logo F1online.sk

Aston Martin si chce udržať druhé miesto v šampionáte, no zostáva nohami pevne na zemi

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Tomáš Masár
Tomáš Masár11. 5. 2023

Aston Martinu, skokanovi roka, patrí po piatich odjazdených pretekoch v Pohári konštruktérov aj naďalej priebežná druhá priečka. Tím so sídlom v Silverstone neskrýva ambíciu si ju udržať, no zostáva nohami pevne na zemi. Uvedomuje si, že to nebude prechádzka ružovou záhradou, obzvlášť, keď jeho vyzývateľmi budú giganti, akými sú Mercedes či Ferrari.

Aby si však Aston Martin udržal druhé miesto v šampionáte, bude sa musieť spoľahnúť na oboch svojich jazdcov. Zatiaľ sa totiž o väčšinu bodov tímu postaral Fernando Alonso.

Španiel získal v doterajších piatich vystúpeniach už štyri pódiá a rožky začína pomaly vystrkovať nielen na trati, ale aj vo vyjadreniach. „Bolo úžasné získať na začiatku roka pódium. Teraz po štyroch pódiách chceme samozrejme viac a v šampionáte chceme skončiť prinajhoršom druhí,“ vyslovil sa po pretekoch v Miami majster sveta z rokov 2005 a 2006.

Šéf tímu Mike Krack však prehnané očakávania a prílišný entuziazmus krotí. Päťdesiatdvaročný Luxemburčan na svojich zverencov nalieha, aby zostali realistickí a nebrali pódiá – hoci sa ich stajni zásluhou Alonsa teraz darí zbierať pravidelne – za samozrejmosť.

„Treba zostať nohami pevne na zemi, nikdy nemôžete považovať pódium v F1 za niečo samozrejmé alebo dané,“ uviedol boss Aston Martinu. „Za pódiom v F1 stojí veľmi veľa tvrdej práce. Máte tu veľmi silných konkurentov, ktorí sú profesionáli vo svojom obore.“

„Pokiaľ nebudeme stopercentní vo všetkých oblastiach, tak [ďalšie] pódium nezískame.“

Cieľom Aston Martinu pre zvyšok sezóny bude udržať si druhé miesto v tímovej súťaži. Preto si väčšmi než predné, bude strážiť zadné vrátka.

Mike Krack však prízvukuje, že Aston Martin sa musí zamerať v prvom rade na seba a neriešiť, ako sú na tom ostatní.

„V skutočnosti príliš nesledujeme, aká je ich situácia, ako napredujú alebo čo majú v pláne,“ poznamenal. „My sa sústredíme na svoje veci, máme svoj plán, a ten sa tým, že niektorý z tímov začne prinášať vylepšenia každé preteky, veľmi nezmení.“

„Náš plán sa nemôže len tak zmeniť, inak budeme kontraproduktívni. Je dôležité, aby ste si stanovili ciele, zaviedli plán, zadefinovali, čo potrebujete a riadili sa tým. Samozrejme musíte tiež adekvátne reagovať, a to v závislosti od toho, ako sa vám darí napredovať vo vývoji.“

„Nemali by ste sa však príliš nechať uniesť tým, čo robia ostatní. Snažíme sa vyvíjať ako to len ide a sme si celkom istí, že v ďalších niekoľkých pretekoch rozdiel [medzi Aston Martinom, Mercedesom a Ferrari, pozn. red.] príliš veľký nebude, keďže vývojové preteky pokračujú.“

„To, čo príde v druhej polovici ročníka, v tejto fáze sezóny ešte predpovedať nevieme, pretože by ste museli vedieť, kto toho koľko ukrojil zo svojho rozpočtového stropu a kto je na tom ako z hľadiska vývoja.“

Hoci má Aston Martin pred svojimi súpermi vybudovaný určitý náskok, Krack si uvedomuje, že Mercedes a predovšetkým Ferrari postihla v úvodných pretekoch sezóny istá dávka smoly.

„Netreba zabúdať na to, že od prvých pretekov boli rýchli,“ vyslovil sa na adresu Ferrari. „Vždy ich však postihli nejaké problémy. Charles [Leclerc] bol v Bahrajne tretí, no následne z pretekov odstúpil, z čoho sme profitovali. V Džidde zase [konkrétne Carlos Sainz] obdržali penalizáciu.“

„V Austrálii doplatili na incident z prvej zákruty. Myslím si, že vždy boli rýchli, no vždy sa niečo pokazilo. Nikdy však neboli pomalí,“ doplnil Krack

Súvisiace články