logo F1online.sk

Nič som necítil, hovorí Magnussen o svojom vypadnutí

Kevin Magnussen
© Twitter/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík5. 4. 2023

Záverečný chaos a šou vám prinášajú partneri programu: Niels Wittich a Kevin Magnussen. Bola to práve nevinne vyzerajúca nehoda dánskeho pretekára, ktorá stála za druhým prerušením Veľkej ceny Austrálie. Kevin nezvládol prejazd druhou zákrutou a škrtol o múr, čo spôsobilo zničenie zadného zavesenia.

Pre Magnussena to nebola zvlášť vydarená nedeľa a incident šesť kôl pred koncom jej nasadil pomyselnú „korunu“. Pilot Haasu ešte pokračoval niekoľko metrov v nádeji, že sa mu jeho poranený Haas podarí dopraviť do boxov. Napokon sa mu to nepodarilo a bol nútený odstúpiť z dvanásteho miesta.

„Náraz som ani necítil, takže to rozhodne nebolo tvrdé,“ povedal po pretekoch Magnussen. „Stačilo to však, aby došlo k prasknutiu ráfika a zvlečeniu pneumatiky. Je to škoda, ale v tom čase sme beztak jazdili na dvanástom mieste a na body to nevyzeralo.“

„Nebol to môj deň, ale opäť sa zdalo, že auto má solídne tempo, čo je povzbudivé. Nabudúce na to môžeme znovu poriadne zatlačiť,“ dodal dánsky pretekár.

Tomu nepomohlo ani načasovanie prvých červených vlajok po nehode Alexa Albona. Do hry vďaka tomu vstúpilo toľkokrát kritizované pravidlo, ktoré tímom umožňuje počas červenej fázy prezuť pneumatiky a vykonať opravu poškodeného monopostu.

„Myslím si, že sme nemali práve šťastie pri načasovaní prvých červených vlajok, pretože krátko predtým sme išli do boxov prezuť z jedenásteho miesta a zdalo sa, že máme lepšiu rýchlosť než pár našich súperov pred nami,“ hovorí Magnussen.

„V tejto fáze pretekov som teda cítil sebadôveru, ale naša zastávka pri druhom výjazde safety caru, z ktorého boli nakoniec červené vlajky, znamenala môj pád až na posledné miesto,“ dodal Kevin.

Viac šťastia mal jeho tímový kolega Nico Hülkenberg, ktorý začína vyvíjať na Magnussena nemalý tlak. „Hulk“ bol rýchlejší vo všetkých troch kvalifikáciách a v Austrálii prvýkrát dokončil preteky pred „K-Magom“. Hülkenberg aktuálne vedie v internom súboji na body 6:1.

„Cítim sa sviežo a užívam si to,“ hovorí po trochu nečakanom reštarte svojej kariéry nemecký pretekár. „Dokázal som sa dobre mentálne nastaviť, myslieť pozitívne a som hladný.“

„Prácu s tímom si užívam a baví ma to. Skúmame auto a experimentujeme s ním, podarilo sa nám pritom dostať do rytmu a získať momentum. To si rozhodne chceme udržať a preniesť do ďalších pretekov,“ dodal Hülkenberg.