logo F1online.sk

V Aston Martine sa už teraz chvália, že našli medzery v pravidlách: Máme chytré inovácie

Aston Martin, ilustračné
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík21. 1. 2023

Informácie, ktoré si obvykle šetríte na poslednú chvíľu alebo dokonca dúfate, že ich nikto neobjaví. Tajomstvá sú vo Formule 1 podobne strážené, ako recept na Coca-Colu. Avšak nie, keď ste Aston Martin, tí sa chvália už mesiac pred predstavením monopostu a zástupca technického riaditeľa stajne Eric Blandin naznačil, že v Silverstone majú nejaký tromf v rukáve.

Aston Martin už v minulej sezóne ukázal, že napriek nelichotivým výsledkom majú v rastúcej továrni mozgové kapacity schopné prísť so zaujímavými riešeniami. Agresívna interpretácia pravidiel zo strany technického riaditeľa Dana Fallowsa stála za vytvorením revolučného zadného krídla, ktorý síce stajni nepochybne pomohol, ale stačilo to iba na celkové siedme miesto a FIA toto riešenie pred rokom 2023 beztak zakázala.

Nového pilota tímu Fernanda Alonsa však nepochybne potešilo, že v Aston Martine nezaháľajú, už menej ho však možno teší zbytočne neopatrná komunikácia najvyšších predstaviteľov technického oddelenia.

„Do nového auta sme implementovali niekoľko chytrých inovácií – sú takou čerešničkou na torte,“ povedal Blandin pre oficiálne stránky tímu. „Je pekné ich mať, ale nie je to úplná nevyhnutnosť.“

„Je skvelé, keď sa vám podarí nájsť drobnú medzierku v pravidlách a využiť ju vo svoj prospech, ale nie vždy z toho môžete urobiť základ celého auta. Miesto toho je najdôležitejšie vytvoriť dobrý základ a potom k tomu pridávať ďalšie veci.“

„Keď začnete s projektom nového auta, identifikujete vaše obmedzenia z poslednej sezóny – a ako ich môžete odstrániť novým dizajnom – a definujete architektúru, ktorá vám do budúcna ponúka najväčší potenciál,“ hovorí Blandin.

„Keď zvolíte nesprávny koncept, môžete skončiť v slepej uličke, vyčerpáte svoje možnosti pri vývoji a z toho sa dá naozaj ťažko dostať,“ dodal.

Ten na novú AMR23, ktorú prvýkrát zočíme už o pár týždňov, spieva piesne chvály. Vraj je celkom nové a kompletne odlišné od svojho predchodcu. „Veľká časť AMR23 je úplne nová, je to celkom odlišné auto než AMR22. Zmenili sme viac ako 90 percent dielov a viac ako 95 percent aerodynamického povrchu monopostu je iný,“ pochválil sa Blandin.

„Na oficiálnom predstavení ukážeme skutočné auto, rovnako ako minulý rok, žiadnu maketu. V našej novej továrni v Silverstone ukážeme 13. februára skutočné AMR23. Našich fanúšikov predsa nesklameme,“ dodal Blandin.