logo F1online.sk

Steiner: Radšej sezóna ako na horskej dráhe než rok plný pádov

Günther Steiner
© LAT Images/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 1. 2023

Po strádaní a boji o vlastné prežitie v sezónach 2020 a 2021 dokázal tím Haas, že nemusí jazdiť na chvoste poľa, podobne ako dlhodobo predvádza Williams. Najmenšia a najchudobnejšia stajňa na rošte sa v sezóne 2022 dokázala posunúť a hoci sa prezentovala veľmi nevyrovnanými výkonmi, podľa jej šéfa je to stále lepšie než neprestajné strádanie.

Chvíľu to vyzeralo, že monopost VF-22 by mohol patriť medzi najlepšie zo „zvyšku sveta“. Tento status sa mu skutočne mohlo podariť získať, ale Haas skrátka nemal priestor a prostriedky na jeho ďalšie rozvíjanie. V Banbury, Maranelle a Parme sa nakoniec rozhodli, že jeden jediný upgrade bude stačiť.

Americká stajňa sa tak postupne prepadala, keďže tímy ako Alpine, McLaren či Aston Martin začali chrliť vylepšenia a postupne Haas prekonali. Tento tím mal nakoniec na niektorých podujatiach čo robiť, aby postúpil aspoň do Q2, čo však istotne neplatilo pre Kevina Magnussena na Veľkej cene Brazílie, keď sa postaral určite o najväčší úspech tohto tímu v jeho krátkej histórii a vybojoval preň pole position.

„Istotne je lepšie mať vyrovnanejšiu formu, ale akonáhle zažijete aspoň nejaké vzostupy, tak je to dobré,“ povedal pre Motorsport.com šéf Haasu Günther Steiner.

„Tieto vzostupy a pády z vás vysajú množstvo energie, pretože pri vzostupoch po trati priam lietate, kým počas pádov musíte nájsť cestu, ako to napraviť. Je to náročné. Na konci dňa je však lepšie zažiť sezónu ako na horskej dráhe než rok plný pádov ako v roku 2021,“ dodal Steiner.

S tým možno napokon súvisí aj výber jazdcov. Skúsenosť k lepšej konzistencii výkonov určite pomôže, a tak v Haase siahli po Nicovi Hülkenbergovi, ktorý sa pripojí k etablovanému Kevinovi Magnussenovi. Do kokpitov amerického tímu tak zasadne v súčte viac ako 300 veľkých cien. V roku 2023 tak bude cieľom zažiť viac vzostupov než tomu bolo rok predtým.

„Vieme, že to dokážeme, len musíme byť viac konzistentní,“ hovorí Steiner. „Pracujeme na tom a tiež je to jeden z dôvodov, prečo sme vzali skúseného pilota. Nezlepší sa to však vďaka tejto jednej veci, potrebujete zlepšiť veľa malých vecí.“

„Ako tím sa musíme zlepšiť: musíme zlepšiť procesy, musíme ľuďom zveriť správnu prácu, nájsť na prácu dobrých ľudí. Je to veľa malých výziev, aby sa to podarilo. Môžete vidieť, že keď všetko funguje, ste hore. Keď sa však nepodarí jedna vec, skončili ste,“ dodal Steiner.