logo F1online.skF1online.sk

Alonso: Keby nebol Red Bull tak ďaleko, nové pravidlá by sme považovali za úspech

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala5. 5. 2023

Ste spokojní s vyrovnanosťou tímov v súčasnej Formule 1? Odpoveď bude pravdepodobne závisieť od toho, ktorej stajni držíte palce. Z pohľadu nestranného fanúšika však možno povedať, že zavedenie nových pravidiel bolo úspešné. Aj podľa Fernanda Alonsa majú len jednu chybičku krásy, ktorou je dominancia Red Bullu.

Pred týždňom v Azerbajdžane Red Bull opäť deklasoval celý zvyšok štartového poľa a už tretíkrát v sezóne zvíťazil s náskokom nad dvadsať sekúnd. Ani v Miami sa žiadne veľké prekvapenia neočakávajú, a tak nemožno povedať, že by sa nadšenie dalo krájať.

Fernando Alonso vyzýva k trpezlivosti. Na vyrovnanie výkonnosti treba čas. “Očakávania boli väčšie, že autá dokážu jazdiť tesnejšie za sebou a pole sa zoskupí. Myslím si však, že týmto pravidlám musíme dať viac času.”

“Keby Red Bull nebol tak ďaleko vpredu, sledovali by sme veľmi zaujímavý súboj medzi tromi-štyrmi tímami, ktoré by delila možno jedna alebo dve desatinky. Povedali by sme, že nové pravidlá sú úspešné,” hodnotí pilot Aston Martinu.

Alonsovi dávajú za pravdu najmä výsledky v kvalifikácii. Kým pred necelými desiatimi rokmi nebolo výnimkou, že štartové pole v Q1 delili aj viac ako tri sekundy, tento rok sme sa už v Bahrajne vošli do deviatich desatín.

“Tímy sú si celkom vyrovnané, medzi jednotlivými stajňami je možno jedna desatina, možno dve,” zamyslel sa 41-ročný Astúrčan. “V sobotu je to azda ešte vyrovnanejšie. My sme o čosi lepší v nedeľu, ale po Bahrajne je to dosť konzistentné.”

A čo predbiehanie? V azerbajdžanskom šprinte a v hlavných pretekoch sme videli len 31 úspešných manévrov, pod čo sa podpísalo aj skrátenie DRS zóny na cieľovej rovinke. FIA skrátila úseky s DRS aj v Miami, a tak hrozí, že sa niečo podobné zopakuje.

Fernando Alonso prikyvuje, no zdôrazňuje, že pri veľkej vyrovnanosti stredu poľa nemožno čakať veľa predbiehania. “Možno sa to stane zas, ale taká je Formula 1. Vždy bola taká. Predtým obsadzovali prvé dve priečky Hamilton a Bottas, v minulosti Vettel a Webber,” vysvetľuje. “Ak máte najrýchlejšie auto, môžete vyštartovať aj z nižších pozícií a o niečo sa pokúsiť. Avšak, ak sedíte v inom aute, pričom je medzi nami rýchlostný rozdiel možno jednej desatiny na kolo, tak si bezpečne držíte svoju pozíciu.”

“Po druhom-treťom kole už nemáte veľa príležitostí na predbiehanie. Ale dokonca aj tu by sa veci mohli zmeniť, keďže na nedeľu sú hlásené nejaké zrážky,” avizuje dvojnásobný šampión.

Súvisiace články

Diskusia