The Race umiestnil Aston Martin pred Mercedes: Ťažko uniknúť vzrušeniu
Obvykle máme na citovanie podobných analýz viac času. V tomto roku však predsezónne testy a prvé preteky sezóny oddeľuje iba týždeň, takže niektorých fanúšikov, ktorým podobné analýzy lezú na nervy, tým nebudeme obťažovať dlho. Niečo však na podobných predikciách je a čoskoro zistíme, kto sa „trafil“ najlepšie.
Forma Aston Martinu v novej sezóne vzbudila veľkú pozornosť. Na testy tento tím dorazil bez Lanca Strolla, no napriek tomu plnil titulné stránky novín len v pozitívnom slova zmysle. Forma tohto tímu niektorých ohúrila natoľko, že z AMR23 robia najrýchlejší monopost s motorom Mercedes, dokonca možného vyzývateľa Ferrari na druhom mieste.
V jednom sa po skončení predsezónnych testov odborníci vzácne zhodli: Red Bull je najrýchlejší. Ferrari je u drvivej väčšiny expertov na druhom mieste a o tretie sa v ich kruhoch strhla bitka medzi Mercedesom a Aston Martinom. Niektorí ich trochu alibisticky umiestnili bok po boku, iní našli viac odvahy a stajňu zo Silverstone posunuli na tretie miesto. Zaradil sa medzi nich aj renomovaný portál The Race, ktorý však jedným dychom dodáva, že to nie je také jednoduché.
Najprv sa však pozrime, ako experti britského portálu – Scott Mitchell-Malm, Edd Straw a Mark Hughes – zoradili po bahrajnských testoch štartové pole:
- Red Bull
- Ferrari
- Aston Martin
- Mercedes
- Alpine
- Alfa Romeo
- Haas
- AlphaTauri
- McLaren
- Williams
Kým prvé a druhé miesto netreba zvlášť vysvetľovať a boje v strede poľa budú opäť vyrovnané – je takmer nereálne dostatočne argumentovať svoje rozhodnutie –, diskusie o treťom a štvrtom mieste určite stoja za zmienku.
„Mercedes môžeme hodnotiť len na základe troch dní v Bahrajne, ktoré naznačujú, že tento tím je z hľadiska pripravenosti a pretekového tempa za Aston Martinom,“ píše britský portál The Race vo svojej analýze.
„Mercedes začal testy prvým dňom na vlne úprimného optimizmu, ktorý na druhý deň vystriedalo zmätenie, a na tretí deň sa nálada stabilizovala po tom, čo sa podľa Andrewa Shovlina dostalo auto do ‚omnoho lepšej pozície‘.“
„Aj keď už patria poskakovanie a problémy s jazdou do minulosti a hoci auto, aspoň niekedy, nevyzeralo na trati tak neposedne, stále sa vynárajú nezodpovedané otázky,“ myslia si experti The Race.
„Možno sa v aute skrýva obrovský potenciál, ktorý je potrebné odomknúť a ktorý ho vynesie pred Aston Martin alebo do teritória Ferrari. Ak by sa však Veľká cena Bahrajnu konala v sobotu večer, bol by Mercedes tímom, ktorý sa obzerá cez rameno na najlepších zo stredu poľa, než aby útočil na dvoch najlepších,“ dodáva The Race.
Ten naproti tomu naskočil na vlak nadšenia sprevádzajúci Aston Martin na jeho ceste k naplneniu veľkohubých vyjadrení, kvôli ktorým sa tímu v posledných dvoch rokoch dostávalo akurát tak posmechu.
„V posledných dvoch rokoch nebol problém s tým, kam umiestniť Aston Martin. Teraz však ťažko uniknúť pred vzrušením z toho, čoho by tento tím mohol byť v tejto sezóne schopný,“ vyhlásil The Race.
„Netvrdíme, že Aston Martin v prvých pretekoch sezóny porazí Mercedes, ale nateraz je vpredu z niekoľkých jednoduchých dôvodov: Aston Martin pôsobil pripravenejším dojmom a v záverečný deň odjazdil vskutku vynikajúcu pretekovú simuláciu, ktorá vzbudila pozornosť mnohých v padoku. Podľa Aston Martinu sa z auta dá vyťažiť ešte viac, ale skutočne to vyzerá tak, že AMR23 jeho tím rozumie lepšie než Mercedes rozumie W14.“
„Je tu ešte drobný otáznik v tom, že Fernando Alonso nezajazdil perfektne to, čo malo byť jeho najrýchlejšie kolo na mäkkých pneumatikách, takže potenciál tohto tímu posudzujeme na základe hypotetického skoku, ktorý by mal urobiť, ak všetko poskladá dokopy,“ dodal The Race.