logo F1online.sk

Naša najväčšia slabina? Premávka a pneumatiky, vysvetlil Steiner

Nico Hülkenberg
© LAT Images/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár12. 5. 2023

Haas patrí medzi tímy, ktoré v aktuálnom ročníku veľmi nenadchli, no ani výrazne nesklamali. Americký celok má po piatich veľkých cenách na konte osem bodov, čo ho radí v Pohári konštruktérov na priebežnú siedmu priečku. Postupne však začína prichádzať s vylepšeniami, ktoré verí, že by ho mali posunúť o niečo dopredu. Musí však vyriešiť dva pálčivé problémy – zlepšiť sa v jazde v premávke a lepšie narábať s pneumatiky.

Haas predstavil v Miami svoj prvý tohtoročný významnejší balík vylepšení, ktorým „upgradoval“ podlahu.

Hneď v kvalifikácii sa zdalo, že novinky sa postarali o značný výkonnostný progres. Kevin Magnussen totiž skončil v sobotu, aj prispením Charlesa Leclerca, na skvelom štvrtom mieste.

V pretekoch však prišlo rýchle vytriezvenie. Oba Haasy sa pribúdajúcimi kolami len prepadávali a hoci Dán nakoniec získal aspoň bod za desiate miesto, po pretekoch neskrýval sklamanie.

Čo bolo dôvodom nedeľňajšieho trápenia Haasu? Podľa Günthera Steinera najmä jazda v premávke, no taktiež zlé manažovanie pneumatík.

„Zdá sa, že nová podlaha funguje,“ povedal na začiatok. „Potrebujeme len zistiť, čo musíme urobiť, aby sme boli v premávke stabilnejší a neopotrebovávali toľko pneumatiky.“

„Chlapci totiž hovoria, že vidia, že ostatné autá nemajú také problémy ako naše auto, takže chalani z aero oddelenia na tom budú pracovať.“

„V Imole prídeme s niekoľkými vylepšeniami, konkrétne prinesieme niekoľko nových klapiek predných krídel, nie však kompletne nové krídla. Novinky budú stále pribúdať,“ poznamenal.

Steiner ďalej uviedol, že preteky v Miami boli pre Haas veľmi náročné. Kevin Magnussen po štarte zo štvrtej priečky získal len bod, no Tirolčana potešil aj ten.

„Zabodovať je vždy veľmi ťažké,“ vyslovil sa. „V posledných piatich pretekoch sme bodovali trikrát, čo rozhodne nie je zlé. Na začiatku pretekov sa nám darilo vcelku dobre. Keď sme sa však dostali do premávky, mierne sme si pohoršili a naše tempo sa spomalilo. Musíme na tom popracovať.“

„Vo všeobecnosti si však myslím, že keď sa nám v kvalifikácii podarí skončiť v najlepšej desiatke, môžeme následne priniesť domov nejaké body. V Miami sa nám to nakoniec podarilo, získali sme bod. Takto nejako to v tomto roku bude. Každý bodík, ktorý sa nám bude núkať, sa pokúsime privlastniť si a doniesť domov, nič nenecháme napospas. Aj keď chceme viac, musíme byť spokojní s tým, čo máme.“

Preteky v Miami boli nudné. Dianie na trati nám spestrilo len niekoľko pretekárov. Asi najkrajší súboj zviedli Kevin Magnussen a Charles Leclerc. Zo súboja vzišiel nakoniec víťazne jazdec Ferrari, no Dán sa bránil mimoriadne srdnato.

„Bolo fajn bojovať s Leclercom na začiatku pretekov a vidieť podobné veci,“ priznal Steiner.

„V druhej polovici pretekov po súboji s Leclercom mu druhá sada pneumatík začala odchádzať, no podarilo sa mu ich oživiť. Následne prenasledovatelia za ním obuli nové zmesi.“

„Nemyslím si však, že predstavovali [pre Magnussena] skutočnú hrozbu. Vždy sa však znepokojíte – jedna malá chyba a o bod, ktorý máte, môžete veľmi ľahko prísť,“ uzavrel.