logo F1online.sk

Som viac ako nervózny, povedal o možných porušeniach rozpočtového stropu Domenicali

George Russell po štarte VC USA 2022
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 4. 2023

Porušenie rozpočtového stropu Red Bullom sa stalo bezpochyby najväčšou kontroverziou roka 2022 vo Formule 1. Ako sa ukázalo, šampióni počas ikonickej majstrovskej sezóny 2021 prekročili pravidlami povolený limit a spustili priam mediálnu lavínu, ktorá vyvrcholila mastnou pokutou a obmedzením vývoja vo veternom tuneli a na CFD. Kontrolovanie rozpočtov tímov za rok 2022 stále prebieha a šéf Formuly 1 Stefano Domenicali priznal, že sa desí možného pokračovania problémov.

Aj keď by sme si o priezračnosti systému, ktorý kontroluje malá skupinka ľudí vo FIA, nemali robiť žiadne ilúzie, nie je vôbec vylúčené, že v roku 2023 sa objaví niečo ešte kontroverznejšie.

Budeme si na to musieť počkať, keďže výsledky previerok očakávame až niekedy na jeseň, pritom ekonomický tlak na tímy – a ich účtovníkov – je ešte väčší než v roku 2021. Na druhej strane, armády účtovníkov majú teraz už oveľa viac skúseností, takže možno sa nič zásadné nestane.

„Som viac ako nervózny,“ priznal o možných výsledkoch kontrol desiatky tímov šéf Formuly 1 Stefano Domenicali pre britskú televíziu Sky Sports.

V stávke je mnoho, vrátane dobrého mena celého športu, a preto si taliansky manažér veľmi praje, aby tentokrát všetko skončilo dobre. Nám pritom nezostáva iné, len veriť, že prípadných vinníkov nenechajú uniknúť ľahko.

„Som si celkom istý, že teraz už všetci rozumejú, aké budú dôsledky prípadného porušenia pravidiel a stopercentne súhlasím s tým, že by to na prípad obrátilo veľkú pozornosť,“ prehlásil Domenicali na margo tohto scenára.

„Myslím si, že dôveryhodnosť a kontrola dodržiavania pravidiel sú hlavnými dôvodmi tejto pozornosti. Potrebujeme to však vedieť čo najskôr,“ dodal Stefano.

Ten tak vytvoril dodatočný tlak na kontrolórov FIA, ktorí sú už teraz priam zavalení prácou. Vlani sme museli čakať až do októbra a v tomto roku majú kompetentní ešte náročnejšiu prácu. Už v minulom roku pritom boli kritizovaní za neskoré dodanie výsledkov kontrol. Tlačia na nich všetci, ale väčšej pomoci sa im zrejme nedostane.

„Diskutujeme o tom a je na FIA, aby sa uistila, že kontrola a certifikácia bude v tomto roku hotová oveľa skôr, pretože dôsledky prekročenia rozpočtového stropu musia byť v záujme dôveryhodnosti uplatnené riadne a v čo najkratšom čase,“ povedal Domenicali.

Súvisiace články