Magnussen: Aston Martin spravil cez zimu veľký krok
Zdá sa, že najväčším prekvapením predsezónnych testov bude Aston Martin. Tentoraz však nie negatívnym. Viacero jazdcov už otvorene priznalo, že tradičná britská značka ich zaujala v pozitívnom slova zmysle. Kevin Magnussen je jedným z nich.
Vzhľadom na zdravotné problémy Lancea Strolla, ktorý si podľa všetkého po páde na bicykli zlomil zápästia a s najväčšou pravdepodobnosťou vynechá aj Veľkú cenu Bahrajnu, Aston Martin nemôže hovoriť o dokonalom štarte do sezóny. Môže si však pochvaľovať výkonnosť svojho auta, ktorá istotne stojí za zmienku viacerým jazdcom v padoku.
Slová uznania už monopostu AMR23 adresovali George Russell, Nico Hülkenberg, nuž a najnovšie aj Kevin Magnussen. Dánsky jazdec dostal otázku, kto ho zatiaľ najviac ohúril. “Myslím si, že Aston vyzerá byť rýchly. Zdá sa, že majú konštantne dobré dlhé jazdy a keď sa pokúsia zajazdiť rýchly čas, tak aj to sa im podarí. Podľa mňa to vyzerá tak, že oni spravili veľký krok vpred.”
Analýzy predsezónnych testov a dosiahnutých časov už tradične komplikujú neznáme premenné ako motorové režimy či množstvo natankovaného paliva. V prospech Aston Martinu však hovoria informácie španielskeho novinára Antonia Lobata, ktorý vypátral, že Fernando Alonso ani raz počas celého dňa nemal v monoposte menej ako 40 kilogramov paliva. Ak je táto informácia pravdivá, Alonsove časy vyzerajú naozaj veľmi dobre.
Pozorovatelia na okruhu navyše reportujú, že nech sa už monopost AMR23 ocitol v ktorejkoľvek zákrute a uprostred akéhokoľvek programu, pôsobí pokojným a poddajným dojmom. Navyše sa vie najlepšie vysporiadať s nerovnosťami podobne, ako sa to darí aj Red Bullu. Nemecký portál motorsport-total.com sa pustil aj do analýz pretekových simulácií, z ktorých vyplýva, že Aston Martin je približne na úrovni Mercedesu.
Analýzy pretekových simulácií podľa motorsport-total.com (po druhom dni):
- Red Bull
- Ferrari (+0,6 s)
- Mercedes (+0,8 s)
- Aston Martin (+0,8 s)
- Alpine (+1,0 s)
- AlphaTauri (+1,7 s)
- Alfa Romeo (+1,8 s)
- McLaren (+1,9 s)
- Haas (+2,0 s)
- Williams (+2,2 s)
“Áno, bolo to dobré,” hodnotil svoj deň Fernando Alonso, ktorý si do monopostu sadne opäť v sobotu popoludní. “Dnes sme odjazdili veľa kôl, čo sme pri novom aute veľmi potrebovali. Po dlhej zime to bolo dôležité aj pre mňa. Po zime som absolvoval jeden deň so starým autom, no toto je prvý deň s veľkým množstvom odjazdených kôl. Učíte sa veľa vecí a cítil som sa skvele, takže s dneškom som spokojný.”
Španielsky pretekár sa v tejto sezóne pokúsi získať svoje 99. pódium, 33. víťazstvo a určite bude robiť maximum pre to, aby sa čo najviac priblížil aj k tretiemu majstrovskému titulu. Alonso prezradil, že otvárať novú kapitolu v Aston Martine je “veľmi emotívne”.
Na 20. sezónu vo Formule 1 je pripravený aj vo veku 41 rokov. “Cítil som sa dobre, pretože som počas zimy veľmi dlho trénoval. Teraz som skočil do auta, no niektoré svaly si ešte musia zvyknúť na jazdu. A lepší tréning ako jazdenie neexistuje. Cítim sa byť v lepšej forme a pred prvými pretekmi naozaj skvele. Z tohto pohľadu to bol dobrý deň.”
Ako sme už spomenuli, Kevina Magnussena skutočne ohúril monopost Aston Martinu. On sám však pripúšťa, že na dosiahnuté časy veľmi nehľadí. Uvedomuje si totiž, že každý niečo skrýva. Haas nie je výnimkou.
“Som celkom spokojný,” pokračoval 30-ročný Magnussen. “Vždy je ťažké spozorovať, aký veľký progres ste spravili. Nevieme, či jednotlivé časy predstavujú maximum, čo oni vedia zajazdiť. My vieme, že dokážeme byť aj rýchlejší. Preto sa snažíte príliš nehľadieť na dosiahnuté časy. Len sa koncentrujete na vlastný program, plníte naplánované body a učíte sa o aute.”
To môže byť aj trochu otravné. “Pre jazdca je testovanie niekedy frustrujúce, pretože na auto nasadzujete aj také veci, o ktorých viete, že s balansom nepohnú správnym smerom. Musíte to však skúsiť, čo to spraví, aby ste videli reakcie monopostu na veci, ktoré chceme v tejto sezóne vyriešiť.”