logo F1online.sk

Časť problémov súvisí s našimi dodávateľmi, znie z Renaultu

Fernando Alonso v boxoch
© XPB Images/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2022

Pohonné jednotky francúzskeho Renaultu majú za sebou krušný rok. Obrovské problémy so spoľahlivosťou takmer pripravili Alpine o celkové štvrté miesto v Pohári konštruktérov. To sa síce nestalo, avšak šéfom vo Viry aj v Enstone je jasné, že v budúcom roku sa to bude musieť zlepšiť, podobne ako medzi sezónami 2021 a 2022.

Zmrazenie vývoja pohonných jednotiek prinútilo dodávateľov zapracovať a viac riskovať. Na úkor spoľahlivosti (ktorú môžete vylepšovať aj napriek zmrazeniu) sa pokúsili do svojich motorov „napumpovať“ čo najväčší výkon.

Niet lepších príkladov ako Ferrari a Alpine, ktoré v uplynulej sezóne na svoju honbu za výkonom doplatili problémami so spoľahlivosťou.

„V prvom rade sa musíme uistiť, že naše problémy sa nebudú opakovať,“ povedal šéf motorového oddelenia francúzskej stajne Bruno Famin pre Auto Motor und Sport. „Potom presmerujeme naše úsilie na vývoj motora pre rok 2026, na ktorom už niekoľko mesiacov pracujeme.“

„Určite sme mali problémy aj so súčiastkami od našich dodávateľov, ale na tom už nezáleží. Našou zodpovednosťou je všetko skontrolovať a uistiť sa, že na trať prinesieme spoľahlivý motor,“ dodal Famin.

Vypadnutí a problémov bolo v tomto roku viac ako dosť a postihli hlavne Fernanda Alonsa, hoci sa nevyhli ani jeho tímovému kolegovi Estebanovi Oconovi. Famin pritom zopakoval to, čo sme od šéfov tímu už v priebehu sezóny počuli, Renault to skrátka musel urobiť a bolo to správne rozhodnutie.

„Veľmi sme riskovali. Snažili sme sa motor čo najviac odľahčiť a tlačili sme vývoj tak dlho, ako sa len dalo. V dôsledku toho sme pri kontrole neboli schopní odhaliť všetko,“ povedal Famin.

„V týchto pravidlách neexistuje rámec, ktorý by sme dokázali využiť na zvýšenie výkonu motora. Môžeme však zlepšiť usporiadanie, čo otvorí chlapcom v Enstone možnosti po aerodynamickej stránke,“ dodal Famin.

Snaha sa však vyplatila. Alpine dokázal svoj motor dostať na požadovanú úroveň a odmieta, že by len samotný výkon pohonnej jednotky predstavoval zásadnú prekážku. Motor je vraj na podobnej úrovni ako u konkurencie.

„Motor nás stojí takú desatinu sekundy na kolo, maximálne dve,“ prehlásil svojho času „CEO“ Alpinu Laurent Rossi.

Súvisiace články