Haas sponzorov nielen získaval, ale aj strácal
Haas sponzorov nielen získaval, ale aj strácal. Súdiac podľa pohľadu na nové portfólio partnerov americkej stajne je jasné, že tím už nebudú podporovať nemecké spoločnosti 1&1 Deutschland a Home Deluxe, ani partner Micka Schumacher Under Armour.
#SponsorWatch: A number of partners have been removed from @HaasF1Team's website ahead of the #VF23 launch.
— Decalspotters (@decalspotters) January 31, 2023
Among the ones removed are German brands @1und1 and Home Deluxe.@SchumacherMick partner @UnderArmour has also been removed.#F1 #HaasF1 pic.twitter.com/GSx87yu9t4
Ďalšie rýchle správy
Lewis Hamilton: “Už som aj zabudol, aký je to pocit byť vpredu! Cítil som sa dobre na tú chvíľu, kým to trvalo, ale som za tieto okamihy vďačný.”
Charles Leclerc nebol spokojný so správaním tímového kolegu. Toto uviedol vo vysielačke po šprinte: “Porozprávame sa potom. Bojujeme viac… On bojuje viac so mnou ako s ostatnými…”
Najrýchlejším mužom v prvých dvoch sektoroch bol Lando Norris, poslednú časť trate ovládol Lewis Hamilton.
Nech sa páči, tu je prehľad desiatich najlepších časov v každom sektore:
🚨FASTEST SECTORS TIMES IN CHINA SQ3
S1 – Norris: 29.470s
S2 – Norris: 35.599s
S3 – Hamilton: 52.302sThese are the fastest sectors times, but it was very hard to put all the 3 sectors together in one lap. pic.twitter.com/XfLnSwjmwY
— Holiness (@F1BigData) April 19, 2024
Už sme si zvykli na to, že kvalifikačné rozdiely skúmame pod mikroskopom a pilota na druhom mieste delí od pole position pár desiatok centimetrov. Vizualizácia náskoku Landa Norrisa zo šprintovej kvalifikácie tak vyzerá celkom vtipne.
Chinese GP Qualifying Gaps Visualized 🇨🇳 pic.twitter.com/IYvoRzDJox
— justf1car (@justf1car) April 19, 2024
Náskok Landa Norrisa na druhého Hamiltona je druhý najvyšší, aký sme kedy videli v hybridnej ére.
Zároveň v celej hybridnej ére sa len päťkrát stalo, že by víťazný náskok presiahol hranicu jednej sekundy.
Biggest #F1 qualifying margins in the hybrid era (since 2014) –
1.620s – 2014 British GP
1.261s – 2024 Chinese GP (SQ)
1.244s – 2023 Canadian GP
1.216s – 2020 Styrian GP
1.148s – 2017 Italian GPAlso the only five times the margin exceeded 1 second in this period.#ChineseGP
— Sundaram R (@f1statsguru) April 19, 2024
Porovnanie maximálnych rýchlostí. Zaujíma nás hlavne prvý stĺpec, ktorý ukazuje maximálky na najdlhšej rovinke.
[DRY] First Practice Session Maximum Speeds pic.twitter.com/oSRmIqCyvC
— Junaid #JB17 (@JunaidSamodien_) April 19, 2024
Pohľad na poradie na štarte sobotného šprintu, ktorý je na programe v sobotu skoro ráno. Červené svetlá zhasnú už o 5:00.
Look at that starting grid! 😮
Her's how the drivers line up for the first #F1Sprint of the season 👀#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/0ix5LPN3px
— Formula 1 (@F1) April 19, 2024
Takto sa Lando Norris radoval zo šprintovej pole position.
— @ln4norris (@ln4norrisvault) April 19, 2024
Max Verstappen po šprintovej kvalifikácii skonštatoval, že vôbec nedokázal zohriať svoje pneumatiky a mal pocit, akoby jazdil “na ľade”. Na suchu sa však v kokpite cítil dobre. Nezdá sa mu len štartová pozícia, keďže na vnútrajšku je oveľa menej gripu.
Nico Rosberg pre televíziu Sky prehlásil, že manažér Fernanda Alonsa Flavio Briatore dostane 12 percent z platu svojho klienta podľa novej zmluvy. Ak sú pravdivé informácie Auto Motor und Sport, podľa ktorých vynesie Španielovi nový kontrakt 25 miliónov eur, tak si jeho manažér zarobí presne 3 milióny eur.
Esteban Ocon dostane v Číne novú podlahu. Pred zadným kolesom na nej pribudol takýto zárez a mierne sa zmenil aj jej tvar na okrajoch.
Detalles del nuevo fondo de Alpine
Solo en el coche de Ocon este fin de semanaDetails of new Alpine's floor. Only for Ocon this weekend.#f1 #chineseGP pic.twitter.com/NRT5d4jf5B
— Albert Fabrega (@AlbertFabrega) April 18, 2024
Víťaz VC Číny dostane naozaj kurióznu trofej. Lenovo si chce pripomenúť časy, keď víťazi nosili na krku vavrínové vence, a tak po ich vzore vytvorilo trofej. Táto však bude výnimočná: Keď si ju pilot nasadí na krk, trofej sa rozsvieti.
Is this the best #F1 winner's trophy of all-time?
The new design pays tribute to F1’s past, resembling the laurel wreaths that race winners were presented with around their necks! #ChineseGP pic.twitter.com/l5hsiAgVsI
— Motorsport.com (@Motorsport) April 18, 2024