Rýchle správy
Jazdec rely Kalle Rovanperä sa naplno pustil do prípravy na prechod do monopostov. Fínsky pretekár testoval vo Formule 2.
First F2 test done!🚀
Happy with the test days. Driving is physically quite tough as I knew. There are lot of G-forces which are hard to replicate and will take some time to get used to, so happy I managed to get this seat time and can't wait for more!#KR69 #ToyotaGAZOORacing pic.twitter.com/5M56YOuF9W
— Kalle Rovanperä (@KalleRovanpera) October 28, 2025
Tím Invicta vstúpi do novej sezóny Formuly 2 s úplne novou jazdeckou dvojicou. Leonardo Fornaroli a Roman Staněk končia, ich miesto nahradia šampión Formuly 3 Rafael Câmara a Joshua Dürksen.
F3 Champion joins F2 Team Champions (again) 🏆
Read about our signing of Rafael Câmara for 2026 here 👇https://t.co/jzvzC0xvH5 pic.twitter.com/jEp4AYC3g8
— Invicta Racing (@InvictaRacing) October 28, 2025
Dianie na trati v Mexiku neutíchlo ani po odchode cirkusu F1. Gabriel Bortoleto v utorok testoval na trati so Sauberom pre Pirelli, v stredu zas Valtteri Bottas testoval s Mercedesom s rovnakým účelom.
'@ValtteriBottas is getting some useful mileage ahead of his 2026 return in a @pirellisport test in Mexico today with a 2024 Mercedes W15. @gabortoleto85 had a run with @stakef1team_ks yesterday.
— Adam Cooper (@adamcooperF1) October 29, 2025
Aston Martin vymenoval Jaka Crawforda za svojho “tretieho”, teda rezervného pilota v roku 2026. Stal sa tak nástupcom Felipeho Drugovicha. Mnohí túto správu interpretujú ako červenú pre Júkiho Cunodu ako potenciálneho rezervistu Aston Martinu v roku 2026.
Jak Crawford will become the team's Third Driver for the 2026 Formula One season.
The role sees Jak act as the team's reserve driver at all races next season. 🤝 pic.twitter.com/luyQ4uVeWS
— Aston Martin Aramco F1 Team (@AstonMartinF1) October 28, 2025
Charles Leclerc v Mexiku vybojoval 50. pódiovú trofej pre Ferrari. Len štyria piloti získali viac pódií ako on: Michael Schumacher, Rubens Barrichello, Sebastian Vettel a Kimi Räikkönen.
Charles Leclerc is one of only five Ferrari drivers to score at least 50 F1 world championship grand prix podium finishes! 👏🏎️
Michael Schumacher: 116
Rubens Barrichello: 55
Sebastian Vettel: 55
Kimi Räikkönen: 52
Charles Leclerc: 50Will Leclerc go on to catch and surpass… pic.twitter.com/DDEKC5yqwt
— Motor Sport magazine (@Motor_Sport) October 27, 2025
Lando Norris sa dostal do exkluzívnej spoločnosti pilotov, ktorí v kombinéze McLarenu získali aspoň desať pretekových víťazstiev.
35 – Ayrton Senna
30 – Alain Prost
21 – Lewis Hamilton
20 – Mika Häkkinen
12 – David Coulthard
10 – Lando Norris
Max Verstappen sa práve osamostatnil na tretej priečke pódiového rebríčka. Holanďan má na konte 123 pódií, čím sa odpútal od Sebastiana Vettela. Pred ním sú ešte dvaja jazdci.
- 202 – Lewis Hamilton
- 155 – Michael Schumacher
- 123 – Max Verstappen
- 122 – Sebastian Vettel
- 106 – Alain Prost
- 106 – Fernando Alonso
- 103 – Kimi Räikkönen
Pedro de la Rosa o rozhodnutiach FIA, ktorá potrestala Lewisa Hamiltona za opustenie trate a získanie výhody, ale nie ostatných: “Buď sa vráti štrk, alebo budeme vydaní napospas benevolentnosti komisárov.”
Andrea Stella po nedeľnom víťazstve: “Potvrdzujeme, že McLaren a Lando Norris sú späť!”
Carlos Sainz v nedeľu dvakrát prekročil maximálku v boxoch. Trápili ho totiž problémy s obmedzovačom.
Prvýkrát prekročil maximálku o 0,2 km/h, pri druhom pitstope o 9,8 km/h, a preto pri druhom porušení pravidiel dostal penalizáciu prejazdu boxovou uličkou.
Pri odpykávaní si trestu to našťastie zvládol v limite. Španielovi hrozilo, že sa ocitne v začarovanom kruhu…
Lando Norris sa v Mexiku ujal vedenia v šampionáte. Na čele má 357 bodov. Koľko bodov musia v priemere získať jeho súperi, aby ho predbehli?
Oscar Piastri: 0,3 bodu na víkend
Max Verstappen: 9 bodov na víkend
George Russell: 24,8 bodu na víkend
Vzhľadom na to, že mám pred sebou ešte dva šprinty, sa dá teoreticky získať priemerne 29 bodov na víkend.
Toto bol veľký trapas v podaní organizátorov. Liam Lawson krátko po štarte takmer zrazil maršalov…
FIA si zrejme neuvedomila, že niekto môže zamieriť do boxov na výmenu poškodených komponentov, a vyslala maršalov upratať prvú zákrutu.
WHAT THE FUCK IS THIS????????????pic.twitter.com/lSNHgDkuuA
— Holiness (@F1BigData) October 26, 2025
Mexiko nie je najbezpečnejším dejiskom veľkej ceny v kalendári. Tímy museli medzi hotelom a okruhom prevážať takéto konvoje mikrobusov s policajnou eskortou.
The Mexico City race you don't see on TV – fleets of vans and SUVs waiting to take entire F1 teams from hotels to track in escorted convoys: pic.twitter.com/X4vCaBemGf
— Adam Cooper (@adamcooperF1) October 26, 2025
McLaren aj v Mexiku nalepil Norrisovu pásku na múr. Ako ju papájoví zabezpečili proti strhnutiu? Sú na nej takéto ryhy. Keď sa ju pokúsite odlepiť, nepodarí sa vám ju strhnúť celú a naraz, ale len jednu jej časť.
Ak by s ňou niekto chcel manipulovať, dosť dlho by mu trvalo, kým by ju odstránil celú, nuž a riskoval by penalizáciu ako Red Bull v Austine.

Horúce špekulácie z padoku: Talianska Sky Sports tvrdí, že McLaren a Mercedes v roku 2024 prekročili rozpočtový strop!
Stále nič nie je potvrdené, ale pripomeňme si slová Zaka Browna z roku 2022, keď sa riešilo porušenie pravidiel zo strany Red Bullu: “Nemyslím si, že samotná peňažná pokuta bude vhodnou penalizáciou za prekročenie stropu alebo vážne administratívne pochybenie. V týchto prípadoch musí prísť jasná športová penalizácia, o ktorej rozhodne FIA.”
V hre by bolo napríklad strhnutie majstrovských bodov, čo by však McLarenu nijako neuškodilo, ale takisto priškrtenie vývoja na CFD a vo veternom tuneli, zákaz štartu a podobne.
