logo F1online.skF1online.sk

Ocon si myslí, že Alpine dokáže napodobniť Aston Martin: Inak nemá zmysel pokračovať

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2023

Výkonnosť Aston Martinu v tejto sezóne sa stala nádejou a inšpiráciou mnohým. Inžinieri tohto tímu dokazujú, že aj za krátky čas je možné urobiť veľký pokrok a preniknúť medzi najlepších. O niečo také sa už dlhé roky pokúšajú v Alpine (predtým v Renaulte) a pilot stajne Esteban Ocon nepochybuje, že sú toho ľudia v tomto tíme schopní.

Aj keď sa novému monopostu A523 nedajú uprieť nemalé kvality, na Aston Martin ani zďaleka nestačí. Francúzsky celok skončil vlani na celkovom štvrtom mieste a v strede poľa vládol. Nový monopost udržal Alpine na čele „zvyšku sveta“, ale keďže Aston Martin prenikol medzi najlepších, v skutočnosti tým zosunul Francúzov o jednu priečku nižšie.

V Enstone a Viry sa však nevzdávajú a veria, že majú v rukách dobrý základ. S príchodom avizovaných vylepšení sa chcú posunúť dopredu a napodobniť Aston Martin, ktorý v novej sezóne zapísal už tri pódiové umiestnenia.

„Musíme si pamätať, že sa niečo také môže podariť, inak nemá zmysel pokračovať a ďalej pretekať,“ odpovedal Esteban Ocon na otázku, či by jeho Alpine mohol napodobniť husársky kúsok Aston Martinu.

„Keď sa nad tým zamyslíte, tak sezóna skončila v decembri a na štart sme sa opäť postavili na prelome februára a marca. Hovoríme tu teda o troch alebo štyroch mesiacoch.“

„Neviem, či by Aston Martin dokázal niečo také v priebehu sezóny, ale do jej konca nám určite nezostávajú tri alebo štyri mesiace. Aston Martin ukázal – a patrí im za to uznanie –, že je možné urobiť veľký krok vpred, ak dokážete nájsť tie správne veci,“ dodal Ocon.

Alpine už medzitým oznámil nasadenie veľkého balíka vylepšení na preteky v Baku koncom tohto mesiaca. Francúzi možno zbytočne idú „s bubnom na zajace“, ale nemecký Auto Motor und Sport avizuje, že podľa dát z veterného tunela by mohol monopost zrýchliť až o šesť desatín na kolo. Optimizmus potvrdzujú aj slová pilota stajne.

„Chodím do továrne minimálne raz alebo dvakrát do týždňa. Navštívil som aj aerodynamické oddelenie a videl výkresy budúcich vylepšení. Musím povedať, že máme niekoľko zaujímavých myšlienok. Teším sa, až ich uvidím vo výrobe a na aute,“ povedal optimisticky Ocon.

Súvisiace články

Diskusia