logo F1online.sk

Ako balansovať na ostrí noža, hovorí o jazde s tohtoročným Ferrari Carlos Sainz

Carlos Sainz
© Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík8. 5. 2023

Menej chýb prinieslo lepší výsledok. Carlos Sainz môže po veľmi nevydarenom Baku opúšťať Miami s vedomím, že jazdiť určite nezabudol. V Amerike zažil hladký víkend a porazil tímového kolegu Charlesa Leclerca. Tentokrát to bol monacký pretekár, ktorý sa v pretekoch trápil viac, aj keď Carlos na tom nebol omnoho lepšie.

Španielsky pretekár štartoval v nedeľu z tretieho miesta a po nádejne vyzerajúcom prvom stinte sa začal masívne prepadať. Jeho Ferrari nevyzeralo na mediumkách vôbec zle a krátko pred prezutím na tvrdé pneumatiky dokonca útočil na Fernanda Alonsa. Dostal sa k nemu veľmi blízko, ale nakoniec zamieril do boxov, čo bol jasný signál, že Ferrari sa pokúsi o undercut.

Práve tu sa začalo všetko rozpadať. Sainz najprv prekročil rýchlosť v boxoch a aj keď sa po návrate na trať dostal do relatívne čistého vzduchu, nedokázal nájsť rýchlosť. Alonso so zastávkou počkal pár kôl a na trať vyšiel tesne za Sainzom. V následnom súboji dvoch Španielov ťahal pilot Ferrari za kratší koniec.

Sainz nakoniec stratil na Alonsa vyše šestnásť sekúnd a prekonal ho aj George Russell na Mercedese. Ferrari, ktoré sa v sobotu usilovalo o pole position, malo v nedeľu v Miami na trati štvrté najrýchlejšie auto.

„Myslím si, že sme uprostred učebného procesu a tento víkend nám veľmi pomôže porozumieť tomu, prečo, nie prvýkrát v tejto sezóne, dokážeme v sobotu bojovať o pole position, potom máme veľmi dobrý stint na stredne tvrdých pneumatikách a tlačíme na Fernanda, ale po prezutí na hardy sme odrazu o dvadsať sekúnd za autom, oproti ktorému sme na mediumkách mali lepšie tempo,“ povedal až neveriacky Carlos Sainz po pretekoch.

„Očividne musíme porozumieť tomu, prečo sa to stalo. Je to pre mňa ťažké pochopiť, máme veľmi nekonzistentné auto s veľmi úzkym pracovným oknom a jazda s ním je ako balansovať na ostrí noža. Videli sme to celý víkend a v pretekoch za to platíme,“ dodal španielsky pretekár.

Sú to veľmi podobné slová, aké novinárom predniesol Charles Leclerc. Krátko po pretekoch sme videli, ako si obaja piloti Ferrari dali krátky brífing a je zrejmé, že medzi nimi panovala zhoda.

„Auto je veľmi málo flexibilné. V jednom kole na to zatlačíte a pneumatiky vám degradujú, inde sa zas pokúsite o undercut a preteky sú príliš dlhé. Nemôžeme sa hrať so súpermi a so stratégiami. Nedá sa na to tlačiť, predbiehať, skúšať undercut a podobne,“ hovorí španielsky pretekár.

„Do pretekov tak idete s mnohými otáznikmi, takže sa toho musíme ešte veľa naučiť a uistiť sa, že urobíme kroky správnym smerom,“ dodal Sainz.