné, že George Russell a Max Verstappen zajazdili identický čas? Táto vizualizácia nám prezrádza, že väčšinu kola bol vo výhode Max Verstappen. Mercedes však zabral v poslednom sektore. Na rovinke mal Russell vynikajúce tempo, čo môže súvisieť aj s tým, že Max Verstappen musel po piatkových problémoch nasadiť starú pohonnú jednotku.
Canadian Grand Prix lap time comparison between:
🇬🇧George Russell
🇳🇱Max Verstappen#F1 #CanadianGP pic.twitter.com/ixzSiolSYx
— FORMULA ADDICT (@Formuladdict) June 9, 2024
Reportér Sky Sports Ted Kravitz prezradil, že Formula 1 v skutočnosti nemeria časy na tri, ale na štyri desatinné miesta.
Niekto na riaditeľstve pretekov teda vie, či bol rýchlejší George Russell alebo Max Verstappen. V pravidlách je však zakotvené, že pri posudzovaní časov sa berú do úvahy len tri desatinné miesta, a tak Russell získal pole position vďaka tomu, že kolo odjazdil skôr.
PR manažérka Ferrari ukazovala Charlesovi Leclercovi vyjadrenie, ktorého sa mal držať po kanadskej kvalifikácii. Monačan odmietol verklíkovať bezduché vyjadrenia: “Ja poviem, čo budem chcieť.”
Charles Leclerc in the media pen after qualifying for the Canadian GP 2024
Max Verstappen sa má dostaviť ku komisárom za porušenie nariadení riaditeľa pretekov v boxovej uličke.
George Russell oslávil kvalifikačné víťazstvo svojou tradičnou pózou, ktorou sa preslávil: Stojac na monoposte roztiahol ruky.
The intro pose returnssssssss 😁💙 pic.twitter.com/PUrEwX9B7o
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 8, 2024
Keby sa Georgeovi Russellovi podarilo poskladať do jedného kola svoje tri najlepšie sektory, zajazdil by čas 1:11,742.
Aj Max Verstappen by sa v tom prípade zlepšil, no na pole position by mu čas 1:11,979 nestačil.
🚨FASTEST SECTOR TIMES IN CANADA QUALY
S1 – VER 19.987s
S2 – HAM 22.642s
S3 – RUS 28.971sAs the lap progresses, McLaren becames faster.
S2 is the biggest issue for Red Bull. pic.twitter.com/1Ho11e4kNe— Holiness (@F1BigData) June 8, 2024
Sľubovaný dážď prišiel a V Montreale prší. Môže pršať aj počas kvalifikácie, no aj keby bola na suchu, podmienky na trati sa opäť zmenia a gripu bude menej.
Just to make Quali even more interesting…👀 pic.twitter.com/PNhnvXq9rX
— Williams Racing (@WilliamsRacing) June 8, 2024
Najrýchlejším mužom v prvých dvoch sektoroch bol Lewis Hamilton. Dlho držal prvenstvo aj v záverečnej časti okruhu, no nakoniec mu ho vyfúkol Max Verstappen.
Ferrari je veľmi nízko…
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN CANADA FP3
S1 – HAM 20.229s
S2 – HAM 22.994s
S3 – VER 29.317s⚠️Ferrari was slow in all sectors. pic.twitter.com/QVhmpGhhgD
— Holiness (@F1BigData) June 8, 2024
O budúcnosti Daniela Ricciarda sa stále intenzívne špekuluje. Helmut Marko z neho nemá veľmi dobrý pocit. “Ricciardo mal zatiaľ jedny veľmi dobré preteky, ale ten zvyšok nebol veľmi ohromujúci.”
