logo F1online.sk

Ocon označil počínanie Cunodu za „samovražedné“, Gasly kritike unikol

Esteban Ocon
© Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 4. 2023

Ruku na srdce, nejednému z nás pri pohľade na záverečný reštart Veľkej ceny Austrálie napadlo, či sa skutočne pozeráme na dvadsiatku najlepších jazdcov na svete. Ochota podstúpiť obrovské riziko pri reštarte tri kolá pred koncom sa mnohým nepekne vypomstila. Po pretekoch sme však veľa kritiky na jazdecké štandardy jednotlivých pilotov nepočuli.

Ako jeden z mála sa ozval Esteban Ocon, ktorý však zvolil metódu selektívnej kritiky. Aj keď ani on nemá vo svojej kariére čistý „trestný register“, rozhodol sa kritizovať a ešte k tomu len niektorých svojich kolegov.

Sainz zostrelil Alonsa, Sargeant „torpédoval“ de Vriesa, Gasly neskoro brzdil a nebezpečne sa vrátil na trať; toto všetko nejedného primälo premýšľať, či je naozaj také ťažké, aby sa šestnásť špičkových jazdcov vošlo do prvej zákruty a navzájom sa „nepozabíjalo“. Zamyslel sa nad tým aj pilot Alpinu Esteban Ocon, ktorého kritika však nebola generálna, ale selektívna.

„Problémom bolo, že slnko už kleslo trochu nižšie a viditeľnosť nebola najlepšia. Niektorí jazdci však v prvej zákrute podnikli samovražedné manévre, napríklad Nyck (v skutočnosti myslí Júkiho Cunodu, pozn. red.) na vnútornej strane v prvej zákrute,“ povedal po pretekoch Ocon.

„Bolo to veľmi tesné. V takejto situácii sa dá veľa získať, ale niektorí jazdci to už trochu prehnali,“ dodal francúzsky pretekár.

Ten, čuduj sa svete, nepodrobil kritike Pierra Gaslyho, ktorému po pretekoch bezprostredne hrozil zákaz štartu. Oconov tímový kolega nedobrzdil do prvej zákruty – nechýbalo veľa a bol by to on, kto zostrelil Fernanda Alonsa – a vo svojej snahe vrátiť sa na trať poslal Ocona do múra. Gasly z toho nakoniec vyviazol bez ujmy, k čomu mu zrejme pomohol aj vlastný tímový kolega. Vieme si však predstaviť, že keby mu niečo podobné vyparatil pilot konkurenčného tímu, Esteban by reagoval inak.

„Zraziť som sa v závere mohol s kýmkoľvek, pretože veľa áut sa ocitlo mimo trate. Nakoniec to bol Pierre, ktorý mi nenechal veľa miesta, ale nemám naňho ťažké srdce. Prišiel za mnou a ospravedlnil sa,“ povedal Ocon.

V Alpine sa môžu utešovať aspoň tým, že tempo ich monopostu bolo skrátka znamenité. Gasly bojoval vpredu so Sainzom a Aston Martinami, kým Ocon to mal ťažšie, keďže jeho preteky marili nešťastné strategické rozhodnutia. Esteban zastavil už v prvom kole pri prvom výjazde bezpečnostného vozidla a zostal uväznený v klbku pilotov bojujúcich v strede poľa.

„Mali sme parádny štart a posunuli sa o tri pozície. Rozhodli sme sa však veľmi skoro prezuť na hardy, takže nebyť tej prvej červenej vlajky, mohli sme sa posunúť niekam na štvrté alebo piate miesto. Šťastie nám teda veľmi neprialo,“ hovorí Ocon.

„Vtedy sme prišli o všetko a od toho momentu to pre mňa boli veľmi osamelé preteky. Podarilo sa nám predbehnúť niekoľko súperov, ktorí sa mohli brániť aj s pomocou DRS, čo nebolo ľahké. Predbiehanie nebolo jednoduché, ale dokázali sme to. Mali sme pritom veľmi podobné tempo ako Ferrari a Aston Martiny vpredu, čo je veľmi sľubné,“ dodal Ocon.

Súvisiace články