logo F1online.skF1online.sk

Vylepšení budeme v tomto roku prinášať viac, znie z Haasu

VF-23 Livery HULK-6-283
© Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár12. 2. 2023

Americký tím je známy tým, že vo väčšine prípadov nevstupuje do sezóny vôbec zle. Ako však šampionát napreduje, Haas vždy akoby postupne začal strácať dych. Kde treba hľadať vinníka? No predsa v nedostatočnom vývoji a v minimálnom prinášaní „upgradeov“. To by sa v nadchádzajúcom ročníku malo zmeniť. Stajňa je dnes okrem iného aj pre hlavného sponzora MoneyGram v oveľa lepšej finančnej situácii a dušuje sa, že tohtoročný vývoj sa od tých predošlých bude diametrálne odlišovať.

Haas priniesol v roku 2021 balík vylepšení len na VC Emilia Romagna, rok na to bol autentický, keď americký tím predstavil novinky len v Maďarsku. Technický riaditeľ Haasu Simone Resta však ubezpečuje, že v tomto ročníku sa bude písať úplne iný príbeh, nuž, nechajme sa prekvapiť.

„Pokiaľ ide o vylepšenia, myslím si, že je to pravdepodobne jeden z „najmódnejších“ trendov vo Formule 1, no [čo sa týka nás, pozn. red.] nechcem nikomu kaziť prekvapenie,“ vyslovil sa Simone Restu. „Určite budeme v porovnaní s minulým rokom silnejší vo vývoji, stále na tom pracujeme. Sme však len sa úplnom začiatku.“

„Práve sme sa zoznámili s novým monopostom, tím na ňom pracuje, máme svoj plán, ale je veľmi skoro povedať, s čím presne prídeme a kedy.“

Haas bude v tomto roku ťažiť z väčšej finančnej stability. Titulný sponzor MoneyGram sa postará o nemalý obnos peňazí, čo by sa mohlo odzrkadliť aj vo výkonoch na trati. Resta tvrdí, že partnerstvo by vskutku výhody priniesť malo.

„V minulom roku sme skončili v Pohári konštruktérov na ôsmom mieste, bol to pre tím veľmi pozitívny výsledok.“

„Samozrejme, naším cieľom je byť vždy lepší a skončiť lepšie, ale myslím si, že sme zaznamenali krok vpred a tímu to nevyhnutne poskytne nejaké zdroje navyše.“

„Vždy sa snažíme maximalizovať množstvo peňazí, ktoré následne môžeme investovať v snahe posunúť sa vpred a urobiť tak ďalší krok. Aj pre viac peňazí sme si dali nový cieľ, a to ten, aby sme boli silnejší vo vývoji počas sezóny.“

Resta ďalej uviedol, že nový monopost Haasu sa od toho predchádzajúceho odlišuje najmä v dvoch ukazovateľoch – zlepšenej aerodynamike a zníženej hmotnosti.

„Snažíme sa ušetriť niekoľko komponentov, ktoré boli prítomné na minulosezónnom aute, usilujeme sa zlepšiť aerodynamický výkon auta, zlepšiť hmotnosť komponentov a zlepšiť kvalitu týchto komponentov,“ poznamenal Resta.

„Na aute došlo k rozsiahlemu prepracovaniu – niektoré komponenty nevyzerajú radikálne odlišne – pravdepodobne ide skôr o akýsi vývoj auta z roku 2022, no jedná sa o jeho kompletné prepracovanie, ktoré zahŕňa veľa, veľa komponentov,“ dodal.

Súvisiace články

Diskusia