logo F1online.skF1online.sk

Marka zarazila rýchlosť Ferrari v závere. Vasseur má preňho vysvetlenie

Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala1. 5. 2023

Red Bull si môže vo svojom denníku zaškrtnúť Veľkú cenu Azerbajdžanu ako podujatie, ktoré mu vyšlo takmer dokonale. Ako to však v prípade majstrovských stajní chodí, aj na skvelom výkone hľadajú niečo, čo by sa dalo vylepšiť. Helmut Marko upozorňuje na lepšiu rýchlosť Scuderie v posledných kolách pretekov.

Červení býci majú tretie double v sezóne a tretíkrát zvíťazili s náskokom viac ako 20 sekúnd pred najbližším prenasledovateľom. Doposiaľ sa im to nepodarilo len v Austrálii, no z pochopiteľných dôvodov: Do cieľa sme dorazili za bezpečnostným vozidlom.

Z tohto hľadiska ide o ďalší vydarený víkend. Ani sa nezdá, akoby sa konkurencia k Red Bullu približovala. “Máme double a v šprinte sme obsadili prvé a tretie miesto. S tým sme veľmi spokojní,” usmieval sa športový poradca tímu Helmut Marko, ktorý dostal k svojim 80. narodeninám veľmi pekný darček.

Tu však dvíha varovný prst. “Znepokojuje nás, že Leclerc a Alonso dokázali počas posledných šesť až osem kôl jazdiť rovnaké časy ako my. Museli sme veľmi tvrdo pracovať, aby sa na konci pretekov nič nestalo.” Prípadný výjazd safety caru by býkov mohol pripraviť o pozície. Preto bolo kľúčové udržať si približne 20-sekundový náskok na prípadný pitstop.

Charles Leclerc po pretekoch spomenul, že Red Bull podľa neho nešiel naplno. Ak totiž máte taký obrovský náskok, tak takmer nikdy nejdete na hrane. Podľa Helmuta Marka sme však videli skutočnú rýchlosť monopostu RB19, dokonca aj v závere. “Jazdcom sme nekázali, aby spomalili. Sergio sa pýtal, či by mohol ubrať, ale my sme ich nechali ísť naplno. Posledných pár kôl bolo vidieť našu plnú rýchlosť.”

Ako je teda možné, že sa Ferrari dokázalo rýchlostne vyrovnať svojim súperom? Podľa šéfa tímu Frédérica Vasseura to bol len očný klam spôsobený tým, ako k pretekom pristúpilo Ferrari a ako Red Bull.

“Red Bully dnes bojovali medzi sebou, ale my sme manažovali pneumatiky. Red Bull očakával, že pôjdeme na dva pitstopy, nuž na to tlačil, zatiaľ čo my sme manažovali. Preto sme boli ku koncu rovnako rýchli ako oni,” vysvetlil príčinu dobrých časov Ferrari Frédéric Vasseur. V skutočnosti teda neboli časy Ferrari až také dobré, ale zhoršili sa časy Red Bullu, ktorý mal zničené gumy.

Azda najlepším pneumatikovým manažérom bol v nedeľu Sergio Pérez, ktorý si vďaka práci s gumami vyjazdil prvé miesto. Na jednej strane netreba zabudnúť na to, že mal aj kus šťastia počas výjazdu safety caru, no na druhej strane by sme mali rovnako pripomenúť, že práve svojou agresívnou jazdou prinútil Verstappena zastaviť skôr.

Podľa Helmuta Marka bol Pérez jasne rýchlejším z dvojice jazdcov. “Max mal smolu pri výjazde safety caru a nepodarilo sa mu nájsť dobré nastavenia, čo ho stálo veľa času. Z auta nedokázal vyžmýkať všetko a nedokázal držať tempo s Pérezom. Klobúk dolu pred Checom. Už od začiatku bol rýchly a nespravil žiadne chyby. Boli to brilantné preteky.”

Mohli by sme sa hádať, že Checo nejaké tie chyby predsa len spravil. Pripomeňme pätnástu zákrutu, v ktorej trafil bariéru. Mexičan následne pripustil, že ho chytila paranoja a neustále si kontroloval pneumatiky.

Marko uznal, že ku kontaktu došlo, ale Péreza si zastal. “Checo ťukol do bariéry, ale nie toľkokrát, koľko Max. On sa s nimi maznal o čosi viac.”

Súvisiace články

Diskusia