logo F1online.sk

Vasseur obhajuje monackú stratégiu: Potrebovali sme pokryť Hamiltona

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Tomáš Masár
Tomáš Masár31. 5. 2023

Najprv priskoro, následne neskoro. Asi tak by sa dali opísať zástavkové machinácie Ferrari v Monaku, na ktoré doplatili obaja piloti Scuderie. Hoci tifosi nad zvolenou stratégiou tímu z Maranella v nedeľu len prevracali očami, Vasseur, zdá sa, si za prijatými rozhodnutiami stojí. Ak by vraj nepovolal svojich jazdcov do boxov tak skoro, oboch by ich predstihol Hamilton. To sa však v konečnom zúčtovaní napokon aj stalo, no nie?

Ferrari sa v Monaku opäť raz strategicky vyznamenalo. Takého Carlosa Sainza povolalo do boxov už v 34. kole po tom, čo ku svojim mechanikom zamieril jeho súper v boji o pódium Esteban Ocon. Španiel mal v tom čase obuté „nesmrteľné“ hardy, s ktorými bol navyše očividne rýchlejší ako Francúz na mediumkách pred ním. Dávalo by preto logiku, ak by sa Scuderia rozhodla Sainza na trati ponechať a umožnila mu Ocona overcutnúť. Tím z Maranella mal však očividne iné plány.

Sainza povolal do boxov bezprostredne po zastávke Ocona s odôvodnením, že musia myslieť aj na zadné vrátka a pokryť si Lewisa Hamiltona. To dvadsaťosemročného pretekára pochopiteľne nenechalo chladným a po tom, čo sa po návšteve mechanikov ocitol opäť raz zaseknutý za Oconom, svojmu tímu vo vysielačke ostro vynadal: „Čo to sakra má znamenať? Hamilton ma nezaujíma!“

Frédéric Vasseur si však za rozhodnutím tímu stojí.

„Myslím si, že to bolo dobrá stratégia, pretože keď sme ho požiadali, aby zamieril do boxov, bolo to preto, aby sme nestratili pozíciu v prospech Hamiltona,“ vysvetlil Frédéric Vasseur.

„Na tejto trati sú kľúčové pozície. Bolo by lepšie stint predĺžiť, keby sme neboli ohrození Hamiltonom, ale v tejto situácii si myslím, že sme sa rozhodli správne.“

„V jednej etape sme museli pokryť ostatných na trati, aby sme nestratili pozíciu. Je ľahké si o 17:30 zrekapitulovať preteky a povedať si: ´Dobre, ak sa natiahne stint, pneumatiky sa môžu vymeniť až keď začne pršať´. My sme to však v tejto situácii nevedeli [že začne pršať, pozn. red.] a boli sme v situácii, v ktorej by sme stratili pozície v prospech našich súperov.“

Sainzovi, ktorý v pretekoch poriadne vypenil, však Vasseur nadovšetko rozumie.

„Bol trochu frustrovaný,“ povedal Vasseur pre Sky Deutschland. „Bol za Oconom a videl, ako sa mu Verstappen a Alonso vzďaľujú. Pravdepodobne mal lepšie tempo ako on, a preto bol frustrovaný.“

Napriek tomu, že si Ferrari mohlo strategicky počínať aj lepšie, Vasseur po spätnom obhliadnutí nič neľutuje.

„Z náročného víkendu si toho odnesiete viac ako z dobrého víkendu,“ poznamenal. „Keď sa pozrieme na prvú časť víkendu, dá sa povedať, že tempo bolo dobré. V Q3 nám však chýbala rýchlosť a keď štartujete zo štvrtého a šiesteho miesta, musíte v určitom bode pretekov zariskovať. Preto, pokiaľ ide o preteky, nič neľutujem.“

Po Monaku je na programe Barcelona, kde to bude podľa Vasseura vpredu nesmierne vyrovnané. Rozhodovať budú detaily.

„Niekoľko áut je nesmierne vyrovnaných,“ vyslovil sa. „Ak máme byť v Barcelone vpredu, tak musíme opäť venovať pozornosť každému malému detailu,“ zakončil Francúz.