logo F1online.sk

Red Bull ostáva verný vysoko postavenej zadnej časti

Max Verstappen
© Pirelli Motorsport
Ladislav Király
Ladislav Király24. 8. 2020

Red Bull je dlhé roky známy tým, že stavia autá s vysokým sklonom. Predná časť je nízko a zadná časť je zasa postavená veľmi vysoko, čomu sa v angličtine hovorí „high rake“. Pred niekoľkými rokmi to vychádzalo a bolo to najlepšie riešenie, no podľa niektorých súperov už dosiahlo svoj limit.

Adrian Newey bol vždy známy tým, že svoje autá staval takto a vraj je o tomto riešení naďalej presvedčený. Technický riaditeľ McLarenu James Key to však vníma inak a „low rake“ vraj podľa neho v budúcom roku môže ponúknuť viac výhod.

„Nemyslím si, že filozofia vysokého sklonu je nevyhnutne mŕtva, no neviem prestať myslieť na to, že s menším sklonom by sme možno vedeli spraviť väčšie pokroky,“ povedal Key, ktorého slová cituje Motorsport.com. „V skutočnosti už aj máme predstavu o tom, ako by to mohlo fungovať.“

Helmut Marko z Red Bullu potvrdil, že Adrian Newey svojej filozofii ostane verný. Vraj je o nej presvedčený. „Na situáciu sme sa pozreli,“ priznal Marko. „Ale keďže je Newey presvedčený o tom, že toto je najefektívnejšie riešenie, ostávame mu verní.“

„Top 3 dáva zvyšku sveta kolo a Max (Verstappen, pozn. red.) je medzi nimi, takže náš koncept nemôže byť zlý. Veríme mu. Práve preto tímy majú technického riaditeľa, ktorý má určovať tento smer,“ dodal bývalý pretekár.

Súvisiace články