logo F1online.skF1online.sk

V Haase chcú pokračovať s rovnakým jazdeckým zložením

Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 6. 2023

Nico Hülkenberg patrí rozhodne k najväčším prekvapeniam sezóny 2023. Angažovanie nemeckého pretekára tímom Haas sprevádzali určité otázniky, ale Hulk bol v prvej tretine sezóny určite tým lepším z dvojice pilotov americkej stajne. To však ešte neznamená, že by bola budúcnosť Kevina Magnussena v ohrození. Šéf Haasu Günther Steiner dal médiám jasne najavo, že sa nechystá vykonať zmeny.

Hülkenberg dokazuje svoje kvality hlavne v kvalifikačnom porovnaní, keď sa mu v tomto roku nie raz podarilo postúpiť do Q3, kým Magnussen vypadol už v Q1. V pretekoch je to s monopostom VF-23 zložitejšie, keďže podobne ako Ferrari, aj Haas sa v nedeľu veľmi trápi.

Napriek tomu má Hülkenberg oproti tímovému kolegovi prevahu aj v pretekovom porovnaní, keď v tomto ročníku získal šesť bodov, kým Magnussen dva. Tento výsledok je pozoruhodný najmä preto, že dánsky pretekár pôsobil v Haase už vlani, takže s touto generáciou monopostov i týmto tímom má neporovnateľne viac skúseností. O svoju budúcnosť sa však zrejme nemusí obávať.

„Pokiaľ ide o jazdecký trh, tak sme celkom spokojní s tým, čo máme,“ povedal médiám šéf Haasu Günther Steiner, ktorého cituje Motorsport.com. „Samozrejme, chceme potvrdiť našu jazdeckú zostavu čo najskôr. Na rozdiel od minulej sezóny nemusíme vyčkávať a hovoriť vám, že ďalší víkend to snáď už bude, pretože po čase to už znie ako obohratá platňa.“

Haas v tejto sezóne čelí väčším problémom než jazdecké zloženie. Piloti rozhodne nie sú achilovkou stajne z Banbury, takže by sa v tíme mali sústrediť na riešenie dôležitejších otázok. Ich monopost koncepčne vychádza z Ferrari a zdieľa s ním aj rovnaké slabiny. V pretekovom tempe je rýchlosť monopostu nedostatočná a degradácia pneumatík nesmierne vysoká. Haas sa však podľa slov svojho šéfa neplánuje obzerať po inom technickom partnerovi.

„Pokiaľ ide o Ferrari, tak z krátkodobého a strednodobého hľadiska nedáva zmysel čokoľvek meniť. Zažiť jeden rok podobný tomuto ešte neznamená, že musíte hneď skočiť po dohode s niekým iným,“ povedal Steiner.

Haas sa podľa jeho slov plánuje pri riešení problémov s degradáciou pneumatík a pretekovým tempom spoľahnúť aj na skúsenosti svojich jazdcov. Tým len opäť podčiarkol, že americký celok o nováčikov nemá záujem.

„Povedal by som, že skúsenosti jazdcov nám pomôžu. Nico o problémoch hovorí veľmi otvorene, čo sa mne veľmi páči. Nesnažíme sa nič skrývať a hovoríme si pravdu do očí. Každý sa snaží zistiť, čo môže urobiť, aby tímu pomohol pochopiť, čo sa deje,“ povedal Steiner.

Súvisiace články

Diskusia