Forghieri: Ferrari sa k Vettelovi nezachovalo tak, ako by sa zachoval Enzo


Zaslúžil si Sebastian Vettel po rokoch tvrdej práce v Maranelle taký chladný rozchod, aký mu pripravila Scuderia? Podľa legendárneho konštruktéra červeného tímu Maura Forghieriho to taliansky tím nezvládol. Sám veľký Enzo Ferrari by podľa neho k rozchodu pristúpil inak.
O tom, že Sebastian Vettel už vo Ferrari nemá miesto, sme sa dozvedeli v polovici mája, teda dávno pred začiatkom tejto sezóny. Za načasovanie tohto všetkého si už Ferrari zlízlo kopu kritiky, a zdá sa, že ani v priebehu sezóny nemá emormný záujem napraviť si renomé a prejaviť príliš veľkú vďačnosť za Nemcove služby. Vettel bol v Scuderii odsunutý na druhú koľaj, aj keď Mattia Binotto tvrdí, že Ferrari stále za Vettelom stojí.
Mauro Forghieri, konštruktér, ktorý v šesťdesiatych a sedemdesiatych rokoch pracoval pre Scuderiu, má zato, že Ferrari Vettelovi neprejavilo dostatočný rešpekt, a že Enzo Ferrari by to spravil inak.
“Nerád sa odkazujem na Enza Ferrariho, hlavne preto, že som ho dobre poznal, a viem, že sú mu pripisované aj veci, ktoré by nikdy nespravil,” uviedol Mauro Forghieri v rozhovore pre známeho talianskeho bloggera a insidera Ferrari Lea Turriniho. “Ale som si istý, že by Sebastianovu rozlúčku poňal úplne inak, jednal by s ním s väčším rešpektom.”
Jednou z hlavných príčin nezhôd vo Ferrari je podľa niektorých hlasov Mattia Binotto, ktorý má byť viac inžinierom ako šéfom tímu, a tak nezvláda svoju pozíciu napríklad z pohľadu emócií, ktoré sú kľúčom k dobrým výkonom jazdcov. Švajčiarsky inžinier pritom postupne ustupoval z technických pozícií a nakoniec si ponechal len post šéfa.
Aj Forghieri si uvedomuje, že byť šéfom Maranella nie je vôbec malé sústo. “Binotto má veľmi chúlostivú úlohu, viem to zo svojich skúseností! Byť šéfom Gestione Sportiva (športové oddelenie Scuderie, pozn. red.) je naozaj náročné. Tlak je enormný a Ferrari nikdy na nič nezabúda.”
“Binotto sa musí obklopiť správnymi ľuďmi. Nenavrhujem žiadnu revolúciu, to nepomôže, ale dosadenie nových ľudí so schopnosťami, ktoré im teraz evidentne chýbajú. V Maranelle nechýbajú peniaze. Som presvedčený, že Ferrari musí posilniť svoju technickú štruktúru. A to rýchlo,” vyzýva konštruktér, ktorý ako prvý do Formuly 1 priniesol zadné krídlo. Stalo sa tak v Belgicku 1968.
Forghieri sa pristavil aj pri Charlesovi Leclercovi, ktorý je považovaný za veľkú hviezdu budúcnosti. Nemôže byť ale na všetko sám. Ferrari mu v tomto smere nepomohlo, keď Vettela vylúčilo už tak skoro.
“Tento chlapec má veľa talentu,” dodáva Forghieri. “Ale Ferrari ho nemalo tak skoro zaťažiť toľkými povinnosťami. Bavíme sa tu o mladom chlapcovi, ktorý za sebou nemá ani 50 veľkých cien.”
- Značky
- Ferrari
- Sebastian Vettel