logo F1online.sk

Steiner uprednostnil Hulka: Micka sme museli nosiť na pleciach

Nico Hülkenberg
© Twitter/Haas
Tomáš Masár
Tomáš Masár14. 12. 2022

Človek by sa nazdával, že k výmene Micka Schumachera za Nica Hülkenberga došlo najmä preto, že mladý Nemec spôsoboval svojimi častými haváriami tímu početné vrásky na čele, alebo snáď kvôli tomu, že zrovna nedisponoval oslnivou rýchlosťou. Šéf Haasu Günther Steiner to komentuje tak, že syn sedemnásobného majstra sveta odviedol dobrú robotu a k angažovaniu jeho skúsenejšieho a staršieho krajana ho viedlo predovšetkým to, že sa dá oňho oprieť.

Inými slovami povedané, Hülkenberg je už ostrieľaný veterán, od ktorého presne viete, čo môžete očakávať. Haas pritom donedávna razil úplne odlišnú filozofiu. Uprednostňoval mladších jazdcov, čo sa mu zrovna veľmi nevyplatilo.

„Sme najmladší tím a za posledné dva roky sme s príchodom pandémie trochu stratili formu,“ uviedol Günther Steiner pre oficiálnu webovú stránku Formuly 1. „Takže otázka znie, ako sa môžeme vrátiť tam, kde sme boli v roku 2018 a možno v roku 2019, ktorý bol lepší ako posledné dva? Viete, Mick odviedol dobrú prácu, ale potreboval, aby sme ho neustále nosili na pleciach, ale my potrebujeme niekoho, kto bude nosiť nás.“

O Schumacherovom konci a Hülkenbergovom „comebacku“ sa rozhodlo až v neskorej fáze šampionátu, a to preto, že v Haase sa do posledného momentu nevedeli rozhodnúť, ktorého z jazdcov uprednostnia.

„S rozhodnutím sme čakali dlho, lebo sme si ním nebolo istí,“ poznamenal Tirolčan. „Situácia na trhu nám hrala do karát, pretože sa o Hülkenberga nikto skutočne nezaujímal. Čakali sme teda o niečo dlhšie, než je zvykom. Myslím si však, že toto je to najlepšie, čo môžeme urobiť pre to, aby sme sa posunuli vyššie.“

Aj keď Haas v uplynulej sezóne zaznamenal dovedna len 37 bodov a umiestnil sa v Pohári konštruktérov na ôsmom mieste, počínal si lepšie než v predošlých ročníkoch a zaznamenal určitý progres.

„Od minulého roka do tohto roka sme urobili pokrok. Nebol to stabilný pokrok, raz sme boli hore a inokedy zase dole, ale myslím si, že sa jedná o progres – najmä keď si porovnáte, kde sme boli a kde sme teraz, keď opäť bojujeme so silnými tímami,“ nechal sa počuť Steiner.

„Po roku 2020 sme začínali odznova. Museli sme [počas koronakrízy] zatvoriť továreň a vo všetkom spomaliť. V roku 2021 som poveril Simone Restu, aby dal znovu dokopy náš technický tím. Nedokážete to urobiť za dva mesiace, ale odviedol fantastickú prácu a dostal ľudí späť. Mali sme tak rovnako dobrých zamestnancov ako predtým, no skutočne naplno sme začali vyvíjať až koncom apríla. Myslím si, že v tomto roku sme na dobrej ceste. Mali sme pripravený kompletný technický tím pre budúcoročné auto, takže dúfam, že sa nám podarí urobiť ďalší krok.“

„Dúfame, že vo veternom tuneli zaznamenáme progres, ktorý sme chceli dosiahnuť a splníme si naše ciele. Verím, že ostatní neodvedú lepšiu prácu ako my. Potrebujem v to veriť. Myslím si, že odvádzame lepšiu prácu ako v minulom roku, no neviem to povedať s určitosťou. Ak ostatní odvedú veľmi dobrú prácu, budeme pozadu, ale som celkom, resp. pomerne presvedčený o tom, že sa posunieme dopredu,“ uzavrel Steiner.