logo F1online.sk

Krack: Strolla pokrok teší, no chce viac. Pýta sa, kedy už vyhráme

Lawrence Stroll
© Martin Trenkler
Tomáš Masár
Tomáš Masár9. 4. 2023

Aston Martin vstúpil do sezóny veľkolepo. Spomedzi tímov štartového poľa zaznamenal oproti vlaňajšku najväčší posun a momentálne mu v Pohári konštruktérov patrí skvelá druhá priečka. Predseda stajne Lawrence Stroll sa napriek tomu so súčasnou pozíciou tímu nemieni uspokojiť. Podľa Mikea Kracka chce neustále napredovať a poškuľuje už aj po premiérovom víťazstve.

Aston Martin je bezpochyby najväčším skokanom roka. V tímovej súťaži má po troch pretekoch na konte solídnych 65 bodov a pred tretím Mercedesom disponuje deväťbodovým náskokom. V tíme so sídlom v Silverstone tak pochopiteľne vládne spokojnosť, no jeho výkonný predseda a majiteľ Lawrence Stroll sa neustále pozerá dopredu a pomýšľa na vyššie méty. Po troch pódiách získaných zásluhou Fernanda Alonsa by sa rád tešil už aj zo zisku premiérového víťazstva stajne.

„Lawrence dáva veľmi najavo, čo chce,“ vyslovil sa Mike Krack. „Vôbec si nedáva servítku pred ústa a pýta sa nás: ´Kedy už zvíťazíme?´“

„Samozrejme, je šťastný, že sme zaznamenali pokrok, no jeho ambície sú oveľa vyššie. Dobrou vecou je, že s Lawrencom vždy viete, na čom ste – chce dosiahnuť viac a my mu to musíme umožniť.“

Aston Martinu sa v doterajšom priebehu sezóny darilo na všetkých okruhoch, čo naznačuje, že by tomu tak mohlo byť aj naďalej. Mike Krack však zostáva smerom do ďalších pretekov nohami pevne pri zemi.

„Máme za sebou tri preteky na troch rôznych okruhoch, ktoré sú odlišné,“ povedal 51-ročný rodák z Luxemburgu. „Keďže sme boli konkurencieschopní na všetkých troch okruhoch, sme si istí, že môžeme byť aj na iných tratiach.“

„Okruhy, ktoré nasledujú, sa však navzájom veľmi líšia. Baku disponuje obrovskou rovinkou a Monako je naopak úplne bez roviniek. Takéto veci vždy trochu premiešajú poradím.“

„Preto hovorievam, že musíme byť vo vyjadreniach vždy veľmi opatrní a nevyvodiť príliš veľa záverov z jedného podujatia.“

„Mohli ste vidieť, ako vypálila stratégia v Austrálii. Každý len manažoval svoje pneumatiky a to, ako na tom jednotlivé tímy z hľadiska tempa sú, sme sa ani nedozvedeli. Preto si vždy dávam veľký pozor, aby som  nevyvodzoval príliš pevné závery,“ doplnil Krack.

Súvisiace články