logo F1online.sk

Hornera prekvapil pitstop Aston Martinu: Celkom nás nechali utiecť z lopaty

Max Verstappen oslavuje víťazstvo v Monaku
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala29. 5. 2023

Aston Martin sa snažil obhájiť svoju monackú stratégiu, ale zrejme bol v padoku jediný. Fernando Alonso sa však na svoj tím nehneval, skôr ho obhajoval, nuž a nehnevá sa naň ani víťazná stajňa. Christian Horner by súperov najradšej vystískal za to, že Red Bullu dovolili úplne sa uvoľniť. Až dovtedy ho totiž mali “na lopate”.

V úvodnej fáze pretekov sa medzi Maxom Verstappenom a Fernandom Alonsom nestalo nič, čo by stálo za rozsiahly opis. Na lámanie chleba prišlo až po 50. kole pretekov, keď začalo pršať a Aston Martin sa rozhodol povolať Fernanda Alonsa do boxov.

Predvídavým inžinierom na boxovom múriku Red Bullu vtedy prešiel mráz po chrbte. Mohli si totiž uvedomiť, že Fernandovi Alonsovi pripravili skvelú príležitosť ujať sa vedenia, alebo sa o to aspoň pokúsiť.

“V tej chvíli nás mali na lopate,” nechal sa počuť Christian Horner, ktorého vyspovedala britská Sky Sports. Aj Hornera však prekvapilo, že ho na lopatu položil Fernando Alonso. “Pred týmto víkendom sme vedeli, že nás čaká najväčšia výzva prvej polovice sezóny. Charakter okruhu s pomalými zákrutami im hral do karát. My sme si v skutočnosti mysleli, že Ferrari bude naším hlavným súperom, ale Fernando celý víkend jazdil ako z veľkej knihy. Bolo to neuveriteľné.”

V Red Bulle tŕpli celú polovicu pretekov. “Boli sme nervózni už od zhasnutia červených svetiel, pretože keď všetci sňali dečky z pneumatík, tak sme zbadali, že mnohí nasadili tvrdú zmes. Ak by sa blížil dážď, ak by mohli natiahnuť stint a ak by mediumky degradovali…” nedopovedal šéf červených býkov a nechal verejnosť, nech si domyslí, čo by sa prihodilo.

Presne o to sa pokúsil aj Aston Martin, no napokon sa ukázali skúsenosti s vypätými situáciami, resp. ich nedostatok. Britská stajňa zazmätkovala. “My sme mali pocit, že pred prezutím na intermediálky sme na trati zostali pridlho o jedno kolo. Keby Fernando siahol po prechodných gumách, bolo by to oveľa tesnejšie a pri pitstope by nás dostali pod tlak.”

“Vďakabohu si vybral sliky vo momente, keď sa rozpršalo. V tej chvíli sme len upokojovali Maxa, aby neriskoval a len sa dopravil do boxov,” hovorí Horner s úsmevom na tvári. Na margo pitstopu Aston Martinu ešte poznamenal: “Prekvapilo ma, keď nasadili stredne tvrdú zmes. Oni nás celkom nechali utiecť.”

Christian Horner nakoniec vyzdvihol spoluprácu Maxa Verstappena s jeho pretekovým inžinierom Gianpierom Lambiasem. Práve v takýchto napätých momentoch, navyše pri zmene podmienok, súhra jazdca a inžiniera rozhoduje, kto vyhrá a kto odíde s dlhým nosom.

“Dôverujú si. Takýto vzťah medzi inžinierom a jazdcom je veľmi výnimočný. Musí byť medzi nimi isté puto, aby sa mohli baviť otvorene a úprimne,” pokračoval najdlhšie slúžiaci šéf tímu v padoku. “Strážite jazdcove emócie, poskytujete mu informácie. Oni musia veriť jeden druhému, čo je zakaždým počuť. Keď ste na čele pretekov, môžete len prehrať, už sa nedá čo získať. Musíte sa pokúsiť pracovať s podmienkami.”

Súvisiace články