Nehoda na Hülkenbergovi nenechala jazvu: Dostať sa do Q3 však bude ťažké | Magazín F1 - F1online.sk

Nehoda na Hülkenbergovi nenechala jazvu: Dostať sa do Q3 však bude ťažké

fotka k článku undefined
zdroj: LAT Images/Haas

Podarí sa Haasu prebojovať sa v kvalifikácii do elitnej desiatky rovnako, ako to americká stajňa v tejto sezóne dokázala už trikrát? Nico Hülkenberg a Kevin Magnussen veria, že šanca žije, no všetko musí do seba dokonale zapadnúť. Uvedomujú si, že stred poľa je mimoriadne nabitý.

Stará pravda hovorí, že Monako je o sebavedomí a dôvere v monopost. Priaznivcom Nica Hülkenberga tak prebehol mráz po chrbte, keď im réžia ponúkla zábery na nemeckého pretekára stojaceho v protismere. V Nouvelle chicane, v preklade “nová šikana”, totiž ľavým zadným kolesom trafil bariéru a zničil si ráfik. Do boxov sa mu podarilo dokrivkať. Incident nemal vážne následky na monopost, no Hulkovo sebavedomie mohlo dostať riadnu ranu.

Nico Hülkenberg sa k nehode z prvého tréningu neskôr vrátil. “Začal som dobre, okamžite som sa dostal do dobrého rytmu a bol som relatívne spokojný. Žiaľ, potom som sa až príliš tvrdo dotkol tej vytŕčajúcej bariéry za tunelom. Nezničilo mi to auto, len zadný ráfik. Prísť o sadu pneumatík nie je ideálne.”

Incident tak nemal žiadne vážne následky ani na druhý tréning a Hulkovu jazdu. Nemec zajazdil takmer rovnaký čas ako jeho tímový kolega. Kevin Magnussen bol rýchlejší len o 0,063 sekundy. To je tá dobrá správa. Horšie už je, že dvojica z Haasu obsadila až štrnáste a pätnáste miesto.

“Ak sa pozriete na výsledkovú listinu, tak to nevyzerá zrovna dobre, ale spolu s Kevinom sme počas našich jázd z rôznych dôvodov nezužitkovali plný potenciál auta,” skonštatoval Hülkenberg, ktorý tak vidí veľký priestor na zlepšenie. “Je toho veľa, na čo sa teraz musíme pozrieť. Nazbierali sme veľa dát v súvislosti s novými komponentmi. Cítim, že je v tom viac, ale opäť je to veľmi tesné medzi ôsmym a prakticky až posledným miestom. Rozhodujú drobné rozdiely.”

Ako už Hulk naznačil, ani Kevin Magnussen neukázal všetko, čoho je schopný monopost VF-23. Dánovi sa nepozdávalo nastavenie auta, počas prvej tréningovej hodinovky sa vraj cítil oveľa lepšie. “V prvom tréningu to šlo celkom dobre. Potom sme spravili pár zmien, ktoré asi pred sobotou budeme musieť prehodnotiť.”

Ak spolu s inžiniermi vyberú to najlepšie z oboch nastavení, minimálne jeden Haas by sa mohol ocitnúť až v Q3. “Je to veľmi tesné, no ak nájdete čo i len trošku času naviac, tak ste dnu.”

Haas teraz musí počítať s tým, že akékoľvek zmeny môžu mať aj nečakané následky. Na okruh si totiž priniesol vylepšený monopost s novým predným zavesením a predným krídlom.

“Na tejto trati len ťažko vycítite nejaké rozdiely, aby ste si všetko pekne zatriedili,” pokračoval Kevin Magnussen, ktorý vylepšenie označil za “drobné”. “Očakávame malé navýšenie prítlaku a drobný krok vpred z hľadiska správania auta. Rozširujeme pracovné okno a pokúšame sa dosiahnuť väčšiu konzistentnosť.”

Podľa Nica Hülkenberga Haas potrebuje “pár víkendov na normálnych tratiach”, aby vyhodnotil skutočný prínos nových komponentov. Našťastie presne také okruhy nasledujú po Monaku. Porovnávať totiž dáta z Miami s dátami z Monaka vraj nie je ako porovnávať jablká a hrušky. Pilot Haasu má poetickejšie prirovnanie: “Je to ako porovnávať jablká a homáre.”