logo F1online.sk

Verstappenovi za superlicenciu zaplatíme, prisľúbil Marko

Max Verstappen a Helmut Marko
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 12. 2022

Šekové knižky Red Bullu budú na nový rok v plnej permanencii. Medzinárodná automobilová federácia sa na úspechu i rozpočtovej kauze tohto tímu poriadne „nabalí“. Výpočet sumy peňazí, ktorá do Paríža poputuje z Milton Keynes je vskutku ohromujúci.

Za úspech sa musí zaplatiť. S majstrovskými oslavami je spojená aj jedna nemilá povinnosť. Ako tímy, tak jazdci musia Medzinárodnej automobilovej federácii zaplatiť štartovné na novú sezónu, ktorého výška sa určuje podľa počtu získaných bodov v predchádzajúcej sezóne.

Samozrejme, túto povinnosť majú aj Ferrari, Mercedes a ďalší, avšak účet Red Bullu bude po dominantnej sezóne 2022 skutočne „mastný“.

Po sedemmiliónovej pokute za prekročenie rozpočtového stropu, rekordnému 6,2-miliónovému štartovaciemu poplatku pre Red Bull na sezónu 2023, pristáli „faktúry“ aj na stoloch ich jazdcov. Tí majú FIA zaplatiť za svoje superlicencie a podobne ako v prípade ich zamestnávateľov, určuje sumu počet získaných bodov. Max Verstappen tak musí federácii vyplatiť vyše 963-tisíc dolárov a Sergio Pérez viac ako 650-tisíc.

Vyplatenie týchto súm je povinnosť, nie možnosť. Neplatí však už povinnosť vyplatiť to z vlastného vrecka, takže na vaše časté otázky odpovedáme áno, tieto sumy môžu za svojich jazdcov vyplatiť ich tímy.

„Ani som si neuvedomil, koľko musíme FIA zaplatiť za naše body,“ povedal poradca Red Bullu Helmut Marko pre ServusTV, ktorý svojimi vyjadreniami zároveň potešil peňaženku Maxa Verstappena.

„Pokiaľ mi je známe, tak v jeho zmluve stojí, že my sme povinní to zaňho vyplatiť,“ dodal Marko.

Odchádzajúci štvornásobný šampión Sebastian Vettel však označil túto povinnosť a sumy peňazí z nej vyplývajúce za nehoráznosť. „Je to absurdné,“ hovorí dnes už bývalý pilot F1.

„Neviem, nakoľko je to bežné aj v iných športoch, pritom pretekov stále pribúda a nikto sa o tom nezmieni,“ povedal Vettel.