logo F1online.sk

Krack: O forme Aston Martinu netreba robiť unáhlené závery

Lance Stroll
© LAT Images/Aston Martin
Petra Polubňáková
Petra Polubňáková6. 4. 2023

Aston Martin prežíva začiatok aktuálnej sezóny ako zo sna. Šéf tímu Mike Krack však upozornil, že je ešte priskoro na to, aby sa dalo povedať, ako si tím stojí v porovnaní s Mercedesom či Ferrari. Zároveň prezradil, ktoré trate by mohli stajni zo Silverstone špeciálne vyhovovať.

Aston Martin a Fernando Alonso momentálne zapĺňajú stránky novín. Dôvodom je ich prekvapujúca forma, o ktorej svedčí zisk troch pódií a druhé miesto v Pohári konštruktérov za Red Bullom. Celkovo má tím v doterajšom priebehu sezóny jedno z najrýchlejších áut, čo je dôkazom obrovského pokroku, ktorý urobil od minulého ročníka.

Krack na otázku portálu Motorsport.com, či je konkurencieschopnosť Aston Martinu na troch špecifických tratiach povzbudivá, odpovedal: „Určite áno, ide o tri rôzne okruhy s rozličnými charakteristikami. Samozrejme, zvyšuje nám to sebavedomie. Je tu rozpätie odlišných okruhov, máme Baku s dlhými rovinkami a potom Monako bez roviniek, takže všetky tieto skutočnosti majú vždy vplyv na umiestnenie. Práve preto hovorím, že musíme byť opatrní, aby sme na základe jedného podujatia nevyvodili príliš veľa záverov.“

Netreba zabúdať, že v Melbourne prišla prvá prehra Aston Martinu s Mercedesom v kvalifikácii, ako aj v pretekoch. Podľa šéfa stajne je to dôkaz, prečo treba byť vo vyhláseniach opatrný. „Musíme pár pretekov počkať. Po jedných pretekoch nemôžete povedať, ako na tom naozaj ste, potrebujete viac údajov, aby ste skutočne pochopili, kde sa nachádzate.“

„Videli ste, že v Bahrajne sme boli veľmi konkurencieschopní, v Džidde to bolo tiež v poriadku, ale tu v Melbourne sme už museli poriadne zabojovať. Ak sa teda pozriete na všetky údaje, opäť zistíte, že rozdiely sú veľmi malé,“ povedal Krack.

Na ktorých okruhoch však podľa neho môžeme prípadne očakávať väčší úspech Aston Martinu? „Myslím si, že sú trate, kde kombinácia Fernanda s týmto autom môže byť ešte magickejšia, napríklad Monako, Barcelona…Máme nedostatky na veľmi dlhých rovinkách, to nie je žiadne tajomstvo. Musíme na tom pracovať.“

Súvisiace články