logo F1online.sk

Fallows: Komponenty Mercedesu nás nespomaľujú

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík19. 5. 2023

Nastal čas, aby sa Aston Martin stal továrenským tímom? Podľa jednej z najrozšírenejších teórií dnes nemôžete získať titul majstra sveta v F1, ak ste ako zákazník závislý od svojho dodávateľa. Technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows však trvá na tom, že komponenty odoberané od Mercedesu nijak zásadne neuberajú z výkonnosti monopostu AMR23.

Bude Honda pokračovať vo Formule 1 aj po roku 2026? To je jedna z najväčších otázok posledných mesiacov. Japonská automobilka si splnila svoju povinnosť a riadne sa prihlásila ako dodávateľ pohonných jednotiek pre rok 2026. To však ešte neznamená, že musí byť nevyhnutne súčasťou štartového roštu.

Honda zatiaľ nemá zákazníka, keďže Red Bull spolupracuje na vývoji novej generácie pohonných jednotiek s americkým Fordom. Príležitosť zbaviť sa závislosti od továrenského tímu – a zároveň vášho súpera – a mať priamy vplyv na rozloženie niektorých dôležitých súčastí monopostu, však bude pre súčasné zákaznícke tímy lákavá.

Honda nemá veľmi široké možnosti. Sauber prejde čoskoro pod Audi a od Haasu sa asi nedá očakávať zmena kurzu, takže tu máme už „len“ troch zákazníkov Mercedesu – Aston Martin, McLaren a Williams.

Zvlášť v prípade stajne zo Silverstone je táto predstava lákavá. Zelené monoposty dokážu v tejto sezóne relatívne bez problémov porážať svojich dodávateľov a keby sa zbavili povinnosti akceptovať kompromisy súvisiace s dodávanými súčiastkami, nepochybne by mohli urobiť ďalší krok vpred.

„Sme spokojní s tým, čo dostávame,“ vyslovil spokojnosť s odoberanými komponentmi Mercedesu technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows.

„Odoberáme od nich prevodovku, zadné zavesenie a takisto pohonnú jednotku. My inžinieri, samozrejme, pracujeme v tomto smere s určitými obmedzeniami, ale zatiaľ nevidím žiadny dôvod, prečo by sme si mali priať niečo iné, než dostávame z Mercedesu.“

„Nemyslím si, že komponenty od dodávateľa nejakým spôsobom limitujú výkonnosť nášho monopostu. Zastaví nás niečo z toho na našej ceste dosiahnuť vytýčené ciele? Nie, to určite nie. Myslím si teda, že sme spokojní s naším vzťahom,“ dodal Fallows.

Ten prišiel do tímu na jar 2022 po dlhých rokoch práce pre Red Bull. Aj keď sa tento tím dlho usiloval získať pohonné jednotky nemeckého Mercedesu, nikdy sa mu to nepodarilo, a Fallows tak mal možnosť pracovať len s Renaultom či Hondou. Podľa vlastných slov je však s produktom Mercedesu spokojný.

„V tíme som niečo vyše roka a za ten čas sme prešli veľký kus cesty. Veľmi sa sústredíme na naše tohtoročné ciele. S výhľadom na rok 2024 sme s prevodovkami či pohonnými jednotkami veľmi spokojní,“ povedal Fallows.

„V určitom zmysle je celkom potešujúce, že si nemusím robiť starosti. Veľmi sa sústredíme na krátkodobé ciele a potom na rok 2024,“ dodal.

Súvisiace články