logo F1online.sk

Naše pretekové tempo je nedostatočné, zhodujú sa piloti Haasu

Nico Hülkenberg
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík6. 6. 2023

Keďže monopost Haasu vychádza z koncepcie Ferrari, niet divu, že s ním zdieľa aj slabiny. Dokonalo to dokumentovala Veľká cena Španielska, keď sa v nedeľných pretekoch nesmierne trápila nielen Scuderia, ale aj sesterský tím Haas. Nico Hülkenberg si v kvalifikácii vybojoval solídnu štartovaciu pozíciu, ale počas 66 kôl nedeľných pretekov bol absolútne bezzubý.

Nemecký pretekár spadol zo siedmeho miesta na štarte na pätnáste miesto v cieli. Hulk po sobote vyjadril nádej, že pozícia na trati je v Španielsku dôležitá, ale súperi sa cez neho v nedeľu dostávali ľahšie, než by si prial.

„Boli to ťažké a náročné preteky,“ pokrčil plecami nespokojne Hülkenberg. „Bohužiaľ, trpeli sme naozaj veľkou degradáciou pneumatík. Museli sme sa uchýliť k trom zastávkam v boxoch, kým väčšine našich konkurentov stačili dve. Napriek zastávke navyše sme však mali podobné tempo ako oni.“

„Vyzerá to, že na jedno kolo dokážeme byť konkurencieschopní, ale pri zlepšovaní pretekového tempa nás ešte čakajú nejaké domáce úlohy,“ dodal Hulk.

Jeho tímovému kolegovi Kevinovi Magnussenovi nevyšla sobotná kvalifikácia, keď vypadol už v Q1, takže sa od neho nedali čakať zázraky. Nakoniec skončil osemnásty a poraziť dokázal len trápiacich sa Valtteriho Bottasa a Logana Sargeanta.

„Na začiatku každého stintu sme boli veľmi konkurencieschopní, ale pneumatiky strašne rýchlo strácali výkonnosť a museli sme pristúpiť na tri zastávky v boxoch, čo nebolo optimálne. Snáď sa môžeme poučiť a zistiť, čo to spôsobilo. Boli to však veľmi ťažké preteky,“ povedal Magnussen.

Spokojný nemohol byť po pretekoch ani šéf stajne Günther Steiner, ktorý nedávno pri oslave 150. veľkej ceny Haasu hlásal útok na pódiové priečky. Aj keď to v súčasnosti znie ako veľmi ambiciózny cieľ, stajni sa napriek všetkému darí držať na peknom siedmom mieste Pohára konštruktérov, hoci sa Alfe Romeo v Španielsku podarilo americký celok bodovo dorovnať.

„Tento výsledok je pre nás dosť veľkým sklamaním. Skrátka sme nedokázali udržať pneumatiky pri živote. Prezúvali sme trikrát, kým naši súperi dvakrát, ale aj keby sme to neurobili, skončili by sme rovnako. Musíme sa vrátiť k rysovacej doske a pokúsiť sa nájsť riešenie degradácie pneumatík,“ povedal Steiner.