logo F1online.sk

Fallows o bočniciach Aston Martinu: Sú odrazom nášho agresívneho prístupu

Aston Martin AMR23
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík14. 2. 2023

Predstavenia nových monopostov už možno nie sú to, čo bývali. Najprv sme si museli zvyknúť na to, že miesto skutočného auta nám tímy ukazujú svoje lakovania na kresbách či maketách. Potom dostali fanúšikovia druhú ranu, keď si tímy nemohli dovoliť niesť na svojich autách cenné kilogramy laku. Stále sa však nájdu stajne, ktoré sa obom týmto „novým pravidlám“ priečia a jedným z nich je aj Aston Martin.

Oficiálne predstavenie monopostu so skutočným monopostom, navyše viac nalakovaným ako nenalakovaným? Aston Martin je prvým tímom, ktorý v tomto roku urobil niečo také, pritom svoje auto predstavil až ako siedmy v poradí. To tímu určite pridalo na sympatiách.

Nový AMR23 však zaujal aj dizajnom samotným. Ako prvé nám padli do oka nové bočnice. Okrem toho veľmi upúta aj pohľad spredu na chladiace otvory a „tunely“ za nimi. Dizajn je istotne zaujímavý a jeden z jeho krstných otcov, technický riaditeľ Aston Martinu Dan Fallows, je na svoj výtvor hrdý.

„Bočnice sú celkom odlišné,“ povedal novinárom. „Nepovedal by som však, že týmto smerom sa uberala väčšina nášho sústredenia, myslím si, že k zlepšeniam a zmenám došlo naprieč celým autom. Samozrejme, mnohé z toho nie je vidieť.“

„Pod karosériou sme vykonali zásadné technické vylepšenia mnohých mechanických komponentov, rovnako tak aerodynamiky. Rozhodne je tu veľa ďalších aerodynamických aspektov, ktoré dúfam, zatiaľ neuvidíte.“

„Pokým sú teda bočnice z vizuálneho hľadiska viac ako zrejmé, zároveň je to len jedna z oblastí, na ktorej sme pracovali. Myslím si však, že demonštrujú náš dosť agresívny prístup k vývoju tohto auta,“ dodal Fallows.

Ten podčiarkol, že AMR23 je „veľmi, veľmi odlišné“ v porovnaní so svojím predchodcom, ktorý bol beztak veľmi, veľmi odlišný v porovnaní s počiatočnou verziou AMR22 predstavenou vo februári 2022. Za dvanásť mesiacov tak bolo tých zmien vskutku neúrekom. „Približne 95 % auta je v skutočnosti úplne odlišných od AMR22,“ vysvetlil Fallows.

„Do tejto sezóny, do tohto vývoja, sme išli so snahou byť odvážni, agresívni a snažili sme sa poučiť z minulého roka,“ dodal.

Tým to však ani zďaleka nekončí. Podľa jeho slov sa v nasledujúcich šiestich až ôsmich mesiacoch väčšina auta opäť zmení. „Toto je základ pre náš ďalší vývoj. Rozhodne je to krok vpred v porovnaní s našim minuloročným autom, ale stále sa na to pozeráme ako na platformu pre náš vývoj. Podľa mňa sa dá očakávať, že do konca sezóny budú až dve tretiny auta opäť iné,“ hovorí Fallows.

„Vždy sa snažíme byť ambiciózni, pokiaľ ide o vykonanie zmien. Na konci sezóny sa budeme pozerať na toto auto a hovoriť si: ‚Och, vyzerá to staro.‘“