logo F1online.sk

Steiner: Kvôli titulnému sponzorovi nebudeme meniť náš model

Günther Steiner
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík31. 1. 2023

Vzniká nám nová formulová tradícia? Americký tím opäť raz predstavil monopost ako prvý z desiatky tímov. „Haasovci“ to robia šikovne, najprv si počkali, kým ostatní zverejnia dátumy predstavenia svojich monopostov a potom ako poslední odhalili ten svoj. Čuduj sa svete, hoci dátum odhalili ako poslední, predstavovali opäť prví. Podoba monopostu VF-23 uzrela svetlo sveta v posledný januárový deň a bol to deň pre Haas v mnohom zvláštny.

Premiéra nového sponzora. Spoločnosť MoneyGram bola oznámená ako nový titulný partner Haasu už minulú jeseň na domácej veľkej cene tímu v Austine. Logá firmy sa objavili na svätožiarach či kombinézach jazdcov už koncom minulej sezóny, ale bolo celkom jasné, že poriadny priestor dostanú až na novom lakovaní stajne.

MoneyGram je v krátkej histórii Haasu už tretím titulným sponzorom a aj šéf stajne Günther Steiner bude dúfať, že ho čaká lepšia skúsenosť než v minulosti (s výrobcom energetických nápojov Rich Energy a ruskou spoločnosťou Uralkali), hoci priznal, že okrem prílivu kapitálu sa toho pre jeho tím veľa nemení.

„Chceme investovať peniaze do auta,“ povedal Günther Steiner pre Motorsport.com. „V tomto okamihu nech máme k dispozícii čokoľvek, investujeme to do auta. Chceme stabilizovať systém, ktorý už máme a uistiť sa, že urobíme všetko pre zrýchlenie auta a nič iné.“

„Nesústredíme sa na ďalšie veci, ideme stabilizovať to, čo robíme teraz a keď potom budeme chcieť niečo zmeniť, urobíme to potom, pretože ak sa snažíte urobiť až príliš veľa, môžete zakopnúť.“

„V súčasnosti zostávame verní súčasnému modelu a chceme z neho dostať to najlepšie. Keď dokážeme ušetriť alebo investovať lepšie v rámci rozpočtového stropu vďaka výrobe vlastných dielov, urobíme to potom, nie hneď,“ dodal Steiner.

Úlohou MoneyGramu tak je – ako to už u sponzorov býva – priniesť kapitál. Haas má za sebou pomerne búrlivé obdobie, keď bojoval o vlastnú záchranu a teraz ho, dúfajme, aj vďaka novému sponzorovi čaká viac stability.

„Povedal by som, že sme nikdy neboli v zlom postavení,“ hovorí o ekonomickej situácii v Haase Steiner. „V roku 2020 to kvôli pandémii nebolo ľahké, ale povedal by som, že áno, táto dohoda nás posúva do veľmi solídnej pozície.“

„Či je lepšia než kedykoľvek predtým? Keď sme prišli v roku 2016, nebol vo Formule 1 žiadny rozpočtový strop, takže sme boli na oveľa nižších číslach než ostatní. Teraz sme však v porovnaní s ostatnými finančne veľmi konkurencieschopní – vlastne nie konkurencieschopní, ale rovnocenní,“ dodal Steiner.