logo F1online.sk

S Mercedesom sme ešte neskončili. V Kanade ho rozdrvíme, odkazuje Alonso

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala6. 6. 2023

Jedným z pozitívnych prekvapení španielskeho víkendu je rýchlosť Mercedesu. Strieborné šípy sa vďaka dvojitému pódiu v šampionáte vrátili tam, kde sme ich čakali už na začiatku sezóny: pred Aston Martin. Fernando Alonso tak z domácich pretekov neodchádzal veľmi spokojný, no fanúšikov ubezpečil, že Mercedes ešte ani zďaleka nevyhral.

Byť na konci júna na nižšej pozícii v šampionáte môže byť aj výhodné. Po polovici roka sa totiž alokácie času vo veternom tuneli a počítačových simulácií CFD prerozdeľujú zas. Ak bude Aston Martin za Mercedesom, pri vývoji aerodynamiky bude môcť stráviť o päť percent viac času.

Len ťažko si však predstaviť, že by niektorý tím v padoku takto kalkuloval. V tomto prípade platí, že lepší holub v hrsti ako vrabec na streche. A presne podľa toho postupuje aj Aston Martin, ktorý by sa mohol chváliť obrovským úspechom, ktorým zdolenie továrenského tímu rozhodne je.

Žiaľ, v Barcelone si Mercedes vzal druhú priečku v šampionáte konštruktérov a ani Fernando Alonso s tým nedokázal nič spraviť. Je však odhodlaný sa nevzdať. “Je pravda, že Mercedes nám v konštruktéroch uchmatol niekoľko dôležitých bodov, ale na druhej strane my sme zobrali nejaké body Ferrari.”

“Do Kanady si privezieme nové veci a do Silverstonu takisto. Všetko bude závisieť od toho, kto si prinesie ďalšie vylepšenia. A napokon, keby sme mali normálnu kvalifikáciu, štartovali by sme na Hamiltonovej úrovni a mali by sme väčšiu šancu. Toto boli len jedny preteky. Potom v Kanade ich rozdrvíme,” odkázal bojovne naladený Španiel smerom k Mercedesu.

Aston Martinu by náramne pomohlo, keby sa do zbierania bodov o čosi intenzívnejšie zapojil aj Lance Stroll. V Španielsku však nepodal vyslovene zlý výkon, veď svojho tímového kolegu dokázal zdolať.

Problém podľa Alonsa nastal v sobotu. “Možno keby sme mali normálnu kvalifikáciu s normálnou podlahou, skončili by sme v prvom rade. Nuž a keď štartujete z prvého radu, máte viac prítlaku na prednej náprave, pomalšie si ničíte pneumatiky a do cieľa dorazíte na tretej alebo štvrtej priečke, čo sa nám stalo aj na predchádzajúcich veľkých cenách.”

“V Miami sme neboli na pódiu, ale kvalifikovali sme sa v prvom rade, čo nám uľahčilo preteky. Ani v Monaku sme nemali taký top víkend, ale ak sa kvalifikujete v prvom rade, tak máte isté pódium,” vysvetľuje dvojnásobný šampión, ktorý tento rok poľuje na svoje víťazstvo s poradovým číslom 33. “Získali sme veľa pódií vďaka veľmi dobrým sobotám. Tu sme nemali takú dobrú sobotu. Keď je veľmi zlá, aj s pódiovými vyhliadkami sa to skomplikuje. Som však šťastný a pokojný.”

Navyše netreba zabudnúť na slová Tota Wolffa: Mercedesu v Španielsku dokonale sadli podmienky, čo sa určite nebude opakovať na každej veľkej cene. Balíček Aston Martinu zatiaľ fungoval na takmer všetkých okruhoch, Mercedes však ten svoj ešte len musí spoznať. Ak by sa vyhol zakopnutiam, bolo by to skôr prekvapenie.