logo F1online.sk

Norris sa chce blysnúť efektivitou, Piastrimu chýba konzistentnosť

Lando Norris
© LAT Images/McLaren Media Centre
Milan Kubala
Milan Kubala17. 3. 2023

McLaren sa ešte stále nezobudil z nočnej mory, do ktorej upadol s príchodom nového kalendárneho roka. Konkurencieschopnosť britskej stajne sa zlepšuje len pomaly, čo so sebou prináša aj riziko náhleho prepadu. Lando Norris však chce využiť nahustený stred poľa vo svoj prospech a vyťažiť z minima maximum. Oscar Piastri zas potrebuje zabrať v kvalifikačnom tempe, pretože rozdiel medzi vypadnutím v Q1 a postupom do Q3 môže byť mikroskopický.

Úvodné podujatie sezóny 2023 potvrdilo obavy v tábore papájových. Monopost MCL60 nedosahuje požadovanú výkonnosť a navyše sa nemôže pochváliť ani spoľahlivosťou. Lando Norris pre problémy s tlakom vzduchu v pohonnej jednotke musel absolvovať šesť pitstopov a pred víkendom v Saudskej Arábii dokonca vymenil celé pohonné ústrojenstvo.

“Dostal som kompletne novú pohonnú jednotku, pretože tá druhá to má za sebou. Už teraz,” veľavravne poznamenal Lando Norris po piatkových tréningoch.

V nich obsadil najskôr posledné dvadsiate, a neskôr dvanáste miesto so stratou len jednej desatinky na bývalého kolegu Carlosa Sainza. To neznie zle, no zároveň treba pripomenúť, že Norrisa delili len tri desatinky od Valtteriho Bottasa na úplnom chvoste.

Aké má teda dojmy? Dno nie je ďaleko, ale zdá sa, že ani postup do Q3. “Bolo to rovnaké ako každý piatok. Postupovali sme podľa plánu a skúšali rôzne veci. Snažili sme sa auto počlovečiť, aby sme z neho mali lepšie pocity. To je tak všetko,” sumarizoval Lando Norris.

Výsledkom ktorého tréningu mám vlastne prikladať väčšiu dôležitosť? Prvého, v ktorom uzatváral štartové pole, alebo jeho dvanástemu miestu? “Druhý tréning je reprezentatívnejší, pretože v tom prvom som nezajazdil rýchle kolo.”

“Je to však tesné. Myslím, že mňa a posledné miesto delili len dve desatiny. Keby som spravil drobnú chybičku, bol by som posledný,” uvedomuje si riziko Norris. “V strede poľa je to nesmierne nabité. Alpine je vpredu pred celým stredom, priblížili sa k čelu. Zdá sa, že dokonca aj Williams je od nás rýchlejší.”

“Z auta mám celkom OK pocity. Trápi ma celkové vyváženie, ale… Skrátka sa pokúsime získať maximum z toho, čo máme k dispozícii,” cieli na efektivitu britský jazdec z Bristolu.

Oscar Piastri si pochvaľoval “veľmi štýlovú” trať, na ktorej vyjazdil štrnáste a devätnáste miesto. Na svojho kolegu jednoznačne stráca, no presne vie, čo spôsobuje jeho manko.

“Celkom pohodlne viem zatlačiť, autu celkom dôverujem. Viem, kde je dobré a kde menej. Teraz to len treba poskladať. To je taká posledná prekážka,” vysvetľuje Oscar Piastri, ktorý v McLarene nahradil Daniela Ricciarda. “V rôznych kolách sa mi vydaria rozličné úseky, no poskladať ich v jednom kole je ten posledný chýbajúci krok z hľadiska konzistentnosti.”

Mladý Austrálčan nakoniec doplnil: “Máme sa v čom zlepšovať. V druhom tréningu to bolo veľmi tesné, takže nám výrazne pomôže každá drobnosť na mojej strane, ale aj na strane tímu. Pokúsime sa zlepšiť a uvidíme.”

Súvisiace články