logo F1online.sk

Sainz: Vyhrať prvé preteky neznamená, že vyhráte titul

Carlos Sainz
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala3. 3. 2023

Od konca testov od analytikov nepočúvame iné, len že Red Bull je vpredu. Podľa toho si už ľudia nastavili očakávania aj od prvých pretekov v ročníku, no Carlos Sainz upozorňuje, aby s predpoveďami nezachádzali až príliš ďaleko do budúcnosti. V priebehu roka sa môže stať čokoľvek a Red Bull ani zďaleka nemá vyhrané.

Sezóna 2022 bola jasne v réžii Maxa Verstappena a Red Bullu. Červení býci síce v úvode strácali, no následne vývojovo doslova prevalcovali konkurenciu z Maranella. Keď si uvedomíme, aké vývojové tempo má Red Bull a s akým autom vstupuje do sezóny, môžeme čakať len jediné: jednoznačný útok na titul. Jedine, že by si Ferrari a Red Bull v tomto roku vymenili úlohy…

“Vlani sme sa veľmi jasne naučili jednu vec. Nech vyhrá prvé preteky ktokoľvek, neznamená to, že vyhrá aj majstrovský titul,” spomína na uplynulý rok Carlos Sainz. “Ak z prvých pretekov obe vaše autá odstúpia, aj tak ste ešte v šampionáte neprehrali. Presne to sa totiž stalo vlani medzi nami a Red Bullom. A všetci vieme, ako to dopadlo.”

V skutočnosti platí, že od roku 2017 sa nepodarilo získať majstrovský titul jazdcovi, ktorý by vyhral úvodné podujatie ročníka. “Nech sa na prvej veľkej cene stane čokoľvek, zostaňte pokorní, držte sa svojho vývojového plánu, pretože šampionát sa nevyhráva ani neprehráva na prvých pretekoch. Zostáva ich ešte 22,” upozorňuje rodák zo španielskeho Madridu.

Čo môžeme od Ferrari čakať v sobotu? Aj keď máme k dispozícii celkom jasné papierové predpoklady, realita vraj môže vyzerať inak, keď sa všetci dostanú až na hranu. “Nevieme o tých posledných dvoch-troch desatinách sekundy. Vo Formule 1 sú práve tie posledné dve alebo tri desatinky najdôležitejšie, pretože dve či tri desatinky sú v tomto svete obrovské množstvo.”

“Nemám ani poňatia, kde sa umiestnime, keď sa zrátajú tie dve-tri desatinky Red Bullu, Aston Martinu a Mercedesu. Nedá sa to tušiť. A nie je tajomstvom, že Red Bull je pravdepodobne na čele. Teraz však chceme zistiť, kam zapadneme my,” pokračoval.

Charles Leclerc volil podobne zdržanlivé vyjadrenia, no zdôraznil, že monopost SF-23 po viacerých stránkach predstavuje krok vpred. “Vlani bola našou slabinou rýchlosť na rovinkách. Trochu sme tomu venovali pozornosť a niečo sme získali, no stratili sme v zákrutách. Mám však pocit, že celkovo sme odviedli dobrú prácu a zlepšili sme sa vo všetkom, čo vlani predstavovalo naše slabiny. Som presvedčený, že máme lepšie auto.”