Rýchle správy
Ako horúco je v Monze? Tak, že Lewis Hamilton si núdzovo skrátil dlhé tímové tričko — obyčajnými nožnicami.
yup, it’s hot out here
— Lewis Hamilton (@LewisHamilton) August 29, 2024
Ferrari sa činí. Papierovo si do Monzy prinieslo až deväť nových komponentov.
Ťažisková je nová podlaha, s ktorou súvisia aj kryty motora a difúzor. Okrem toho Scuderia upravila umiestnenie kamery na nose, uchytenie spätného zrkadla, nuž samozrejmosťou sú predné a zadné krídlo špeciálne modifikované pre požiadavky Monzy.
Už tento víkend sa rozhodne šampiónovi Formuly 3. Šancu na titul má pred posledným podujatím šesť pilotov:
129 – Leonardo Fornaroli
128 – Gabriele Mini
123 – Luke Browning
113 – Arwin Lindblad
100 – Dino Beganovic
97 – Christian Mansell
Matematicky je v hre aj Oliver Goethe s 94 bodmi, ale titul určite nezíska. Tento víkend totiž nahradí Franca Colapinta vo Formule 2.
Only one can be crowned champion…
Who will ascend to the F3 throne? 👑#F3 #ItalianGP pic.twitter.com/taVmgVEKK7
— Formula 3 (@Formula3) August 29, 2024
Max Verstappen bude mať tento víkend takúto maličkú garáž.
the teeny tiny max garage 😭 pic.twitter.com/hS3QQ2LEbs
— nini (@SCUDERIAFEMBOY) August 29, 2024
Racing Bulls potvrdili, že Júki Cunoda dostane nového pretekového inžiniera. Mattia Spini bol v tíme povýšený, a tak jeho povinnosti prevezme Ernesto Desiderio.
Alpine si do Monzy priniesol takéto ploché zadné krídlo; takmer, akoby ho ani nemal.
La no ala del Alpine pic.twitter.com/hRlpvmMnEg
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
FIA pred tohtoročnými pretekmi predĺžila DRS zónu na cieľovej rovinke o 103 metrov. Predbiehanie bude o čosi jednoduchšie.
FIA ha alargado la zona de activación de DRS de la recta principal en 103 metros. Será más fácil adelantar.
FIA extended the main straight DRS activation zone by 103 meters. It will be easier to overtake#f1 #ItalianGP pic.twitter.com/zRPxMX8xkX
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) August 29, 2024
Zdá sa, že Red Bull prišiel do Monzy so zadným krídlom, ktoré nasadil v Belgicku. V posledných rokoch sa mu to “prepieklo”, keďže mal obrovský náskok pred ostatnými, no bude tento rok stíhať so súpermi, ktorí si priniesli krídla špeciálne na tieto preteky?
Red Bull's rear wing for Monza!
📸: #AMuS pic.twitter.com/xMfFK4aMkg
— RBR Daily (@RBR_Daily) August 29, 2024
Niečo také sa nevidí často. Bernd Mayländer havaroval so safety carom pri skúške systémov FIA v Parabolice. Našťastie, zdá sa, že on aj spolujazdec sú v poriadku.
Eerste crash van dit weekend op Monza. Bernd Mayländer gecrasht met de safety car. pic.twitter.com/yq7GSDBiHA
— Erik van Haren (@ErikvHaren) August 29, 2024
Trochu bizarný štart Franca Colapinta do formulovej kariéry. Organizátori v Monze ho prekrstili na “Colopinta”, ale chybu veľmi rýchlo opravili.
Foutje, moet kunnen #F1 pic.twitter.com/JR39CZTqHf
— Joost Nederpelt (@JoostNederpelt) August 29, 2024
Špeciálne lakovanie Ferrari pre Monzu nie je až také špeciálne. Vlastne je ťažké vôbec nájsť nejaké rozdiely.
To go with the special team kit, here is @ScuderiaFerrari's special livery for the #SF24 for the #ItalianGP 🤔
Anyone able to spot the difference? 👀#F1 pic.twitter.com/ZN8rmeQuj1
— Decalspotters (@decalspotters) August 28, 2024
Ďalší priam neuveriteľný archívny záber. V roku 2005 si to takto vo Formule 3 rozdali dvaja mladíci menom Lewis Hamilton a Sebastian Vettel. Bol to vskutku krásny súboj.
2005 Formula 3 Euro Series: Sir Lewis Hamilton and Sebastian Vettel's fantastic battle at the EuroSpeedway Lausitzring! #Hamilton #Vettel #F1 pic.twitter.com/rhFK6nDsaf
— Paul McGinnes 🏁 (@PaulMcG92) August 27, 2024
Alex Albon poslal odchádzajúcemu Loganovi Sargeantovi krásny odkaz prostredníctvom sociálnych sietí. “Na vlastnej koži som zistil, aký brutálny môže byť tento šport. Je ťažké sledovať, ako Logan opúšťa tím uprostred sezóny. Brat môj, dal si do toho všetko a bolo mi potešením pracovať s tebou ako tímovým kolegom. Viem, že nech už sa rozhodneš robiť čokoľvek, budeš úžasný.”
I know firsthand how brutal this sport can be & it’s tough to see Logan leave the team mid-season. You gave it your all brother and it’s been a pleasure being teammates with you. I know whatever you do next, you’ll be awesome. pic.twitter.com/7QSMmpBJlO
— Alex Albon (@alex_albon) August 27, 2024
Alpine pokračuje v testoch v Imole. Dnes je na rade Kush Maini.
Jumping in the car for his test day today, @kmainiofficial 👋
Seat fit is complete, first run coming 🔜 pic.twitter.com/MbnhyV9FEs
— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) August 28, 2024
Franco Colapinto bude prvým Argentínčanom vo Formule 1 po vyše dvadsiatich rokoch. Tým posledným bol Gastón Mazzacane a pred ním Esteban Tuero, ktorý sa v roku 1998 stal vo veku iba 19 rokov tretím najmladším pilotom F1 (dnes je ôsmy najmladší). Je zaujímavé, že táto krajina, ktorá dala Formule 1 veľkého Juana Manuela Fangia, zažíva ústup. Posledným Argentínčanom na najvyššom stupienku je Carlos Reutemann.
Franco Colapinto will become the first Argentine driver to start an F1 Grand Prix since Gaston Mazzacane took part in the 2001 San Marino GP for Prost – two years before Colapinto was born! 🤯 🇦🇷 pic.twitter.com/ANyZ74bFGy
— Autosport (@autosport) August 27, 2024