logo F1online.sk

Gazzetta: Honda bude v roku 2026 pokračovať s Aston Martinom

Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 5. 2023

Japonská automobilka Honda je prihlásená ako dodávateľ pohonných jednotiek aj pre sezónu 2026. Nevieme však, či bude skutočne pokračovať, keďže jej súčasný technologický partner – Red Bull – sa už spojil s Fordom. V posledných mesiacoch sa však nahlas špekulovalo o dohode s McLarenom alebo Aston Martinom, ktorí by sa radi zbavili svojej závislosti na Mercedese.

Ako zákazník musíte prijímať kompromisy. Keď ste závislý na dodávkach motorov a ďalších komponentov od svojho priameho konkurenta, nemôžete si všetko navrhnúť podľa vlastných predstáv, ale musíte sa prispôsobiť.

Práve toto bol hlavný dôvod, prečo Red Bull v roku 2018 ukončil spoluprácu s Renaultom a siahol po Honde. Japonská automobilka totiž nemala na rošte vlastný tím a bola ochotná vykonať zmenu architektúry pohonnej jednotky podľa želaní inžinierov Red Bullu.

Panuje názor, že ako zákazník nemáte šancu dokráčať až na samotný vrchol. Aston Martinu sa však beztak podarilo niečo nevídané a na začiatku sezóny 2023 dokáže pravidelne porážať továrenský Mercedes, pre ktorý prehry s vlastným zákazníkom nie sú lichotivou vizitkou. Je preto stajňa zo Silverstone pripravená posunúť sa na ďalšiu úroveň a stať sa továrenským tímom?

„Absencia Hondy v F1 bude mať krátke trvanie,“ píše talianska Gazzetta, ktorej reportéri akosi pozabudli, že aj napriek zmrazeniu vývoja je japonská automobilka naďalej dodávateľom motorov Red Bullu a v tomto roku na nich majú aj nálepku Hondy. „Od roku 2026 bude späť v kolotoči F1 ako dodávateľ pohonných jednotiek Aston Martinu.“

Podľa zdrojov talianskeho denníka môžeme oficiálne oznámenie očakávať už v najbližších hodinách a tlačové stanovisko bude zverejnené v stredu, čim sa potvrdí návrat – alebo skôr zotrvanie – japonského giganta vo Formule 1 až do roku 2030.

Podľa talianskych zdrojov bola túžba Hondy po návrate nie veľmi dobre stráženým tajomstvom. Japoncov láka zvyšovanie podielu elektriny na pohone, zavádzanie ekologicky udržateľných palív či záväzok Formuly 1 stať sa uhlíkovo neutrálnou.

Ak sa to potvrdí, znamenalo by to potvrdenie veľkých ambícií Lawrenca Strolla, ktorý so svojím tímom túži dokráčať až na vrchol. Netreba zabúdať, že Daimler je menšinovým akcionárom automobilky, nehovoriac o možnosti, že ak Fernando Alonso bude naťahovať svoje pôsobenie vo Formule 1, mohol by opäť pretekať s Hondou za chrbtom.

Uvidíme, či sa jedná len o ďalšiu taliansku novinársku kačicu alebo sa tieto slová skutočne potvrdia.

Súvisiace články